Fujifilm brengt de X-T2 uit

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fujifilm brengt de X-T2 uit

Bericht door Patrick »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Daarnaast is "dezelfde" hoeveelheid ruis bij de helft meer pixels al een enorme verbetering.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Fujifilm brengt de X-T2 uit

Bericht door André »

Arnold, ging de race niet om het aantal pixels? Al weer? Ook Fuji doet daar aan mee. Logisch ook want anders werkt Fuji zichzelf de markt uit.
Je hebt dus ergens gelezen en dat is dan ook meteen een feit? Nah, daar is net iets meer voor nodig.
Daar bij heb je het weer over een andere camera, met mogelijk andere software versterkers na de sensor etc.
Aannames doen betekend dat je het feitelijk niet weet en dan kan het dus ook anders uitpakken. Duur geintje als het tegen valt.
Ik wacht even op de feiten.

Patrick, de helft meer pixels en evenveel ruis is idd een mooie prestatie als je bedenkt dat dit enkel uit de versterkers na de sensor moet komen.
Maar is dat al een feit of nog aanname en geruchtenwerk. Volgens mij waren er toch nog enkel beta's? Dan kan het nog helemaal anders uit gaan pakken.
Vandaar dat ik het wil afwachten tot het uiteindelijke product in de schappen ligt. ;-)
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Fujifilm brengt de X-T2 uit

Bericht door arnold_w »

Niet ergens gelezen, maar een test gezien met voorbeelden, weet alleen niet meer waar. Vind wel dat je er een enorm punt van maakt, alsof de ruisprestaties het enige is wat deze camera extra te bieden heeft. Vind het totaal oninteressant om me over ruis druk te maken. Vergelijk het eens met een 400 ASA rolletje dan denk ik dat Fuji het op iso3200 nog zo gek niet doet.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fujifilm brengt de X-T2 uit

Bericht door Patrick »

Als de beta versies al zulke goede resultaten geven, waarom zou de definitieve versie het dan minder doen?

En helemaal eens. Een camera als dit afwijzen omdat je vindt dat het ding een paar procent minder ruis zou moeten genereren? Vreemde reden.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fujifilm brengt de X-T2 uit

Bericht door Michele »

De geleiding van de sensor naar de processor is van koper inplaats van aluminium, net als bij de X-Pro2. En net als de X-pro 2 heeft de X-T2 een verse processor in de vorm van de X-Trans III. Beide verbeteringen geven samen beduidend lagere ruiswaarden ondanks de hogere pixeldichtheid.
Maar waar het bij deze camera primair om gaat zijn de snellere AF en de hogere snelste sluitertijd icm een verbeterde continu-snelheid. Ook de blackout-tijd is verlaagd. Daarom is 't ding beter geschikt voor sport dan zijn voorgangers.
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Fujifilm brengt de X-T2 uit

Bericht door André »

Geweldig dit, wat een vooroordelen weer, want ik wijs niets af, dat maak jij er van Patrick. Ik prijs het enkel nog niet de hemel in tot de definitieve versie en dat duurt nog ff.
Grappig ook dat ruis nu ineens niet meer belangrijk is, terwijl er hele kilometers aan discussie over te vinden is.
Ruis is bepalend voor de kwaliteit van je beeld en van de sensor. Het is immers geen korrel.
Grappig is dan weer wel dat er enorm over smudging op pixelniveau werd gecommentarieerd en ruis op dat zelfde niveau doet er ineens niet meer toe?
Maar goed, als jullie het niet kunnen afwachten zou ik em al vast bestellen om vooraan in de rij te kunnen gaan staan.
Ik wacht af wat de reviews doen als de tool in de winkel ligt.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fujifilm brengt de X-T2 uit

Bericht door AVI-Foto »

Hier een Fuji uitleg van de AF-C mogelijkheden en instellingen van de X-T2 (Pro2 zou deze ook krijgen via Firmware rond/in Oktober)

AUTO FOCUS SYSTEM SPECIAL SITE
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fujifilm brengt de X-T2 uit

Bericht door AVI-Foto »

Ik weet niet of deze review van Elia Locardi (landschap fotograaf) al genoemd is.

The Fujifilm X-T2 – First Look and Hands On Review

Hierin is een foto met zo'n schuifje (voor/na) die zeer fraai het dynamisch bereik van de X-T2 laat zien :o
(enkelvoudige RAW).
Dit verklaard misschien de "gebrekkige" bracket functie op de Fuji's ...... tussen " " omdat ik dat zelf toch nooit gebruik. ;)
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fujifilm brengt de X-T2 uit

Bericht door AVI-Foto »

Oh ja, wat betreft "ruis"

Hier een test van de X-Pro2 vs. Sony A7 II (beide 24 MP maar de een APS-C en de ander FF).

Admiring Light - Fuji X-Pro 2 vs. Sony A7 II: Noise Comparison

Gezien ik er van uit ga dat de X-T2 dezelfde sensor techniek heeft als de Pro2 hoef ik, wat betreft ruis, echt geen productie model praktijk testen te zien .... volste vertrouwen dat de "ruis"prestaties van de T2 subliem zijn!
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fujifilm brengt de X-T2 uit

Bericht door Michele »

AVI-Foto schreef:Hier een Fuji uitleg van de AF-C mogelijkheden en instellingen van de X-T2 (Pro2 zou deze ook krijgen via Firmware rond/in Oktober)
Correctie: de X-Pro 2 krijgt alleen de algemene aanpassingsfunctie. De 5 "presets" komen niet mee met de firmware, zo heb ik vandag begrepen van de Fuji techneut. Reden: de X-Pro 2 wordt niet als sportcamera beschouwd maar als reportage-instrument.
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fujifilm brengt de X-T2 uit

Bericht door AVI-Foto »

Het staat toch nog gewoon op Fuji's site - tweede witte vlak onderin

*X-T2 only. Firmware update for X-Pro2 is scheduled for October, 2016.

Maar goed, dat zal vele X-Pro2 aankopers Fuji niet in dank afnemen als het inderdaad niet zo is ...
Blij dat ik "zou" geschreven heb :D
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Plaats reactie

Terug naar “X-T2”