X-H1 perikelen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

X-H1 perikelen

Bericht door Pim »

Aangeschaft omdat ik met de optisch uitstekende 14mm veel missers had met de scherpstelling. Nu staat deze 16mm alweer op marktplaats. Ik ben helemaal klaar met de Fuji camera’s.
Omdat ik sinds 2015 met de Sony A7 serie fotografeer met Leica en Nikon glas,onlangs de Sony A6400 aangeschaft. Toen kwam ik er pas achter hoe zompig Fuji camera’s reageren.
De X-100f blijft hier ook al is deze ook traag.
De straat terug aan de straatfotografie.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Al praktijkervaringen hier?

Bericht door GeorgeF »

Pim ik weet niet waar je het precies over hebt maar ik kan me niet vinden in je commentaar.
Zelf heb ik de X-H1 en deze camera reageert best heel accuraat.
Missichien een mankement aan je camera.
Als je de X-T4 neemt is deze canera razendsnel en accuraat.
Maar deze kan ook wel eens defect raken dat heeft een forumlid hier ook ondervonden.
Maar jammer dat je teleurgesteld ben in Fuji.
Want het zijn echt Topcamera's en dito glaswerk en voor een betaalbare prijs.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

Re: Al praktijkervaringen hier?

Bericht door Pim »

De X-H1 liet mij steeds na het aanzetten twee seconden een overbelichte zoeker zien,ergernis. Ook de dioptrie knop veranderde steeds van instelling. Ook de Pro2 en X-T2 hadden hier last van. Probleem is op dit forum ook eerder beschreven,ergernis.
Camera’s stonden ook regelmatig aan bij het uit de tas halen. Moest je hem eerst uitzetten en dan weer aan,ergernis.
Camera’s gaven ook te vaak aan scherpgesteld te hebben met een volkomen onscherp beeld als gevolg. Dan heb ik het nog niet over het eigen leven van de belichtings correctie knop. Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee.
Ook de snelheid van scherpstellen bleef een punt. Met name de Pro2 vond ik een domper.
Natuurlijk is Sony ook niet alles maar wel enorm snel,het ding herkent zelfs mensen en de scherpstelling blijft er als het ware aan vast plakken.
De straat terug aan de straatfotografie.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Al praktijkervaringen hier?

Bericht door GeorgeF »

Ik ervaar jouw klachten niet Pim.
Maar als ik goed begrijp moet ik mijn hele zooi verkopen en een Sony kopen :-h
Dat gaat hem dus niet worden.
Maar mijn fotografie zal anders zijn dan de jouwe.
Je moet doen waar je je gelukkig bij voelt en ik hoop dat Sony aan je verwachtingen voldoet en je een hoop mooie plaatjes produceert.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

Re: Al praktijkervaringen hier?

Bericht door Pim »

George gewoon bij Fuji blijven hoor.
De straat terug aan de straatfotografie.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Al praktijkervaringen hier?

Bericht door GeorgeF »

Maak je geen zorgen Pim.
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Marie fuji
Ex-fXf
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 18 aug 2019, 18:53
Been thanked: 1 time

Re: Al praktijkervaringen hier?

Bericht door Marie fuji »

Ik ben juist erg te spreken over de Fujicamera's. Ik heb nog geen minpunten ontdekt.
Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 51 times
Been thanked: 22 times
Gender:
Contacteer:

Re: Al praktijkervaringen hier?

Bericht door MauvdL »

Pim schreef: zo 09 aug 2020, 13:20 De X-H1 liet mij steeds na het aanzetten twee seconden een overbelichte zoeker zien,ergernis. Ook de dioptrie knop veranderde steeds van instelling. Ook de Pro2 en X-T2 hadden hier last van. Probleem is op dit forum ook eerder beschreven,ergernis.
Camera’s stonden ook regelmatig aan bij het uit de tas halen. Moest je hem eerst uitzetten en dan weer aan,ergernis.
Camera’s gaven ook te vaak aan scherpgesteld te hebben met een volkomen onscherp beeld als gevolg. Dan heb ik het nog niet over het eigen leven van de belichtings correctie knop. Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee.
Ook de snelheid van scherpstellen bleef een punt. Met name de Pro2 vond ik een domper.
Natuurlijk is Sony ook niet alles maar wel enorm snel,het ding herkent zelfs mensen en de scherpstelling blijft er als het ware aan vast plakken.
Een aantal van deze problemen herken ik van mijn X-T2. Kort overbelicht display, focus issues bij zoomlenzen, per ongeluk verschuiven van dioptrie knopje. Bij de X-T3 zie ik die sores echt niet meer terug.
Maar traag focussen heb ik nooit zo ervaren. En het aan/uit-knopje ben ik ook wel eens vergeten voor ik de camera in de tas stopte.
Al met al voor mij geen enkele reden om te twijfelen aan Fuji. Ook Sony maakt prima spul. Er zijn ook voldoende vergelijkende tests tussen Fuji’s Aps-C en Sony’s FF die eigenlijk alleen laten zien dat een keuze puur persoonlijk is. En die voorkeur respecteer ik.

Het is overigens wel erg off-topic geworden. :D
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Al praktijkervaringen hier?

Bericht door GeorgeF »

Klopt dat het off-topic is eigenlijk zou dit draadje een eigen draadje moeten krijgen hoor hier niet thuis.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Plaats reactie

Terug naar “X-H1”