De zeemeeuwen van Bang Pu.

Bossen, velden, meren en zeeën
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

De zeemeeuwen van Bang Pu.

Bericht door PeterD »

Wat ik vaak leuk vind om te lezen is de achtergrond over hoe een foto op locatie tot stand is gekomen.Niet via allerlei sofware programma,s.Deze opnames zij gemaakt in Thailand bij het Bang Pu seaside resort.Er loopt een pier het water in en in de wintermaanden zie je hier duizenden en nog eens duizenden zeemeeuwen.
Op de pier kun je kreeftjes,stukjes inktvis etc . kopen om te voeren.En dat weten ze .Ze pikken het al vliegend uit je hand en scheren echt rakeling langs je kop.Het word in deze tijd bezocht door vele duizenden bezoekers.En denk nou niet dat het allemaal dagjesmensen zijn voor een selfie.Er staan ook professionele fotografen tussen met kostbare apparatuur en zakken vol kreeftjes.Soms zelfs met een assistent die de kreefjes met uitgestrekte arm omhoog houden.En regelmatig hoor je dan het continue 10 foto,s per seconde geratel...
Ondanks de drukte en het gekrijs van die meeuwen is het best wel een spektakel.
Het mooiste is het een uur of wat voor zonsondergang.Sta je op die pier dan zie je links dat warme licht van de ondergaande zon en rechts de zonsondergang zelf.
Heb je er genoeg van dan kun je naar het eind van de pier lopen naar het lokale restaurant voor een ijskoude pint en nog nagenieten van de zonsondergang en het gekrijs van de meeuwen.
Deze opnamen zijn gemaakt met de XE 2 op iso 400 met de 18-55 lens.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: De zeemeeuwen van Bang Pu.

Bericht door remoss »

Leuk om te lezen hoe dat daar gaat Peter, en erg leuke foto's, die 2e vind ik vooral erg fraai!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: De zeemeeuwen van Bang Pu.

Bericht door PeterD »

remoss schreef: za 19 jun 2021, 10:17 Leuk om te lezen hoe dat daar gaat Peter, en erg leuke foto's, die 2e vind ik vooral erg fraai!
Dit is best een bekende locatie.Zeker onder de Thaise bevolking.Maar om met een fatsoenlijke opname thuis te komen is moeilijker dan ik dacht.Dank voor je reactie.
Gebruikersavatar

Ronny63
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 01 feb 2021, 16:09
Voornaam: Ronny
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: De zeemeeuwen van Bang Pu.

Bericht door Ronny63 »

De tweede foto is heel mooi, en een leuke uitleg erbij.
Ronny
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: De zeemeeuwen van Bang Pu.

Bericht door Patrick »

De tweede is duidelijk de interessantste foto. Maar zet de horizon even recht! :?
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: De zeemeeuwen van Bang Pu.

Bericht door GeorgeF »

Peter inderdaat mooie foto's en de tweede springt er inderdaat in positieve zin uit.
Ook dat je iets meer over de achtergrond van de foto's verteld maakt het voor mij interessanter.
Voor mij mag je er meer plaatsen.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: De zeemeeuwen van Bang Pu.

Bericht door PeterD »

GeorgeF schreef: za 19 jun 2021, 23:39 Peter inderdaat mooie foto's en de tweede springt er inderdaat in positieve zin uit.
Ook dat je iets meer over de achtergrond van de foto's verteld maakt het voor mij interessanter.
Voor mij mag je er meer plaatsen.

Groetjes van George
Hier zijn er nog twee op dezelfde lokatie.De foto zonder meeuwen is een paar honderd meter rechts van de pier genomen toen de zon net was verdwenen.Het vrachtschip wat je ziet heeft net Bangkok verlaten .
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Bossen, land- en waterschappen”