Schildmeer (Gr), rand natuurgebied Tetjehorn

Bossen, velden, meren en zeeën
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 560
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja

Schildmeer (Gr), rand natuurgebied Tetjehorn

Bericht door HarrieD »

Afbeelding

Afbeelding

(X-S10 met XF 16-80)
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300, Viltrox 25/1.7
Gebruikersavatar
FujifilmRob
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 09 jun 2023, 16:47
Voornaam: Rob
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Schildmeer (Gr), rand natuurgebied Tetjehorn

Bericht door FujifilmRob »

Typisch Nederland. Mooi scherp allebei. Moeilijk kiezen welke mijn voorkeur heeft omdat ze allebei iets moois uitstralen, dus laat ik het achterwege. Ben altijd nog wel benieuwd naar de exif gegevens. Temeer omdat ik ook een 16-80 heb.
Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 560
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Schildmeer (Gr), rand natuurgebied Tetjehorn

Bericht door HarrieD »

Afbeelding

De exif gegevens van foto 2. Dit is een schermafdruk van de Exif gegevens in Capture One. Het RAF bestand heb ik in dit programma onwikkeld.
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300, Viltrox 25/1.7
Gebruikersavatar
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Schildmeer (Gr), rand natuurgebied Tetjehorn

Bericht door PeterD »

Dit zijn de gebieden waar ik van hou. Zons op of ondergang doet hij bijna altijd goed aan het water. Overigens heb ik ook de 16-80 en ik ben er erg tevreden over. Je leest wel eens dat het een minder objectief zou zijn op sommige punten maar dat laat ik maar voor wat het is. Ik geloof allang niet meer alles wat ik lees op het internet .Ik gebruik hem vaak uit de hand met F 5.6 en F8. F11 gebruik ik zelden. Ik vind het een fijn ding en lekker veelzijdig.
Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 560
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Schildmeer (Gr), rand natuurgebied Tetjehorn

Bericht door HarrieD »

Ik vind het ook een fijn allround objectief. Tijdens een lange wandeling of fietstocht door de natuur neem ik de rugtas met de complete uitrusting niet mee en beperk ik mij meestal tot de camera en deze lens.
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300, Viltrox 25/1.7
Gebruikersavatar
BertH
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 08 sep 2024, 10:21
Voornaam: Bert
Locatie: BIDDINGHUIZEN
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Schildmeer (Gr), rand natuurgebied Tetjehorn

Bericht door BertH »

Twee mooie platen, ik denk dat de eerste gecropt in "panorama-vorm" mooier zou zijn. Het blauw aan de bovenkant doet me niets, ik ben "van de wolkenluchten"
~~~~~~/\___Flevoland___/\~~~~~~
Gebruikersavatar
MacFuji
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn

Re: Schildmeer (Gr), rand natuurgebied Tetjehorn

Bericht door MacFuji »

leuke foto's
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Plaats reactie

Terug naar “Bossen, land- en waterschappen”