Fuji XT3

Gebruikersavatar

Topic Starter
Tine
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 13:11
Been thanked: 1 time

Fuji XT3

Bericht door Tine »

Wie kan mij helpen in de beslissing een Fuji XT3 te kopen.
Heb nu XT1, ben wat bang van teveel toeters en bellen op XT3.
Bestaat er niet top en basic? Maar goed, de reviews zijn wel lovend.
Dan vraag 2 is 16-55mm.lens niet te zwaar voor de body?
Bedankt voor goede raad.
Tine
Gebruikersavatar

mqaa
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Re: Fuji XT3

Bericht door mqaa »

Gewoon de X-T3 net zo instellen als de X-T1 en gaan met die banaan! Er is wel het een en ander veranderd maar niet zo veel dat hij kompleet anders werkt/voelt als de X-T1.

De 16-55 past prima qua gewicht. Misschien met de grip nog iets beter.
Marc
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fuji XT3

Bericht door Patrick »

Functioneel is de T3 niet zo anders hoor. Alles is wat groter en handiger en vooral sneller gemaakt. Het is in feite een doorontwikkelde T1. Dus je angst snap ik niet helemaal...

Te groot? De 16-55 is best fors, maar of hij te groot is moet je voor jezelf bepalen; even naar een winkel en een keer vasthouden? Waarom wil je die hebben? Ik vind het een heel fijn objectief, maar ik adviseer meestal de 18-55 aan en er dan een of twee primes naast. Dan heb je het beste van twee werelden. Ik pak persoonlijk liefst primes, daarna de 16-55 en dan pas de 18-55, maar dat wil niet zeggen dat ik de 18-55 geen goed objectief vind. Ik heb gewoon teveel keus. :angel:
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fuji XT3

Bericht door remoss »

Verplaatst naar het "X-T3" forum deel....
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 368 times
Been thanked: 103 times

Re: Fuji XT3

Bericht door MacFuji »

Overstap van X-T1 naar X-T3 is goed te doen. En elke nieuwe camera heeft een leercurve dat weet je. Maar heel veel is het zelfde dat versneld het proces aardig.
En je hebt gelijk plezier van het fotograferen, en daar gaat het uiteindelijk om toch?

De XF16-55, is groot, zwaar. Geen OIS (stabilisatie). Ik heb die van mij verkocht en de XF18-55 terug gekocht. De 16-55 was mij te zwaar voor de city-trips. Dat is inmiddels 3/4 jaar geleden en nog geen spijt van gehad.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

FujiHai
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 17 jan 2018, 22:47
Voornaam: Fred
Been thanked: 6 times

Re: Fuji XT3

Bericht door FujiHai »

Ik heb in september dezelfde stap gemaakt (zie ook mijn thread "van XT1 naar XT3, een eerste indruk").
Je hoeft er in elk geval geen angst voor te hebben want je kunt hem net zo vertrouwd en eenvoudig gebruiken als de XT1 en de eventuele toeters en bellen kun je ongebruikt laten.
Groot voordeel vooral t.o.v. de XT1 zijn de beter bedienbare knoppen en nog uitgebreidere functionaliteit om knoppen en commando schijven te programmeren met bijna alle denkbare functies (maar dat hoeft niet).
Zeker ook de verbeterde EVF is super evenals de focus- en blackoutvrije burst snelheden.
Ik heb zo'n beetje alle XT3 tests op papier en internet gelezen en zonder uitzondering is werkelijk overal lofzang te horen over de XT3 (het ontbreken IBIS wordt hem daardoor blijkbaar makkelijk vergeven).
Ik zat zojuist de december uitgave van Chip Foto Magazine door te nemen en ook daar een en al lof in hun XT3 test.
Op gebied van resolutie is het een van de beste cameras die ze daar ooit hebben getest (na de Leica M met zwart-wit sensor).
Kortom: niet twijfelen, gewoon doen.
Ennu... bij mij hangt er een 100-400 lens aan. Gaat prima maar ik heb er wel de vergrote handgreep bijgekocht (die zonder batterijen dus).
Gebruikersavatar

Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Re: Fuji XT3

Bericht door Hilda »

Woensdag de XT3 aangeschaft als upgrade voor de XT20. Ben nog niet echt aan het testen geweest, geen tijd nog. Wat ik een beetje mis is eigenlijk heel pietluttig, maar dat is een accessoire waarin je de losse onderdelen goed kan bewaren zoals de losse flitser, de losse beschermklepjes van de contact punten batterypack/camera. Wat ik fijn vind is hoe goed je je onderwerp door de zoeker ziet.
Gebruikersavatar

mqaa
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Re: Fuji XT3

Bericht door mqaa »

Hilda schreef: ma 03 jun 2019, 11:06Wat ik een beetje mis is eigenlijk heel pietluttig, maar dat is een accessoire waarin je de losse onderdelen goed kan bewaren zoals de losse flitser, de losse beschermklepjes van de contact punten batterypack/camera.
Daar zijn toch 100.000 verschillende tassen voor te koop?
Marc
Gebruikersavatar

Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

Re: Fuji XT3

Bericht door Pim »

Kleine dingetjes van de camera zelf die ik niet gebruik stop ik in de doos van het toestel. Kan ik ze ook niet verliezen.
Denk dat de meeste tassen wel vakjes hebben voor kleine spullen, accu,schoonmaakspul enzo.
De straat terug aan de straatfotografie.
Gebruikersavatar

Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Re: Fuji XT3

Bericht door Hilda »

mqaa schreef: ma 03 jun 2019, 15:36
Hilda schreef: ma 03 jun 2019, 11:06Wat ik een beetje mis is eigenlijk heel pietluttig, maar dat is een accessoire waarin je de losse onderdelen goed kan bewaren zoals de losse flitser, de losse beschermklepjes van de contact punten batterypack/camera.
Daar zijn toch 100.000 verschillende tassen voor te koop?
De flitser wordt in een plastic zakje meegeleverd, ik had het toch netjes gevonden wanneer hier bijv een pounch omheen had gezeten. Op de camera zit een klepje om de contacten op de hotshoe te beschermen, de contacten van de flitser zijn onbeschermd, zo'n plastic zakje biedt om niet veel bescherming.
Plaats reactie

Terug naar “X-T3”