Fotocursus

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Zoeker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 13 jun 2016, 09:25
Voornaam: Hans
Been thanked: 1 time

Fotocursus

Bericht door Zoeker »

Weet er iemand een goede fotocursus voor de X-T10. Op internet heb ik gekeken, maar daar vind ik alleen maar algemene cursussen of vakantiereisjes naar Frankrijk. Mijn voorkeur gaat uit naar een cursus in Nederland en dan specifiek voor de X-T10.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Fotocursus

Bericht door GeorgeF »

Denk dat een cursus voor de X-T10 niet te vinden is.
Maar wat wil je?
De camera beter leren kennen?
Of de grondbeginselen van de fotografie onder de knie krijgen?
Als je de camera beter wil leren kennen zou ik zeggen lees eerst de handleiding goed door.
Ga dan lekker spelen met je camera alles uitproberen en als er dan nog vragen zijn kan je ze hier stellen en/of contact leggen met een gevorderde fotograaf hier die ook een X-T10 heeft en samen er een leuk foto-uitje van maken.
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Fotocursus

Bericht door GeorgeF »

Kijk dat is nu eens een mooi aanbod
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Dalojan
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 17 jun 2016, 20:58
Voornaam: Jan
Contacteer:

Re: Fotocursus

Bericht door Dalojan »

Handig is om de basis kennis van fotografie te beheersen, samenhang tussen ISO waarde, diafragma en sluitertijd, belichting en contrast begrijpen en wat van beeld indeling. Daarna is het belangrijk de camera eigenschappen te kennen en te weten hoe je hem bedient (instellingen). En veel doen, is heel belangrijk en goed kijken en kritisch op je eigen werk zijn, streef naar verbetering en zoek wat er beter kan. Kijk naar werk van anderen en lees de handleiding van de camera stukje bij beetje en vooral op die punten waar je vind dat je het beter moet doen.
Camera X-E1 ; X-E2s en X-T2
Lenzen 10-24mm, 18-55mm, 55-200 mm, 100-400mm, 1.4x teleconverter, 27 mm en een tussenring En op wensen lijst : 90mm
Plaats reactie

Terug naar “X-T10”