Hoe de accu op te laden ??

Gebruikersavatar

Mischa
Berichten: 30
Lid geworden op: di 08 dec 2020, 19:18
Voornaam: Mischa
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Re: Hoe de accu op te laden ??

Bericht door Mischa »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

FotoSuma schreef: wo 13 mei 2020, 18:31 Hoi. Ook ik vind het raar/niet normaal, dat bij zo’n dure camera geen oplader zit. Maar of er een andere universele te koop is, weet ik niet. Anders ga ik toch maar die van Fuji kopen.
(Als jij een universele vind: let us know!!)
Ter info:
Ik heb voor mijn X-T3 een setje van Patona gekocht.
Deze lader: https://www.amazon.co.uk/charger-1957-b ... 018UE9WVA/
Deze accu's: https://www.amazon.co.uk/PATONA-Premium ... 082TVD3T8/
Gewoon via USB (je hoeft ook geen auto-accu te laden) en laadt je orginele accu ook netjes op.

Ik weet echter niet of de X-T3 en 4 dezelfde accu's hebben.

Ik heb van een vriend de tip gekregen naar deze combinatie te kijken, hij gebruikt deze al een forse tijd in zijn X-T1.

Gr. Mischa

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Hoe de accu op te laden ??

Bericht door MajorB »

Ik heb de Platinums van Patona in mijn X-T3 en wel naar volle tevredenheid.

Ik heb veel besteld bij amazon.de, misschien moet je bij amazon.uk straks vanwege de brexit invoerrechten gaan betalen :D
.
Gebruikersavatar

henkvr
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 30 mar 2015, 10:49
Locatie: Lemmer (Friesland)
Been thanked: 3 times

Re: Hoe de accu op te laden ??

Bericht door henkvr »

De X-T3 en de X-T1 gebruiken andere batterijen dan de X-T4. Die van de X-T4 zijn een stukje groter. Overigens heeft Patona (en een aantal andere merken) ook daarvoor chargers. En die zijn een stuk goedkoper dan die van Fuji zelf. Maar de tip van dhrPeter (Hähnel ProCube2 DSLR Charger voor Fujifilm) is een hele goeie. Wel ongeveer dezelfde prijs als die van Fuji, maar meer mogelijkheden en nog een mooi design ook.
X-T4 • XF10-24mm • XF 1.4/23mm • XF 2/35mm • XF50-140mm • XF 2.8/16-55 • Zeiss Touit 2.8/50M
Gebruikersavatar

Topic Starter
FotoSuma
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 07:18
Voornaam: Bjorn
Locatie: Herten - Limburg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

Re: Hoe de accu op te laden ??

Bericht door FotoSuma »

dhrPeter schreef:
henkvr schreef: ma 04 jan 2021, 13:35 Momenteel laad ik de accu's van de X-T4 via een kabeltje met de camera op. Ik overweeg de acculader van Fuji te kopen waarin 2 accu's tegelijk kunnen worden opgeladen.
Die kost rond de 70 Euro.
Er zijn alternatieven (OK, veelal Chinees) die rond de 15-25 Euro zijn, en voor 40 Euro erbij heb je dan ook nog 2 extra accu's. Bijvoorbeeld hier op Amazon:
https://www.amazon.nl/s?k=np+w235&adgrp ... z2dgnsv5_b

Iemand ervaring hiermee?
Weliswaar geen Chinees fabrikaat maar wel praktisch vanwege het modulaire systeem: modules voor twee NP-W126S accu's, of twee NP-W235 accu's of vier AA penlights.

Hähnel ProCube2 DSLR Charger voor Fujifilm, inclusief kabel voor opladen in auto en verschillende stekers voor de wereldreiziger.

Als je Fuji kamera's hebt die beide typen accu's gebruiken is dit een ideale oplossing.
Dit is een mooi alternatief voor de originele Fuji oplader. Kwalitatief wel te vergelijken dus? Betrouwbaar? Dan zet ik deze op mijn lijstje, mócht ik de accu van de X-T4 niet meer rechtstreeks in de camera willen opladen, is dit een goed idee. Ook handig voor de penlites op te laden.
Thanx voor de tip!


. .
Fuji X-T4 | 16-55 2.8 | 50-140 2.8 | 35mm 1.4 | 10-24 4.0 | 18-135 3.5-5.6 | Nissin i60a |
Plaats reactie

Terug naar “X-T4”