Overstap van Nikon


Inky
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 12 dec 2016, 20:58
Voornaam: Ingrid
Locatie: Oosterhout (NBr.)

Re: Overstap van Nikon

Bericht door Inky »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik heb de overstap van Nikon (D750) naar Fuji (x-t2) zo'n anderhalf jaar geleden gemaakt. In eerste instantie wilde ik een lichtere camera voor erbij, met name voor dagtrapjes/uitstapsjes etc. De bediening was even wennen, maar toch redelijk snel onder de knie. Al gauw stond mijn Nikon uitrusting stof te happen, omdat ik het een verademing vond om niet met een zware rugzak op stap te hoeven. Ik durfde echter nog niet alle Nikon spullen weg te doen, een beetje bang dat ik nog iets zou gaan missen op of met mijn Fuji. Na enkele maanden kon ik eerlijk gezegd niets bedenken wat ik miste. De Nikon leek alleen na verloop van tijd nog zwaarder te zijn geworden en ik moest zelfs na gaan denken over de bediening ervan. Daarom de boel uiteindelijk toch maar verkocht. Ik heb er geen moment spijt van gehad...
Welkom op mijn Flickr

MVG Ingrid

fujigerard
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 07 jan 2018, 10:56
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Overstap van Nikon

Bericht door fujigerard »

Ben overgestapt van een hele serie Canon body's en objectieven naar Fujifilm, en nog geen seconde spijt van gehad maar als het aangaat op bedieningsgemak (menu) dan wint toch de Canon.

JohnMoeleker
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:30
Locatie: Den Haag

Overstap van Nikon

Bericht door JohnMoeleker »

Ik heb toen Fuji net met de X sensor begon de x pro 1 geprobeerd, maar gebruik weer volop de Nikon en voor handzaam een kleine Sony ernaast
Ik kon er toch niet helemaal aan wennen en ik kreeg een prima inruilprijs voor de Fuji
De resultaten met de Fuji bevielen mij, maar ik greep met mijn stijve vingers steeds mis in de bediening
Nikon D810, Sony RX1R II
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Overstap van Nikon

Bericht door Patrick »

Ik heb mijn D700 nog om met goed fatsoen mee te kunnen op NCN uitjes. EN omdat mijn vrouw er mee schiet hoeft het ook niet weg. Maar ik gebruik in de praktijk alleen mijn Fujifilms. Ik mis niets. Ik pak de D750 van mijn vrouw hooguit op een feestje waar ik flitsen moet. Hoewel dat met de T2 op zich ook prima gaat.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 51 times
Been thanked: 22 times
Gender:
Contacteer:

Re: Overstap van Nikon

Bericht door MauvdL »

Nogmaals dank voor de reacties (ook al is het een beetje van 'wij van WC-eend' ... ;) )
De kogel is door de kerk en na een best aardige inruildeal bij een zekere winkel in Alkmaar ben ik vanaf vandaag in het bezit van de T2. Nu nog alleen met de kit-lens, maar dat komt goed.
Mijn uitgestelde "even voorstellen" komt eraan.

@Patrick : Aha, daar ken ik je van. Van dat andere forum. Ter geruststelling: ik heb uit nostalgische overwegingen mijn D300s + een prime niet ingeruild. L-)
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

Johan1025
Berichten: 429
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 07:21
Voornaam: Johan
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 16 times

Re: Overstap van Nikon

Bericht door Johan1025 »

van D3 naar Pro 2 via E2,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, FUJI nice :) en wat glas :)
Tumblr | X-70 | X-Pro 3 | XF 16mm F1.4 R WR | XF 8-16mm F2.8 R LM WR | XF 33mm F1.4 R LM WR | XF 50mm F1.0 R WR| XF 16-55mm F2.8 R LM WR | XF 50-140mm F2.8 R LM OIS WR | XF70-300mmF4-5.6 R LM OIS WR
Gebruikersavatar

Menno
Berichten: 10
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 12:48
Voornaam: Menno
Locatie: Zaandam
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

Re: Overstap van Nikon

Bericht door Menno »

Ik fotografeer privé eigenlijk alleen nog maar met mijn fuji X100, en ga binnenkort een xpro2 met wat glas aanschaffen om naast mijn Canon uitrusting mee te werken... Ik vermoed zomaar dat ik die uitrusting tzt ook op marktplaats kan zetten 😊.
Gebruikersavatar

M@rius
Berichten: 663
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 10:21
Voornaam: Marius
Been thanked: 46 times

Re: Overstap van Nikon

Bericht door M@rius »

Mijn voorkeur gaat uit naar deze twee merken Nikon en Fujifilm en het bevalt mij prima!... :-bd
Gr. Marius...
Gebruikersavatar

Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

Re: Overstap van Nikon

Bericht door Pim »

Ik ga altijd af op het uiterlijk van een camera, dat werd dus Fuji.
Daarvoor met Leica m, later Nikon. Nu ook Sony FF voor het glas van L en N :oops:
De straat terug aan de straatfotografie.
Gebruikersavatar

Gerritsr
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 22 jul 2018, 20:48
Voornaam: Gerrit
Gender:

Re: Overstap van Nikon

Bericht door Gerritsr »

Zojuist overgegaan van Nikon D700 naar Fuji xt20. Reden:body met lenzen en verdere attributen werden me een beetje te zwaar.
Gebruikersavatar

pannekoeken
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 mar 2018, 08:59

Re: Overstap van Nikon

Bericht door pannekoeken »

Ik heb een langere omweg gemaakt, van een Canon 7D full kit (16-35 2.8 L, 50 L, 70-200 2.8 L) naar full Olympus M1 alle Pro lenzen full kit. De Olympus bleef mij verbazen in snelheid en later nog naar de M1 MKII gegaan. De MFT sensor beviel mij niet en moest nog veel nabewerken.

De Fuji kreeg een keer in handen van vrienden van ons. De jpeg en scherpe diepte haalde mij meteen over, volgens mij een week later naar een Fuji Xpro-2 16-55 en 90mm gestapt.

De snelheid van de XT-2 ligt hoger voor sport, maar wat ik nu doe, mis ik het gewicht van Canon helemaal niet, de beelden zijn beter en scherper. Voordeel is dat alles van Fuji zwart en compact is, niemand heeft door met wat voor type camera je beelden maakt.

Nikon en canon is iedereen van onder de indruk ;)
Plaats reactie

Terug naar “X-T2”