Nissin i60a en de air 10s

Gebruikersavatar

Topic Starter
GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Nissin i60a en de air 10s

Bericht door GeorgeF »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Volgens mij zijn zowel de Air 1 als 10s geschikt voor 21 flitsers aan te sturen in 4 groepen.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Nissin i60a en de air 10s

Bericht door GeorgeF »

Dit is de Air 1

Nissin Commander Air 1 Fujifilm

Het is bijna niet mogelijk om op een eenvoudigere manier professioneel te flitsen! De Nissin Commander Air 1 heeft een kleuren LED-bedieningspaneel en communiceert met de flitser via een draadloze 2.4GHz-verbinding. Dit houdt in dat de flitser en de Air 1 elkaar niet te hoeven "zien". Dit zorgt voor extra flexibiliteit in het off-camera plaatsen van uw flitser. U beschikt over acht kanalen en kunt tot wel 21 flitsers draadloos aansturen en deze verdelen in drie groepen. Ook de werkafstand van maximaal 30 meter maakt dat u kunt genieten van werken zonder het gedoe van kabels.

Vele instellingen mogelijkOp het display van de Air 1 kunt u de handmatige of TTL-instellingen bekijken en aanpassingen doen. De belichtingscompensatie is bijvoorbeeld aan de passen van -2 tot +2 EV in 1/2 stappen. Het vermogen van uw flitser is instelbaar van 1/128e vermogen tot vol vermogen. Het is geen enkel probleem om te werken met snelle sluitertijden omdat high-speed synchronisatie met een sluitertijd tot 1/8000s wordt ondersteund. Ook de zoom-instelling van de flitskop is op afstand aan te passen. Daarnaast beschikt de Air 1 over een AF-hulplicht voor het scherpstellen in omstandigheden met weinig licht. Bovendien werkt de Nissin Commander op twee overal verkrijgbare AAA-batterijen.
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Nissin i60a en de air 10s

Bericht door André »

Ik heb even gekeken en zie 2 argumenten. In manueel heeft is de Air 1 instelbaar in halve stops en de 10s in 3e stops. De Air 1 gaat manueel tot 128e power en de s10 tot een 256e dat is 1 stop verschil.

Die 3e stops zijn natuurlijk wel nauwkeuriger dan halve stops. Dat is wel een argument, vind ik.
Alleen nog niet zo sterk dat ik er een andere trigger voor aanschaf, of misschien toch?
Hmmmm. :ymsigh:

Haha, 21 flitsers in 4 groepen, laat Joe Macnally dat maar niet horen?
Die gebruikte er wel 35 in een foto. Ik gebruik er hooguit een stuk of 3 tot maximaal 4. :p
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Topic Starter
GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Nissin i60a en de air 10s

Bericht door GeorgeF »

Nissin Air 10s Draadloze Commander MFT

De Nissin Air 10s is een draadloze TTL-commander. Hiermee kunt u tot een afstand van 100 meter meerdere Nissin Air System (NAS) compatibele flitsers of Air R receivers aan te sturen. Met het Nissin Air systeem kunt u een grote groep geschikte flitsers tegelijk aan sturen tot maximaal 8 flitsers per kanaal. Het Nissin Air systeem is ideaal voor strobist fotografie, complexe belichtingen en creatief flitsen. Het is zowel geschikt voor in de studio als op locatie. De Nissin Air 10s ondersteunt rode-ogen reductie, flitsen op het tweede gordijn, slow-sync en high-speed flitssynchronisatie.

U kunt de huidige firmware versie van de commander controleren. Dit doet u door de commander aan te zetten en 5 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden. Op het LCD-display wordt dan de huidige versie getoond. Als de commander een nieuwe update nodig heeft, kunt u dat zelf handmatig doen. Volg hiervoor de instructies die in het document onderaan de productbeschrijving staan.

Belangrijkste kenmerken van de Nissin Air 10s Draadloze Commander MFT:Draadloze TTL-commander2.4GHz frequentieGeschikt om te gebruiken tot een afstand van 100 meterGeschikt om meerdere Nissin Air System (NAS) compatibele flitsers of Air R receivers aan te sturenTot maximaal 8 flitsers per kanaal (4 kanalen: A, B, C, D) Mogelijk om een grote groep geschikte flitsers tegelijk aan te sturenIdeaal voor strobist fotografie, complexe belichtingen en creatief flitsenTe gebruiken in een studio of op locatieOndersteunt rode-ogen reductie, flitsen op het tweede gordijn, slow-sync en high-speed flitssynchronisatieTTL Memory FunctionLCD DisplayRuimte voor een MicroSD kaart voor firmware updates-2 EV to +2 EV  in 1/3 EV stappenWerkt op 2 x AAA batterijenGeschikt voor MFT
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Nissin i60a en de air 10s

Bericht door GeorgeF »

Met de Air 1 had ik ook tevreden geweest André.
Maar Foto Looman kon hem niet meer krijgen bij De Greef en partners de importeur voor Nederland.
Aangezien Foto Looman vaak onder de prijs van de andere grote fotozaken zit zullen ze ook niet bereid zijn hem als collega's te helpen.
Op internet zijn zijn prijzen al scherp maar als je met Edwin een belletje pleeg dan kan er vaak nog wat van af.
Zo heb ik 2 X-H1 body's bij hem gekocht voor een prijs waar je ze nu nog niet eens tweedehands voor kan krijgen.
Daarom ben ik ook voor die commander niet verder gaan zoeken.
Ik gunde het hem gewoon.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Nissin i60a en de air 10s

Bericht door André »

Daar kan ik je ook wel in volgen. Dat doe ik ook wel eens, die gun factor toepassen.
Ik heb even gekeken maar hij heeft de 10s niet op de website staan, maar misschien heb ik niet goed gekeken.
Ik kijk vanmiddag nog wel een keer, heb zo een afspraak.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Topic Starter
GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Nissin i60a en de air 10s

Bericht door GeorgeF »

Klopt André ik kan het ook niet vinden.
Maar ik heb gekeken naar de goedkoopste van de grote aanbieders en hem gebeld wat hij vraagt.
Tot op heden ben ik niet teleur gesteld.
Hij stuurde de i60a met de Air 10s op met de factuur er bij.
Dan kon ik hem achteraf betalen.
Wat ik ook gelijk gedaan heb dat begrijp je wel.
Maar Edwin geeft je gewoon het vertrouwen en dat voelt ook prettig.
Als je mijn prijs wil weten dan stuur ik hem je wel toe.
Maar hij heeft in het verleden vaak problemen gehad dat zijn concurrenten bij de importeurs gingen klagen dat hij te goedkoop was.
Hoe bedoel je kartelvorming?

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Nissin i60a en de air 10s

Bericht door André »

Zeker begrijp ik dat je dat direct gedaan hebt. Als de prijs goed is en het adres betrouwbaar, waarom ook niet dan.
Als je wilt verneem ik graag de prijs van je. Mag wel in een PB denk ik of heb je mijn email nodig?
Ik zal er niet over gaan klagen, hihi.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Topic Starter
GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Nissin i60a en de air 10s

Bericht door GeorgeF »

André je heb een PB van me.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Nissin i60a en de air 10s

Bericht door André »

Gezien en beantwoord. Dank je George.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Plaats reactie

Terug naar “Flitsers overige merken”