Fujfilm X-T10 specs leaked

Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: Fujfilm X-T10 specs leaked

Bericht door Illuminatus »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

arnold_w schreef:... Wat ik wel zie is dat de sluitertijden nu vanaf 60sec gaan, zou fijn zijn als dit via een FW update ook naar de X-T1 komt, die 30sec vind ik toch wel erg beperkt.
Ach, met B en een timer kan ik verder dan 30sec alle tussenliggende waarden tot 60min instellen.
Met wat ik mis, ook al spaar ik een paar honderd euro, ga ik zeker geen voorkeur krijgen voor de X-T10.
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Fujfilm X-T10 specs leaked

Bericht door arnold_w »

En toch heb ik nooit begrepen waarom de sluitertijd gelimiteerd is tot 30 sec en bij de meeste camera's m.o.m. standaard is.
Nu alles electronisch en via menu's wordt aangestuurd kun je hier toch makkelijk een menu optie van maken, waarbij je zelf de sluitertijd in sec/min instelt (net als op een timer remote) en je vervolgens de self timer gebruikt om af te drukken, dan heb je die hele remote niet nodig. Kijk naar hoe Olympus dat doet, die hebben notabene een live bulb optie, waarbij je het beeld op ziet bouwen en wanneer jij vindt dat het beeld lang genoeg belicht is, stop je de opname, altijd de juiste belichting bij (zeer) lange sluitertijden. Over dat soort opties heeft Olympus dus goed nagedacht, terwijl Fuji (en de andere merken) zich beperken tot de 30sec of standaard Bulb functie.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: Fujfilm X-T10 specs leaked

Bericht door Illuminatus »

Ja, zo heeft iedere camerafabrikant zijn leuke opties. Fuji heeft er die Olympus weer niet heeft.
Lang niet alles is met de simpele firmware update toe te voegen. Moet passen binnen het totaalconcept.
Wij kunnen hier de ideale camera bedenken - als dat lukt met miljoenen fotografen met ieder eigen wensen - maar dan moet je die technisch kunnen maken en rendabel op de markt kunnen brengen.
Ik zou zeggen veel succes. Ik doe het nog wel even met de camera die het meest kan voldoen aan mijn wensen en dan heeft de X-T1 me tot nu toe niet teleurgesteld.
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 17
Lid geworden op: za 04 apr 2015, 10:43
Locatie: Joure

Re: Fujfilm X-T10 specs leaked

Bericht door Wim »

Vanaf vandaag op Youtube de X-T10, een promofilmpje door Fujifilm.eu
https://youtu.be/C5N5XQ7l_e8
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fujfilm X-T10 specs leaked

Bericht door AVI-Foto »

Prijs bij Kamera Express €699

http://www.kamera-express.nl/product/12 ... 2DLgG8AAM=

Valt me ook weer €100 mee ;)
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

chessplayer
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 19:27

Re: Fujfilm X-T10 specs leaked

Bericht door chessplayer »

mijn mening hierover is : als je over geen andere camera beschikt ( met alles erop en eraan) moet je gaan voor een XT1. Ik heb gekozen voor een XT10, na het beoordelen van vele reviews, dat de XT10 voor mij een goede aanvulling was voor mijn bestaande uitrusting. Ik ga mijn fuji niet gebruiken in de regen de meeste pentax-toestellen zijn trouwens WR.
Plaats reactie

Terug naar “X-T10”