Moddergat, Friese Waddenkust

Bossen, velden, meren en zeeën
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3847
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Moddergat, Friese Waddenkust

Bericht door remoss »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik lees een erg leuke workshop, top! En er is een leuke serie foto's uit gekomen, nice. En een geweldig goede zelfreflectie :duimop:
Puntjes wat opvalt:
- de horizonnen staat bij elke foto nagenoeg in het midden. Wordt misschien speelser om dat te variëren
- de foto's ogen op een of andere manier wat onrustig, wellicht is dat in de nabewerking nog te verbeteren. RAF is daarbij al genoemd en dat zal het zeker kunnen verbeteren.
- waar ik persoonlijk allergisch voor ben is binnen 1 serie meerdere lengte/breedte verhoudingen ;)
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
jack the slipper
Berichten: 329
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Moddergat, Friese Waddenkust

Bericht door jack the slipper »

Heee Remoss,

bedankt voor je als opbouwend ervaren kritiek! Daar kan ik wat mee.

Ik zal vanavond een update plaatsen. Daar zitten ook portrait formaat foto's bij. Het waren er echter teveel om in de start post te zetten. Je moet je publeik niet overvoeren natuurlijk ;-)

Horizon toch min of meer bewust in het midden genomen soms. Vond voor- en achtergrond vaak gelijk opgaan in leuke details. Of in nietszeggendheid. Nu kan ik nog boven of onder wat croppen en zo het accent wat anders leggen.
Misschien had ik duidelijk moeten maken dat dit niet als serie is te zien maar als een deel van een groter aantal foto's.

De onrust in de foto pak ik niet helemaal. Heb je een specifiek voorbeeld voor me? dat het in de nabewerking beter kan had ik al gemeld. Nadeel van grenzen van dynamisch bereik in combinatie met JPG. Zelfs bij gebruik van een ND verloopfilter. Ook een belangrijk leermoent.
Plaats reactie

Terug naar “Bossen, land- en waterschappen”