Fujifilm X-T20 foto's 'blurry' en onscherp

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Paaarki
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 apr 2019, 15:01
Voornaam: Marc
Gender:

Fujifilm X-T20 foto's 'blurry' en onscherp

Bericht door Paaarki »

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem. Ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van een Fujifilm X-T20 met een 18-55 f2.8-f4.0. Mijn probleem met deze camera is dat mijn foto's soms onscherp/bewogen lijken. Er hangt een soort waas over de foto en de details zijn niet mooi. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar niks helpt. Is er iemand die het probleem herkend? Of weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

Ik wilde een voorbeeld toevoegen maar ik weet niet hoe ik foto's bij het bericht kan plaatsen.

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fujifilm X-T20 foto's 'blurry' en onscherp

Bericht door remoss »

Hoi Marc en welkom op fXf. Ik nog geen antwoord op je vraag, maar hoe foto's plaatsen lees je HIER
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

that70sman
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 apr 2019, 21:27
Has thanked: 5 times
Gender:

Re: Fujifilm X-T20 foto's 'blurry' en onscherp

Bericht door that70sman »

Hallo Paaarki,
Ik weet natuurlijk niet wat je kennis van fotografie is en hoe grondig je alle settings van je t20 onderzocht hebt, dus ik gooi zo maar wat opties het net op:
Waar ik in 1e instantie aan denk is 'keuzeknop scherpstelmodus' niet op manueel (knop 10, zie blz 2)
-of hoe is je sluitertijd?
En hoe zijn je instellingen in het menu? Is daar soms iets veranderd? In het snelmenu (blz 243) kun je ook scherpte instellingen wijzigen, staat daar 'sharp' op 0?
Plaats reactie

Terug naar “X-T20”