Ontspanknop defect

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Dickx100F
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 11:26
Voornaam: Dick
Gender:

Ontspanknop defect

Bericht door Dickx100F »

Na vier maanden is mijn X-100F al kapot: de aan/uitknop zit muurvast en de ontspanknop functioneert daarmee ook gestoord. Ik heb de camera naar Fujifilm opgestuurd en merk dat er geen voortgang zit in de afhandeling van deze garantiekwestie. Na twee weken bij Fuji in Rotterdam is de camera nu pas onderweg jaar de reparatieafdeling. Heeft iemand ook ervaringen met reparatie en garantie??
Gebruikersavatar

jin
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 mar 2017, 10:39
Voornaam: Joost
Locatie: Heythuysen
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 1 time
Gender:

Re: Ontspanknop defect

Bericht door jin »

Dat is flink balen. Ik heb zelf gelukkig nog geen ervaringen met defecten en afhandeling van garantiekwesties maar hoorde wel over een goede afhandeling door Fuji NL bij andere X100 gebruikers.
https://www.flickr.com/photos/jin-photo/ X100V | X-Pro3 | XF16 f2.8 | XF35 f1.4 | XF50 f2.0
Gebruikersavatar

Topic Starter
Dickx100F
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 11:26
Voornaam: Dick
Gender:

Re: Ontspanknop defect

Bericht door Dickx100F »

het goede nieuws is dat ik drie waken later mijn prima gerepareerde camera ontving. gehele bovenkant (dus waar ontspan- en uit/aanknop in zit) vervangen. dus weer blij :-)
Gebruikersavatar

jhh
fXf sponsor
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
Locatie: Heel
Been thanked: 1 time

Re: Ontspanknop defect

Bericht door jhh »

De vastzittende aan-uit-knop heb ik ook met de X-E2 gehad.
Over reparatie een eindeloze Kafka-jaanse mis-communicatie gehad met Rhinocamera.
Ik geloof na zeven maanden, toen ik hem al had opgegeven, kreeg ik hem slecht verpakt en nat van condens weer terug.
Maar hij werkte gelukkig weer! :shock:
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: Ontspanknop defect

Bericht door MacFuji »

Ik heb ooit ook een discussie(winkel) gehad over een defect met de X-S1 jaren geleden.
Toen gewoon FujiFIlm Kleve gebeld en alles daar geregeld. Kopie aankoopbon was voldoende.
Zij hebben alles geregeld, ophalen, vervangend toestel, doorsturen naar Ierland. En 2 weken later alles weer voor elkaar.

Ik heb ook een probleempje gehad met m'n XF18-135 en gelijk dat zo geregeld. Van mijn kant alleen maar lof over de service.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

jhh
fXf sponsor
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
Locatie: Heel
Been thanked: 1 time

Re: Ontspanknop defect

Bericht door jhh »

Ja hier vaker veel lof gehoord over FujiFilm Kleve. Goed om te onthouden. En bedankt voor het delen!
Plaats reactie

Terug naar “X100F”