Overstap van Nikon

Gebruikersavatar

pannekoeken
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 mar 2018, 08:59

Re: Overstap van Nikon

Bericht door pannekoeken »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik heb een langere omweg gemaakt, van een Canon 7D full kit (16-35 2.8 L, 50 L, 70-200 2.8 L) naar full Olympus M1 alle Pro lenzen full kit. De Olympus bleef mij verbazen in snelheid en later nog naar de M1 MKII gegaan. De MFT sensor beviel mij niet en moest nog veel nabewerken.

De Fuji kreeg een keer in handen van vrienden van ons. De jpeg en scherpe diepte haalde mij meteen over, volgens mij een week later naar een Fuji Xpro-2 16-55 en 90mm gestapt.

De snelheid van de XT-2 ligt hoger voor sport, maar wat ik nu doe, mis ik het gewicht van Canon helemaal niet, de beelden zijn beter en scherper. Voordeel is dat alles van Fuji zwart en compact is, niemand heeft door met wat voor type camera je beelden maakt.

Nikon en canon is iedereen van onder de indruk ;)
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Overstap van Nikon

Bericht door André »

Ik ben overgestapt omdat ik lichter materiaal nodig had. Lichter dan een D300s met grip e.a.
Ik kreeg toen een brand nieuwe X-E1 te besnuffelen en was verkocht. Als snel volgden de X-T1, de X-T2 en de X100F.
De laatste gaat altijd mee als ik de deur uit ga. Verbazend heb ik nu ook minder behoefte aan glas.
Ik heb me qua Fujifilm glas beperkt tot de 14m f2.8, de 35 f1.4 en de 56mm f1.2. en ben daar helemaal tevreden mee.

Voor macro en tele werk heb ik nog Nikon en ander glas.

Ik mis verder eigenlijk helemaal niets.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

Re: Overstap van Nikon

Bericht door Pim »

Mooi gekozen trio André.
De straat terug aan de straatfotografie.
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Overstap van Nikon

Bericht door André »

Dank je.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Plaats reactie

Terug naar “X-T2”