X-t10 met xc kit

Gebruikersavatar

Topic Starter
EyeCoco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jun 2015, 09:30

X-t10 met xc kit

Bericht door EyeCoco »

Heb hier heel lang niet meer gepost nadat ik de x-e1 had aangeschaft. Nu denk ik erover na de X-T10 te kopen met de twee XC lenzen als kit. Ik heb al de 14mm en 35mm prime lenzen en ben van plan de x-e1 te houden/geven aan mijn vriend en die te pairen met de XC zoom lenzen.

Any thoughts? Van de reviews lijken de XC lenzen helemaal niet zo slecht en dit is tot nu toe de goedkoopste optie die ik voorbij zie komen.

Later, ooit, wil ik dan nog een 18-135 zoom kopen voor mezelf. Maar mijn vriend fotografeert nog niet zoveel en het lijken me goede start up lenzen.
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: X-t10 met xc kit

Bericht door johant »

Ik heb alleen de 50-230, niet de 16-50, dus ik kan alleen daarover oordelen. Voor het geld een heel goed objectief, en zeker in een kit zou ik er niet te lang over twijfelen.
Gebruikersavatar

Topic Starter
EyeCoco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jun 2015, 09:30

Re: X-t10 met xc kit

Bericht door EyeCoco »

Ik wil dan de kit natuurlijk kopen met x-t1. Dus helemaal geen xc lenzen. Wat het meest me aanspreekt is de mechanische bediening. Ik weet niet tot hoeverre ik wr echt nodig heb. Dus ik neig het meest naar de x-t10.
Heb wel al honderden reviews en vergelijkingen gelezen hoor. Alleen nul nog over de xc lenzen omdat ik die voor mezelf nooit zou kopen.
Gebruikersavatar

Topic Starter
EyeCoco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jun 2015, 09:30

Re: X-t10 met xc kit

Bericht door EyeCoco »

Je hebt me overgehaald. De x-t10 it is. Met beide kit lenzen. Vriend is ook blij met mijn oude camera. Nu weer sparen voor de zoomlens 18-135!
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: X-t10 met xc kit

Bericht door Ed Post »

En weer een X-T10 eigenaar erbij.
En ja, ik heb ook deze kitlenzen en vind ze prima.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

Topic Starter
EyeCoco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jun 2015, 09:30

Re: X-t10 met xc kit

Bericht door EyeCoco »

Ed, fijn om te lezen. Ik krijg ze vandaag binnen. Ben benieuwd of mijn vriend er snel mee overweg kan. Het lijkt nogal omslachtig met de aperture? Maar misschien is dat ook gewenning.

Cees
fXf sponsor
Berichten: 541
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 08:24
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: X-t10 met xc kit

Bericht door Cees »

Dat gaat heel snel, wieltje achterop toestel ipv ring aan objectief. Dat is alles....
Groet, Cees
Gebruikersavatar

KvdS
Berichten: 227
Lid geworden op: za 14 nov 2015, 06:51
Voornaam: Kees

Re: X-t10 met xc kit

Bericht door KvdS »

Kijk ook voor de resultaten van de 50-230 hier:
viewtopic.php?f=35&t=1231&p=11365#p11365
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: X-t10 met xc kit

Bericht door remoss »

Prima resultaten. Maar niet íedereen kan er mee overweg ;)
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
EyeCoco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jun 2015, 09:30

Re: X-t10 met xc kit

Bericht door EyeCoco »

Yes, alles is al ingesteld. Wat een fijne camera! Veel sneller dan de x-e1 en stiekem dan toch een verademing. Ik had op de x-e1 de autofocus altijd uitstaan (die was vaak scherp op onduidelijke punten of/en te traag). De X-T10 focus is veel wijzer (weer waar ik op wil focussen) en super snel (wat mij betreft zeker snel genoeg).

De lenzen vind ik beide ook erg fijn van wat ik tot nu toe ermee gedaan heb dan. Het weekend zal meer uitwijzen :). Aperture via camera ook geen enkel probleem en voelt zelfs minder omslachtig dan via aperture ring.
Ik krijg alleen de iso niet op de functie wiel gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “X-T10”