Leiden in Sepia

Mooie plaatsen en steden in beeld
Plaats reactie
FujifilmRob
Voornaam: Rob
Bewerk mijn foto's: Ja

Leiden in Sepia

Bericht door FujifilmRob »

Afbeelding
De compacte X-S10 gebruik veel vaker dan mijn X-T3 en onlangs heb ik met de X-S10 eens geexperimenteerd met de filmsimulatie. In Leiden met de 16-80mm erop maakte ik deze foto. Nabewerking alleen met wat bijsnijden en contrast (exif: F4, iso 160, 1/2000). Je zou vergeten dat met filmsimulaties nog veel meer valt te doen.
Dankzij een tip van Harrie om IrfanView te gebruiken om het formaat aan te passen lukte het weer eens een foto te plaatsen.
PeterD
fXf sponsor
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Leiden in Sepia

Bericht door PeterD »

Er word idd wel eens vergeten dat er in de camera veel mogelijk is. De filmsimulaties is er maar 1 van. Ik plaats mijn foto's via Imgur waarbij ik ze ook wel eerst moet verkleinen.
Dank voor het delen. Komt er misschien wat meer leven in het forum.
HarrieD
Voornaam: Harrie

Bericht door HarrieD »

AfbeeldingMooie opname Rob en ook leuk om in dit geval Sepia als filmsimulatie te gebruiken. Zo heb ik nu ook weer wat opgestoken. Ik was altijd van mening dat het er niet toe doet welke filmsimulatie je hebt ingesteld als je in RAW (RAF)fotografeert omdat die instelling niet in het RAW bestand wordt weergegeven. Dat blijkt dus wel het geval te zijn, in ieder geval bij het ontwikkelen in Capture One. Ik heb even snel een RAW opname gemaakt met de sepia filmsimulatie van mijn laptop beeldscherm met daarop jouw foto. Ik zie weer nieuwe mogelijkheden.
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300, Viltrox 25/1.7
FujifilmRob
Voornaam: Rob

Bericht door FujifilmRob »

Ik kwam op het idee door een artikel van Fujifilm zelf.

https://www.fujifilm-x.com/nl-nl/produc ... 6FSClassic

Ik zal binnenkort ermee verder gaan. Het is een leuke toevoeging en op de X-S10 makkelijk bereikbaar via het linker draaiwiel. Op de X-T3 in het menu van de
Q knop. In sommige programma's (o.a. Luminar Neo) geeft RAF het niet weer, maar wel in JPEG. Dat bewerkt ook goed.
Dank tot zover voor jullie reacties.
BertH
Voornaam: Bert

Bericht door BertH »

Bekijk deze foto eens in zwart-wit met acros. opmerkelijk hoeveel details er dan tevoorschijn komen
~~~~~~/\___Flevoland___/\~~~~~~
Plaats reactie

Terug naar “Plaatsen en steden”