Fujifilm EF-X500

Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door rmviewpoint »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Voorlopig is m'n voorkeur keuze:
Good Speedlite V850II Kit +/- 239€
En de Godox trigger XT32, +/- 84€, werkt met de ingebouwde receivers in de flitsen en diverse studio flitsers.

De Godox Speedlite V850II Kit omvat de universele Godox V850II reportageflitser, een li-ion accu, een oplader en nodige accessoires zoals een flitsvoetje en een beschermende opbergpouch. De flitser heeft een zoombereik van 20 tot 200mm en de kop is zowel te kantelen als te roteren. De zoompositie van de flitskop kunt u zowel automatisch laten bepalen als handmatig instellen. Dankzij het display, de duidelijke knoppen en een centraal instelwiel met een goede grip, is de bediening heel eenvoudig en intuïtief.

Instellingen en functies van de Godox Speedlite V850II
De flitskracht is in 22 stappen in te stellen van 1/128e tot volledig vermogen en er zijn vele functies aanwezig. Denk aan handmatige instellingen, multi-flitsen, S1 en S2 slave-functies, synchronisatie op het tweede gordijn, belichtingscompensatie, vergrendeling van de belichting en een autofocus-licht. De rode LED-indicator op de behuizing van de V850II gaat aan op het moment dat de flitser herladen is en weer kan flitsen. Het hoge vermogen van de accu zorgt niet alleen voor meer flitsen, de flitser houdt het langer vol voordat er sprake is van oververhitting. Voor extra betrouwbaarheid is er een beveiliging tegen oververhitting toegevoegd. Op het display wordt bovendien weergegeven hoe vol de accu nog is.

Draadloze aansturing en voeding
De Godox Speedlite V850II kan dienen als master voor het aansturen van andere flitsers, maar is ook compatibel met het draadloze Godox X-systeem waarbij u flitsers in vijf groepen kunt opdelen en over 32 kanalen beschikt. Dit breidt de creatieve mogelijkheden van uw flitsfotografie enorm uit. Doordat de V850II wordt gevoed met een li-ion accu van 2000mAh in plaats van AA-batterijen, bent u gegarandeerd van een lange gebruiksduur en een bijzonder korte oplaadtijd. U kunt tot wel 650 keer flitsen op een volle accu en de oplaadtijd is razendsnel: slechts anderhalve seconde. En voor het idee: één accu is vergelijkbaar met circa twaalf AA-batterijen. Dit scheelt enorm veel gewicht en ruimte in uw huis! Onder het tabblad "Accessoires" vindt u extra li-ion accu's en optionele triggers of ontvangers.
Minder laten zien
Kenmerken van de Speedlite V850II Kit
- Kantel- en roteerbare 20-200mm kop
- Richtgetal van 60 op ISO 100 en 200mm
- Automatisch of handmatig in- en uitzoomen
- Compatibel met het draadloze Godox X-systeem
- Display en 2.5mm synchronisatie-aansluiting
- Groothoekdiffuser en uittrekbare reflector
- Tot wel 650 flitsen op één volle accu
- Snelle recycletijd van 1.5 seconde
Bij de Godox Speedlite V850II Kit in de doos
- Flitsvoetje
- VB18 li-ion accu (2000mAh)
- VC18 lader voor li-ion accu
- Netsnoer voor oplader
- Beschermende pouch
- Engelstalige handleiding
- Afkomstig van Godox
- Twee jaar garantie (Bij cameranu.nl: 5 jaar garantie).

MVG,
Roger
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Gebruikersavatar

Greenturtle
Ex-fXf
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 10 sep 2017, 11:39

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door Greenturtle »

Ik heb een Fuji X-H1 en een Fuji EF-X500 flits. Waar ik geen duidelijkheid over krijg is of het mogelijk is met deze combi ook off-camera te flitsen, hetzij met een kabel op de hotshoe en aan de flits, hetzij met een trigger of iets dergelijks, of gebruikmakend van de bij de camera geleverde flits als master en de EF-X500 als slave.
Het liefst natuurlijk met behoud van functionaliteit alsof de flits op de hotshoe gemonteerd wordt. Als de herfst komt wil ik paddestoelen fotograferen en daarbij gebruik maken van off camera flitsen. Ik hoor graag jullie kundig oordeel.
Gebruikersavatar

Bertjebig
Ex-fXf
Berichten: 99
Lid geworden op: zo 14 apr 2019, 17:09
Voornaam: Bertje
Has thanked: 17 times
Been thanked: 10 times

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door Bertjebig »

ik heb bij mijn fuji zo'n klein opsteek flitsertje gekregen. kan die dan niet gebruikt worden om deef-x500 off camera aan te sturen. of is dit te simpel gedacht?
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door remoss »

