Firenze in bianco/nero

Mooie plaatsen en steden in beeld
Gebruikersavatar

Topic Starter
jack the slipper
Berichten: 329
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Firenze in bianco/nero

Bericht door jack the slipper »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Heren, heren, heren....

Ik denk dat de reacties zijn gegeven op iets wat in de ogen van Peter en Bert een detail is. Terwijl het voor degene die het commentaar gaven (en voor mij ook) een belangrijk punt is. Een perceptie dingetje dus. Ik kan prima leven met de kritiek (had er ook om gevraagd inderdaad) maar ook met de complimenten... ;-)

Laat het Forum maar gewoon bestaan hoor Remoss! :duimop:
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 622
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: Firenze in bianco/nero

Bericht door PeterD »

Vind het sowieso al moeilijk om bij iedere foto die men plaatst uit te leggen waarom je een foto wel of niet mooi vind.Ik vind ze soms gewoon mooi of niet zonder dat ik nou precies weet waarom. Smaken verschillen ook nogal. Commentaar geven is moeilijk en ik lees het dan maar liever.En ja , ik steek er ook nog wat van op.Er komen soms foto,s voorbij die ik gewoon prettig vind om naar te kijken, iemand plaatst een opmerking en je ziet soms ellenlange discussies.Dat is gewoon niet mijn ding en ik heb meer niet dan wel gereageerd op geplaatste foto,s.Waarschijnlijk ben ik niet de enige. Maar om nou na 1 opmerking te zeggen het forum maar op te doeken vind ik wel beetje flauw. Als je het niet erg vind hou ik het voorlopig maar bij het meelezen.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3068
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Firenze in bianco/nero

Bericht door Patrick »

Miste je nou echt de ironische bedoeling van mijn opmerking? :shock:
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

HenkV
fXf sponsor
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 12:12
Voornaam: Henk
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 8 times
Gender:
Contacteer:

Re: Firenze in bianco/nero

Bericht door HenkV »

Mooie serie, contrasten zouden inderdaad iets sterker kunnen worden aangezet en ,zoals al gesuggereerd, recht zetten; ik hoop alleen met deze opmerkingen de discussie over wel of niet commentaar leveren geen nieuw leven in te blazen; commentaar prima, mits er niet op de man wordt gespeeld.
Met vriendelijke groet,
Henk Vos
Website: https://henkvos.smugmug.com

X-T5 + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
Gebruikersavatar

Topic Starter
jack the slipper
Berichten: 329
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Firenze in bianco/nero

Bericht door jack the slipper »

Natuurlijk niet HenkV, ik vraag expliciet op commentaar. Bedankt voor het jouwe!
Gebruikersavatar

Luc
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 10:19
Voornaam: Luc
Locatie: Noord-Holland
Gender:

Re: Firenze in bianco/nero

Bericht door Luc »

Mooie sfeerbeelden!

Ik zag dat ze met iso6400 gemaakt waren. Had je ruis weggehaald? Mij zie ik bij nachtfoto's toch altijd veel ruis.
Gebruikersavatar

wimbas
Berichten: 32
Lid geworden op: di 10 jan 2017, 18:19
Voornaam: Wim
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time
Gender:

Re: Firenze in bianco/nero

Bericht door wimbas »

Tja Jack, mijn smaak is ook wat meer pit. Maar wel stoer dat je de nacht in loopt om te fotograferen. Maar waarom zwart wit. Ik heb ooit eens geleerd om niet in zwart wit te fotograferen omdat je dan nooit meer kleur terug kan halen. Terwijl als je in kleur hebt gewerkt, wel kan omzetten naar zwart wit.
Ik heb voor de grap mijn camera ook op zwart wit geprobeerd, maar vond de uitkomst niet mooi genoeg. Moest nog teveel nabewerken. Dus waarom heb jij deze keuze gemaakt?
Gebruikersavatar

Topic Starter
jack the slipper
Berichten: 329
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Firenze in bianco/nero

Bericht door jack the slipper »

Luc, ik heb autoiso aanstaan tot max 6400. Niets aan ruisvermindering gedaan.

WimBas, ik had nog nooit wat met Z/W gedaan en wist niet wat de kleuren zouden doen naar Z/W omzetting. Vandaar direct in Z/W, gewoon om al te kunnen zien hoe het eruit zou komen te zien. Was wel lekker makkelijk maar zou het de volgende keer inderdaad anders doen. Het is nu achteraf lastig om meer contrast toe te voegen merkte ik. Maar ik heb gemerkt dat een mooie Z/W maken nog niet zo eenvoudig is. Genre apart. Wel leuk.

@alle reageerders: leuk dat jullie de moeite nemen om wat te schrijven. Eerlijk gezegd mis ik dat wel eens op dit forum. Is allemaal prima en op gear gebied kunnen we uren "kletsen" maar zodra het op beoordeling van foto's aankomt klappen we wat dicht en is al gauw alles goed. Dat snap ik soms wel maar ik kan een stevig afwijkende mening, mits onderbouwt!, heel erg waarderen! Nogmaals bedankt voor jullie moeite.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3847
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Firenze in bianco/nero

Bericht door remoss »

Goed om te lezen Jack, dank :duimop:
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “Plaatsen en steden”