GODOX Flitsers

Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: GODOX Flitsers

Bericht door André »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dat is waarom ik met mijn ouwe SB900 blijf flitsen.
Met mijn SB900 maakt het geen moer uit welke camera ik gebruik, het werkt consequent op de zelfde manier.
Ik hoef niets te veranderen in werkwijze of materiaal. Ik moet wel bekennen dat ik erg weinig flits. De ISO gaat zo lekker hoog.;-)
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Skippy
fXf sponsor
Berichten: 221
Lid geworden op: do 14 apr 2016, 21:54
Voornaam: Luc
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times
Contacteer:

Re: GODOX Flitsers

Bericht door Skippy »

Wat ik begrijp uit dit draadje https://www.dpreview.com/forums/thread/4051259?page=3 heeft Fuji iets gewijzigd waardoor oudere versies van flitsers zoals de Nissin i40 een firmware upgrade nodig hebben. Ik denk dat de importeur van Nissin nml. De Greef Partner hier meer informatie over kan geven.
Gebruikersavatar

Bert
Berichten: 639
Lid geworden op: do 26 jan 2017, 20:56
Voornaam: Bert
Has thanked: 40 times
Been thanked: 59 times
Gender:

Re: GODOX Flitsers

Bericht door Bert »

Lijkt mij een goede aanbieding of moet er nog aan "gesleuteld" wat betreft de firmware?
http://www.ebay.com/itm/Godox-TT350-cam ... -X-Pro2-X-
Gebruikersavatar

martinh123
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 18:03

Re: GODOX Flitsers

Bericht door martinh123 »

André schreef: vr 21 okt 2016, 14:11 Ik zou je SB900 koesteren. Die heb je al en is een dijk van een flitser.
Zet die met de Nikon kabel aan je camera vast en zet de fliser in stand A. Dan werkt het niet TTL maar als domme trigger.
Stel dan wel diafragma en ISO gelijk aan die op de camera. Terwijl je het diafragma instelt zie je op het display de afstanden waarbij de computer van de flitser zijn werk prima kan doen. Het oogje aan de voorkant, rechts onder naast het rode kapje, van de flitser kapt dan de flitser af als er genoeg licht is. Lijkt op TTL en net zo makkelijk. Dat kan natuurlijk ook met een domme trigger. De flitser doet dan zijn werk, qua belichten, onafhankelijk van de camera. Volgens mij heb je dus niets nieuws nodig. ;-)
André,

zou jij mij kunnen vertellen om welke kabel het gaat, heb nog steeds de SB900 zou mooi zijn als ik deze dan toch kan gebruiken op de camera.
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: GODOX Flitsers

Bericht door André »

Je kunt de Nikon SC28 kabel gebruiken of een Canon OC-E3 kabel. Ik heb beiden en ze doen het beiden. Enkel het midden contact wordt gebruikt om te triggeren.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Bert
Berichten: 639
Lid geworden op: do 26 jan 2017, 20:56
Voornaam: Bert
Has thanked: 40 times
Been thanked: 59 times
Gender:

Re: GODOX Flitsers

Bericht door Bert »

Dit draadje is verzand naar de Nikon SB900 flitser, niks mis mee hoor.
Maar hoe is jullie ervaring met de Godox flitsers, met name de TT350?
Zie mijn eerdere post.
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: GODOX Flitsers

Bericht door André »

Ik heb ooit een speedlight, welk type weet ik niet meer, van ze gekocht. Die heeft toen zeggen en schrijven een keer of 5 geflitst en daarna nooit meer. Ik ben er daardoor geen fan van. Vele anderen hebben andere ervaringen.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

martinh123
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 18:03

Re: GODOX Flitsers

Bericht door martinh123 »

Bedankt André,
Had niet gedacht dat de prijs nog zo hoog was.
Eigenlijk zou ik het moeten weten vroeger een Metz staafflitser gehad op de Canon A1 toen waren die kabels ook al kostbaar.
Weet nu dat er eventueel een mogelijkheid is om de sb900 met de x-t2 camera kunt verbinden.
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: GODOX Flitsers

Bericht door André »

Je kunt ook een draadloos triggersetje van 3 tientjes gebruiken of een uitvoering van de kabels van een ander goedkoper merk.

Ik heb ooit een draadje gestart over geschikte triggers voor gebruik op een Nikon camera die werkte op de X-T1. Die zullen ook wel op de X-T2 werken. Triggers
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Menno
Berichten: 10
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 12:48
Voornaam: Menno
Locatie: Zaandam
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

Re: GODOX Flitsers

Bericht door Menno »

Bert schreef: zo 10 sep 2017, 22:22 Dit draadje is verzand naar de Nikon SB900 flitser, niks mis mee hoor.
Maar hoe is jullie ervaring met de Godox flitsers, met name de TT350?
Zie mijn eerdere post.
Ik werk (professioneel) veel met de tt350. Flitsers werken perfect met mijn x pro2.
Prijs is laag, ik gebruik er vaak meerdere waarbij je de flitser op je camera als remote voor de anderen kan gebruiken. Zonder ingewikkelde toestanden gewoon out of the box.

Ik vind het een aanwinst voor iedere fuji shooter.
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: GODOX Flitsers

Bericht door Ed Post »

Ik gebruik al jaren een Meike MK320. Echter op de zojuist aangeschafte X-T2 is hij niet betrouwbaar. Ook moet hij nu een firmware upgrade krijgen, en dan nog schijnt de betrouwbaarheid niet optimaal te zijn.
Ik heb dan ook besloten om een Godox TT350F aan te schaffen. Schijnt met de X-T2 een erg goede combinatie te zijn.

https://fstoppers.com/originals/fstoppe ... m-x-183252
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Plaats reactie

Terug naar “Flitsers overige merken”