Als dat de EF-X8 is kan dat wel. Je stelt dan de EF-X8 in op TTL en de EF-X500 op remote en dan in P-Mode. Probleem bij het Fufi flitssysteem is dat in deze opstelling de opsteekflitser EF-X8 wel in TTL werkt maar deze TTL info niet naar de remote flitser EF-X500 stuurt. Die laaste werkt dan ook in deze setting volledig manual. Ontsteekt dus wel maar de flitssterkte zal handmatig moeten worden ongesteld op de EF-X500.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door GeorgeF »

Ik heb een vraagje over de aanschaf van een andere flitser i.c.m. mijn X-H1.
Ik heb nu de EF-42
Ik zag een aanbieding van 249 euro voor een EF-X500
Is dit een grote vooruitgang op de EF-42 of is er een beter alternatief?
Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door André »

Goeie morgen Gerorge,

De EF-X500 zal ongetwijfeld een goede flitser zijn, maar die nieuw prijs en beperkingen.
Als je maar 1 flitser zult gebruiken en em nooit van de camera afhaalt zou je dat kunnen overwegen.

Voor een paar tientjes extra kun je voorzien zijn van een nieuwe Nissin of Godox flitser met een draadloze trigger.
Dan kun je het ook gemakkelijker en goedkoper uitbreiden met extra flitsers.
De Nissin i700a kost nu nieuw met 3 jaar garantie, met Air1 trigger 209 Euro bij een winkel uit Urk.
De trigger en het display daarvan zijn enorm goed afleesbaar zowel overdag als in het donker.
Het menu is simpel. Ik heb zelf de i60a en een paar i700a flitsers en de Air 1 trigger.
Dat bevalt me uitstekend. De meeste Godox gebruikers die ik spreek zijn ook erg tevreden over hun materiaal.

Als je een EF-X500 hebt en je wilt draadloos flitsers gebruiken heb je de eerste nodig als optische trigger en de 2e kun je daarmee dan aansturen. Effectief heb je dan 1 draadloze flitser voor de prijs van 2. Dan wordt dat snel een dure hobby.

Dus ik zou nog even nadenken over wat je nu eigenlijk precies wilt met het flitsen.
Wil je slechts met de flitser op de camera bouncen kun je het overwegen.
Wil je of camra flitsen kan dat met een Canon OC3 kabel.
Wil je ook draadloos flitsen of met meerdere flitsers tegelijk, dan zou ik kiezen voor het Nissin of Godox systeem omdat je dan gemakkelijker en goedkoper kunt uitbreiden en of vervangen bij defecten.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door GeorgeF »

Bedankt André voor je uitgebreide antwoord.
Ik ga me verdiepen in de NISSIN flitsers.
Ik wil wat meer met flitsers gaan doen.
Dus je advies is heel nuttig bedankt.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door André »

Graag gedaan.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door GeorgeF »

André nog een vraagje: Als ik die Nissan i700 met trigger aanschaf, kan die trigger ook de twee Fuji EF42 flitsers aansturen?

Alvast bedankt voor je antwoord

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door André »

Daar kan ik kort in zijn. Neen.

Met een Nissin trigger kun je alleen Nissin flitsers aansturen.

Ik ga nog even verder, want door je vraag heb ik een beetje het idee dat je nog niet exact weet hoe en wat.
Om dat helder te krijgen en om je voor verkeerde keuzes te behoeden denk ik dat een aantal vragen belangrijk zijn.

Hoeveel power/richtgetal moet de flitser hebben?
Als je de flitser op de camera zet en de flits reflecteert via de muren e.d. dan heb je wel wat vermogen nodig.
Als je dat niet doet kun je met mindert weg komen.

Gebruik je de flitser alleen op de camera of ook off camera?
On camera flitsen betekend dat het formaat en gewicht van de flitser een grotere rol speelt.
Je krijgt bij grotere en zware flitsers dat de camera voorover wil kantelen. Dat is onprettig.

Wat wil je er mee gaan belichten? Voor portretten heb je ze juist van de camera af en gebruik je vaak lichtvormers. Voor feestjes en partijen bounce je meer via de muren met de flitser op je camera.

Waarom stel ik die vragen? Vanwege het formaat van de flitser. Op de camera krijg je het gevoel dat de i700a voorover wil kantelen.
Als je de flitser veel op de camera wil gebruiken is de i700a misschien niet de beste keuze. Daarvoor gebruik ik de Nissin i60a. Kleiner, compacter, richtgetal 60, maar helaas ook duurder. Die kost zonder trigger 259,- Die past qua formaat en gewichtsverdeling beter op de camera. Uiteraard kan die ook of camera worden gebruikt, maar dan heb je nog een trigger Nissin Commander Air 1 nodig van 79,- euro. Die Nissin i700a is een aanbieding voor dat bedrag met trigger.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fujifilm EF-X500

Bericht door Patrick »

Erg gunstig aanbod voor de echte Fujifilm flitser; daar was ik een stuk meer voor kwijt! En het is een uitstekende flitser!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Plaats reactie

Terug naar “EF-X500”