Fujifilm X-Pro2

Plaats reactie
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Fujifilm X-Pro2

Bericht door arnold_w »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Gefeliciteerd, mooie aanwinst.
Dat sluitergeluid vind ik bij de Pro1 al zo lekker, ben benieuwd hoe dat bij de Pro2 klinkt.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

Martinpecheur
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 31 aug 2014, 00:12
Voornaam: Martin
Locatie: Borne

Re: Fujifilm X-Pro2

Bericht door Martinpecheur »

Afgelopen zondag naar de Fotofair geweest en op de Fuji stand uitgebreid met de X-Pro2 gespeeld.
Ik had de camera al eens in de hand gehad bij Camera tools, maar eigenlijk te kort om er een goed oordeel over te vellen.
Het concept van deze camera (OVF en EVF) liet me niet los, dus hem nu (goed voorbereid :!: ) nog eens aan de tand gevoeld.
Het was op dat moment niet druk en de standbemanning had alle tijd om m'n vragen te beantwoorden.
Ik moet zeggen dat ik een stuk enthousiaster ben dan na de eerste keer.
De zoeker is beduidend beter dan mijn X-T1 en de AF is erg snel. Hoewel ik dat laatste van mijn X-T1 ook al vond.
Hij is wel iets groter in de hand dan de X-T1, maar ik heb gemerkt dat het vooral zaak is om de camera iets anders vast te houden en dan merk je het nauwelijks. De zoeker zit niet meer in het midden! Het is wel even wennen!
Verder met uitleg van de Fuji mensen natuurlijk uitgebreid met de mogelijkheden van de hybride zoeker gespeeld.
Vooral het meeschuiven van het kader bij een zoomlens is toch wel heel fraai :duimop:
Dit kon mijn volgende reiscamera wel eens worden. (En dan met de toekomstige 23 mm/f2 WR)

PS: bedacht later dat ik vergeten was in de verticale stand met de camera te werken.
Hoe zijn de ervaringen daar mee, vooral met het oog op de uit het midden geplaatste de zoeker?
En nog een tweede: er kan dacht ik een grip op? Is dat in de praktijk handig?

Hoor graag van ervaringsdeskundigen!

Martin
Gebruikersavatar

Peter P
fXf sponsor
Berichten: 360
Lid geworden op: za 12 mar 2016, 09:11
Voornaam: Peter
Has thanked: 6 times
Been thanked: 32 times

Re: Fujifilm X-Pro2

Bericht door Peter P »

Hallo Martin, ik heb de xpro2 nu bijna drie maanden en ik ben er erg blij mee en vind het een lekker toestel om mee te fotograferen.
De ovf gebruik ik alleen met de kleinere lenzen en niet met m'n 50-140
De ovf is een fijne optie omdat je in de gaten kan houden wat er net buiten het beeld gebeurd. In de verticale stand gaat t prima, het display met gegevens draait automatisch mee in de zoeker. Ik heb er een grip op gezet omdat ik dat fijner vind vasthouden. Wat soms wel vervelend is is dat de dioptrie verstelling en de belichtingscorrectie knoppen makkelijk verdraaien. Ik denk er aan om er een duimgrip op te doen dat voorkomt wellicht dat de bel Cor. Knop verdraait. Succes met uitvogelen of deze camera iets voor je is.


. .
Groeten Peter
Gebruikersavatar

mqaa
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Re: Fujifilm X-Pro2

Bericht door mqaa »

Martinpecheur schreef:PS: bedacht later dat ik vergeten was in de verticale stand met de camera te werken.
Hoe zijn de ervaringen daar mee, vooral met het oog op de uit het midden geplaatste de zoeker?
En nog een tweede: er kan dacht ik een grip op? Is dat in de praktijk handig?
Heb hem nu ook al weer een tijdje en moet zeggen dat hij super goed bevalt.
Vertikaal (met de ontspanknop aan de boven kant) werkt ook prima. Ook nu zit je neus niet in de weg net als bij normaal gebruik.
Ik heb nog geen grip maar denk wel dat die er gaat komen voornamelijk ivm de statief bevestiging die hier ingebouwd zit.
Marc
Gebruikersavatar

Martinpecheur
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 31 aug 2014, 00:12
Voornaam: Martin
Locatie: Borne

Re: Fujifilm X-Pro2

Bericht door Martinpecheur »

Peter en Marc bedankt voor het delen van de ervaringen!

Fred Bervoets
Ex-fXf
Berichten: 41
Lid geworden op: do 26 nov 2015, 13:03

Re: Fujifilm X-Pro2

Bericht door Fred Bervoets »

ik gebruik de duimgrip al vanaf het begin ook stevig stukje staal dat eerst op mijn Pro1 zat zou het zeker aanraden. Op de XE1 heb ik de goedkopere versie van de duimgrip zitten die is niet zo makkelijk te verwijderen (inbus) maar qua gewicht oké voor camera. De goedkope versie zou ik niet aanbevelen voor de XPro1 of 2.
XPro1 - XPro2 - XE1 - 14 2.8 - 23 1.4 - 35 1.4 - 56 1.2 - 50-140 2.8 - 18-55 2.8-4
FredBervoets.nl
Plaats reactie

Terug naar “X-Pro2”