De Brabantse Dijken,altijd mooi.

Mooie plaatsen en steden in beeld
Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 51 times
Been thanked: 21 times
Gender:
Contacteer:

Re: De Brabantse Dijken,altijd mooi.

Bericht door MauvdL »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Toch nog 's naar gekeken.
Wat opvalt is de overduidelijke kartelrandjes aan dat papier wat de dame in de hand houdt. Het lijkt er dan op dat er na crop opnieuw vergroting heeft plaatsgevonden, waardoor je pixels alleen maar uitgerekt worden als het ware. Dus details zijn verloren gegaan.
De huidige afmeting is 1024 pixels breed. Is dat een Imgur-standaard misschien? En kan het dan zijn dat je 'm kleiner had aangeboden vanuit Snapseed?
En ook is de foto nu 96 dpi. Fuji levert af op 72 dpi. Dus ook daarmee is iets gebeurd onderweg.
Helpt dat wat?

By the way: ik keek ook naar een oudere post van je (Man en Paard: Man en paard.) en die is prima! Hoe heb je die gepost dan?
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: De Brabantse Dijken,altijd mooi.

Bericht door PeterD »

Ik zie heel duidelijk wat je bedoelt.Man en paard heb ik er met mijn laptop opgezet via Imgur maar ook moeten verkleinen.Deze laatste via mijn tablet. .Ik ga er toch eens serieus naar kijken hoe het beter kan.Ik moet voor mezelf ook een manier vinden om ook meer op een lijn zitten vwb het plaatsen van foto,s.Ik ben daar ook wel te makkelijk en te laks in.Met mijn laptop, via mijn tablet, kleuren beetje aandikken etc.Ben blij met je feedback.Vorige reacties waren er weinig .Ik vind Imgur makkelijk om te uploaden maar wat het nou precies doet en hoever ik mijn foto,s moet verkleinen daar ben ik nog niet achter.Vanuit Snapseed maak ik hem niet kleiner dan 1024.Upload gaat dan vlot maar er zijn wel meerdere opties.Wat ik zelf ook denk is dat het een combinatie van kan zijn.En snapseed, en zelf verkleinen, en Imgur met als resultaat dat je foto er niet beter van word.Bedankt.
Gebruikersavatar

Harlin
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 23:53
Voornaam: Harry
Has thanked: 29 times
Been thanked: 5 times

Re: De Brabantse Dijken,altijd mooi.

Bericht door Harlin »

MauvdL schreef: ma 12 aug 2019, 10:09
By the way: ik keek ook naar een oudere post van je (Man en Paard: Man en paard.) en die is prima! Hoe heb je die gepost dan?
Bovenstaande is jpg verwerkt zo te zien.
Die met dat paard png uitvoering.
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: De Brabantse Dijken,altijd mooi.

Bericht door PeterD »

Daar sta ik van te kijken.Ik fotografeer in JPG en bewerk minimaal omdat dat gewoon niet mijn ding is.Omzetten naar ander bestands formaat doe ik al helemaal niet.Maar de info liegt niet en onderweg moet er ergens iets zijn gebeurt.Ik ben gaan zoeken en denk ook dat ik het gevonden heb.De man en paard foto heb ik verkleind met Fast Stone Image viewer op mijn laptop om hem via Imgur te kunnen uploaden naar het forum.Tijdens het opslaan via Fast stone kan ik dan kiezen welk bestands formaat en dat stond op PNG.Dat heb ik niet gezien en ook gewoon niet op gelet moet ik eerlijk zeggen.Bewerken zal nooit mijn ding worden , maar ik moet me wel aanleren wat nauwkeuriger te werken en 1 manier van bewerken aanhouden als ik foto,s upload.Bedankt voor je waardevolle aanvulling.
(Hoe zag je trouwens dat dat een PNG foto was ?)
Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 51 times
Been thanked: 21 times
Gender:
Contacteer:

Re: De Brabantse Dijken,altijd mooi.

Bericht door MauvdL »

Dat had ik ook gezien, maar op zich maakt dat niet uit hoor. PNG is een prima formaat, juist voor weergave op computerschermen. Echter het is minder gecomprimeerd dan jpg én bevat minder kleuren. Dus het bestand is groter dan jpg. Daarom wordt PNG eigenlijk bij voorkeur gebruikt voor illustraties.
Als je op je computer de afbeelding op de webpagina met de rechtermuisknop aanklikt kan je ook al eigenschappen laten zien. En anders kan je’m “opslaan als” en op je eigen computer bekijken op eigenschappen.
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: De Brabantse Dijken,altijd mooi.

Bericht door PeterD »

Hoe ik de eigenschappen op mijn PC moet zien weet ik wel. Was alleen verbaasd dat dat ook zo snel te zien is bij een op het forum geplaatste foto.De man en paard foto heb ik inderdaad opgeslagen als PNG zonder dat te hebben gezien. Kleine maar waardevolle tips voor mij, waarvoor dank.
Plaats reactie

Terug naar “Plaatsen en steden”