Sluiter werkt niet meer als ik een objectief (Nikon) met adapter op mijn fujifilm zet

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Willem
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 jul 2021, 10:31
Voornaam: Willem
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Sluiter werkt niet meer als ik een objectief (Nikon) met adapter op mijn fujifilm zet

Bericht door Willem »

Hallo,

De lens van mijn oude digitale Nikon camera heb ik met een adapter van Fusnid op mijn camera gemonteerd. De sluiter lijkt nu niet meer te werken want als ik ‘m indruk gebeurt er niets. Ik heb al naar een aantal instellingen gekeken, maar krijg het niet veranderd. Zie ik iets over het hoofd / heeft iemand een tip?

Mvg Willem
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: Sluiter werkt niet meer als ik een objectief (Nikon) met adapter op mijn fujifilm zet

Bericht door dhrPeter »

Willem,

Heb je "shoot without lens" op "on" gezet? Te vinden in "Button / Dial setting menu"

Groet, Henk

P.S. Welkom op het forum!
Gebruikersavatar

Topic Starter
Willem
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 jul 2021, 10:31
Voornaam: Willem
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Re: Sluiter werkt niet meer als ik een objectief (Nikon) met adapter op mijn fujifilm zet

Bericht door Willem »

Dag Henk, dank voor het welkom! En zeker ook dank voor je antwoord. Ik heb het zojuist uitgeprobeerd en het werkt nu. Dan kan ik nu m'n andere objectieven uitproberen. Wel zo fijn! Groet Willem
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: Sluiter werkt niet meer als ik een objectief (Nikon) met adapter op mijn fujifilm zet

Bericht door dhrPeter »

Top! Veel fotoplezier
Plaats reactie

Terug naar “X-T2”