Tijd voor afscheid

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Bertjebig
Ex-fXf
Berichten: 99
Lid geworden op: zo 14 apr 2019, 17:09
Voornaam: Bertje
Has thanked: 17 times
Been thanked: 10 times

Tijd voor afscheid

Bericht door Bertjebig »

Hello Folks,

dit is een ander bericht dan gebruikelijk, maar ik ga afscheid van jullie nemen. Regelmatig heb ik jullie om input gevraagd over het verschijnsel dat ik de indruk heb dat mijn Fuji X-T4 niet echt scherpe beelden fabriceerde. Ik kan/kon er geen vinger achter krijgen maar ik heb foto's van anderen (met een Fuji of een ander merk) gezien, die vergelijkbaar scherper oogden. Daarnaast had mijn Fuji X-T4 een dode pixel. Nu kan dat gerepareerd worden maar ik baalde ervan. Daarnaast vertoonde de vatting een speling wanneer mijn 50-140 erop gemonteerd was.
Al met al ben ik het vertrouwen in mijn X-T4 verloren en geloof ik er niet in om het een en ander te laten nazien/repareren.

Ik heb besloten terug te gaan naar Nikon, waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Ik heb gekozen voor de full frame variant van de systeemcamera: Nikon Z6 mark II met wat glaswerk.

Het ga jullie allen goed, maar wat moois van deze site en belangrijkste is: blijf fotograferen en geef ruimte aan je passie.

Cheriooooo en wellicht tot een volgende keer.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Tijd voor afscheid

Bericht door GeorgeF »

Jammer te horen Berjebig.
Ik weet dat Fuji gigantisch goede garantie en service heeft.
Een kennis van me kon soms ook geen mooie scherpe foto's maken.
Uiteindelijk heeft hij zijn camera kunnen omruilen na overleg met de fotozaak en importeur.
Ik weet zeker als je je camera naar Fuji in Kleve stuurt daar je probleem opgelost wordt.
De service van Fuji vind je nergens anders ook niet bij Nikon of Canon.
Ik zou zeggen overdenk het nog eens.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Tijd voor afscheid

Bericht door Patrick »

Als een camera niet vertrouwd voelt, dan is het geen onlogische stap. Ik herken het sowieso niet: ik heb nog nooit zulke scherpe beelden geschoten als met mijn Fujifilms. Natuurlijk zijn het modernere camera's dan mijn Nikons waren (D700 was mijn laatste en heb ik nog steeds) maar ik heb ook wel eens foto's gemaakt met de D750 van mijn vrouw. Met prima glas erop. Mijn X-T2 en X-T3 winnen dat vrij makkelijk.

De Z6 lijkt mij een goede en logische keuze Ik hoop dat je daarmee wel vindt wat je zoekt! NCN forum volgende keer? :wave:
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Tijd voor afscheid

Bericht door remoss »

Bertje, jammer maar begrijpelijk. Succes met je Nikon set :duimop:
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Tijd voor afscheid

Bericht door PeterD »

Als je je aan iets gaat ergeren wordt dat steeds erger en ontneemt het uiteindelijk het plezier in je hobby.Ongeacht welk merk of hobby je hebt.Dat geldt denk voor de meesten van ons.Dus ik begrijp zijn besluit wel.
Regelmatig lees ik ook wel eens over het niet scherp zijn van opnames of objectieven.Ik herken het niet met mijn Fuji objectieven .Ik ben geen techneut die een maand gaat onderzoeken hoe scherp een objectief wel of niet is.Ik was verbluft over de scherpte van mijn eerste XE 1 met 18-55.Het nadenken over het verlaten van Nikon was begonnen.Inmiddels mijn derde Fuji camera en nog steeds die mooie scherpte die me de eerste keer deed verbazen.
Misschien heb ik geluk en een ander pech.Dat zal best eens voorkomen.
Succes met de Z6
Gebruikersavatar

Harlin
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 23:53
Voornaam: Harry
Has thanked: 29 times
Been thanked: 5 times

Re: Tijd voor afscheid

Bericht door Harlin »

Bertjebig schreef: wo 18 nov 2020, 21:10 Hello Folks, .........

Daarnaast had mijn Fuji X-T4 een dode pixel. Nu kan dat gerepareerd worden maar ik baalde ervan. Daarnaast vertoonde de vatting een speling wanneer mijn 50-140 erop gemonteerd was.
Al met al ben ik het vertrouwen in mijn X-T4 verloren en geloof ik er niet in om het een en ander te laten nazien/repareren.

Cheriooooo en wellicht tot een volgende keer.
Die dode pixel kan je toch wegwerken met pixelmapping?
En elke lens heeft een lichte speling, anders zou hij amper te verwisselen zijn?
Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Tijd voor afscheid

Bericht door rmviewpoint »

Jammer dat het niet mee zit met je X-T4. Ik kan je vertellen dat de service bij Nikon sucks, ooit een camera moeten binnen sturen en ik was 1,5 maand zoet, zonder het gewenste resultaat bij terugkeer. Opnieuw binnen gestuurd en nu was het 2 maand voordat ik hem terug in handen had en het probleem opgelost.
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Plaats reactie

Terug naar “X-T4”