X-E2 of toch de X-E2S

Gebruikersavatar

Maurice
Berichten: 22
Lid geworden op: di 23 jun 2015, 15:30

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door Maurice »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hoeft het niet ingewikkelder te maken dan het is, met de laatste firmware update is er GEEN verschil tussen de camera's - afgezien van de tekst op enkele knoppen en het rubber op de grip.

Die labels zijn namelijk veranderd of verwijderd omdat die knoppen nu juist naar eigen keus instelbaar geworden zijn, op de X-E2. Het is dus eigenlijk de X-E2S die ze wat meer in lijn hebben getrokken met de functionaliteit van de X-E2 z'n firmware updates, in plaats van andersom. Want als je allemaal dingen gaat veranderen is het wel zo handig als nieuwe kopers daar meteen wijs uit kunnen maken (niet wetende hoe het eerst was).

Verder zal het hebben van die S misschien een beter gevoel geven voor jezelf, en werkt het als bewijs dat hij nog relatief nieuw is mocht je hem willen verkopen.
Met de S weet je zeker dat je een exemplaar hebt uit een volledig verfijnd productieproces, aangezien ze de camera in feite al veer langer maken. =)

Wat betreft firmware updates, daar zou ik geen verschil verwachten. Ze hebben er simpelweg alles uitgehaald wat er in zit wat betreft de functionaliteit, dus dat zie je toch niet meer.
Net als de X100S/T bijvoorbeeld, die S was ook een verfijning van de X100, en verder zijn er geen updates meer geweest behalve bugfixes en de verschillen in hardware.

Maar als er een nieuwe lens uitkomt dan zullen ze echt niet zeggen de S krijgt daar support voor maar de E2 niet.
Voor iedere lens met X-mount mag je verwachten dat het gewoon werkt op iedere camera met X-mount. Het is immers een systeemcamera, geen mobieltje!
Kijk hier maar: http://www.fujifilm.com/support/digital ... table.html en let op de 'Supports focus limiter function for XF100-400mmF4.5-5.6 R LM OIS WR.'
Gebruikersavatar

Topic Starter
KvdS
Berichten: 227
Lid geworden op: za 14 nov 2015, 06:51
Voornaam: Kees

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door KvdS »

Ik was al verbaasd over de X-E2S, dat hij in de markt gezet werd, en jullie delen mijn mening.
Gebruikersavatar

Maurice
Berichten: 22
Lid geworden op: di 23 jun 2015, 15:30

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door Maurice »

Ik niet hoor.
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door johant »

Leg eens uit?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Gebruikersavatar

Maurice
Berichten: 22
Lid geworden op: di 23 jun 2015, 15:30

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door Maurice »

Ik dacht dat ik daar net die hele lap tekst voor had geschreven.
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door johant »

Die lap tekst leest alsof het verschil juist niet erg groot is; tenminste dat was mijn interpretatie.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door GeorgeF »

Dat is ook mijn conclusie Johant
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Maurice
Berichten: 22
Lid geworden op: di 23 jun 2015, 15:30

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door Maurice »

Natuurlijk. Maar een groot verschil is niet de enige reden om een product te 'mogen' verfijnen.
Ik ben dus niet 'verbaasd' dat ze dit gedaan hebben. Zie de tweede alinea.

Natuurlijk wel een reden om zelf niet direct te 'upgraden' of nou bakken met geld meer aan uit te geven.
Maar dat hoeft ook niet. Keus is aan de consument. En het prijsverschil hebben ze netjes gedaan vind ik.

Die komt namelijk overeen met hoe de prijs van de X-E2 was op dat moment, in plaats van wat die nieuw kostte.
En dat komt nooit of zelden voor. Waarna de X-E2 zelf zo'n 100 euro is gezakt.
Gebruikersavatar

Dalojan
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 17 jun 2016, 20:58
Voornaam: Jan
Contacteer:

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door Dalojan »

Een voor de hand liggende reden om de X-E2s uit te brengen is dat daar mogelijk dezelfde hardware als in de X-T10 zit eb dat dat bij de X-E2 nog niet zo was. Dat maakt de productie goedkoper en dan zijn de 2 stijlen camera's (range finder en SLR style) beter naast elkaar te handhaven. het zal me dan ook niet verbazen als de X-T2 intern niet veel afwijkt van de X-Pro2 mogelijk met wat andere firmware. Verschil zal er toch moeten zijn willen beide modellen bestaansrecht hebben. Een fabrikant streeft altijd naar goedkoper produceren zonder dat de klant er iets van merkt.
Camera X-E1 ; X-E2s en X-T2
Lenzen 10-24mm, 18-55mm, 55-200 mm, 100-400mm, 1.4x teleconverter, 27 mm en een tussenring En op wensen lijst : 90mm
Gebruikersavatar

Topic Starter
KvdS
Berichten: 227
Lid geworden op: za 14 nov 2015, 06:51
Voornaam: Kees

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door KvdS »

Het is dus een X-E2 geworden.
Maar hoe zit het nu met de nummering?
Bij de aankoop van de E2 had ik de geheugenkaart van de X-T10 in de X-E2 gestopt en bij die opnamen ging de E2 verder met de nummering van de T10.
Hoe krijg ik de E2 nu weer op nul?
Ik heb het volgende gedaan:
Menu - "Sleutel"2 - Opslaan set-Up - Nummering - Reset.
Maar dit mag niet baten.
FW 4.0.1
Gebruikersavatar

mqaa
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Re: X-E2 of toch de X-E2S

Bericht door mqaa »

Heb je de foto's van de kaart gehaald? Anders nummert hij vrolijk verder waar hij gebleven was.
Marc
Plaats reactie

Terug naar “X-E2”