FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II
- dhrPeter
- fXf sponsor
- Voornaam: Henk
- Bewerk mijn foto's: Nee
- Contacteer:
FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II
Een nieuwe uitvoering van de FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II is ook vandaag bekendgemaakt.
https://fujifilm-x.com/nl-nl/news/intro ... -lm-wr-ii/
https://fujifilm-x.com/nl-nl/news/intro ... -lm-wr-ii/
- remoss
- Voornaam: René
- Contacteer:
- Patrick
- fXf sponsor
- Bewerk mijn foto's: Ja
- Contacteer:
Re: FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II
Dit lijkt me een prima update van de oude versie. Deze is een stuk compacter en lichter dan de toch wel erg forse eerste versie (het is een APS-C objectief). Die overigens uitstekend is!
- dhrPeter
- fXf sponsor
- Voornaam: Henk
- Contacteer:
Het nieuwe objectief heeft geen interne zoom maar wordt langer bij zoomen in tegenstelling tot het oude model.
- MauvdL
- fXf sponsor
- Voornaam: Maurice
- Contacteer:
En prijzig!
X-E4 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330 Instagram
- Patrick
- fXf sponsor
- Contacteer:
Tja. De 24-70 2.8 tegenhangels van FF camera's kosten het dubbele. Ik vind het persoonlijk geen tegenvallende prijs. Temeer dat er goedkopere alternatieven zijn. Dit is het pro-level objectief.
- PeterD
- fXf sponsor
Er zijn ook mensen waar geld wel een rol bij speelt !
- remoss
- Voornaam: René
- Contacteer:
Daarom zei hij ook "persoonlijk"
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
- Patrick
- fXf sponsor
- Contacteer:
Het is niet eens persoonlijk in die zin. Ik gaf aan dat het geen onlogische prijs is als je bekijkt wat er verder te koop is. Zowel bij Fujifilm zelf als bij de concurrentie.
Toch maar even ingaan op wat mij nu voor de voeten geworpen wordt. Het is ook raar "wat mij betreft" te verwachten dat je de topspullen kan kopen als je een beperkt budget hebt. Voor minder geld biedt Fujifilm genoeg alternatieven in dit bereik die een stuk gunstiger zijn. Even de vergelijking met auto's, wat altijd wel goed werkt. Volkswagen maakt ook modellen die ik niet kopen kan/te duur vind. Maar die zijn voor een andere doelgroep. Voor mij maken ze een Golf of wellicht en Passat. Voor mensen met nog minder geld hebben ze nog "gunstiger" modellen. Of je koopt een ander merk dat een ander segment bedient.
Deze opvolger zorgt er trouwens wel voor dat het oude model, zeker tweedehands, bereikbaar wordt voor mensen met minder budget.
Toch maar even ingaan op wat mij nu voor de voeten geworpen wordt. Het is ook raar "wat mij betreft" te verwachten dat je de topspullen kan kopen als je een beperkt budget hebt. Voor minder geld biedt Fujifilm genoeg alternatieven in dit bereik die een stuk gunstiger zijn. Even de vergelijking met auto's, wat altijd wel goed werkt. Volkswagen maakt ook modellen die ik niet kopen kan/te duur vind. Maar die zijn voor een andere doelgroep. Voor mij maken ze een Golf of wellicht en Passat. Voor mensen met nog minder geld hebben ze nog "gunstiger" modellen. Of je koopt een ander merk dat een ander segment bedient.
Deze opvolger zorgt er trouwens wel voor dat het oude model, zeker tweedehands, bereikbaar wordt voor mensen met minder budget.
- MauvdL
- fXf sponsor
- Voornaam: Maurice
- Contacteer:
De oorzaak...
... en het gevolg.
Maar Patrick heeft wel degelijk gelijk. Mijn reactie was nogal snel, maar de eerste versie van de 16-55 was ook richting die prijs. En vergeleken met grote producenten uit het verre Oosten is dat zeer schappelijk.
Nu is het wel zo dat ik destijds, na 100 jaar Nikon-fan, was overgestapt naar Fuji vanwege de mooie reviews natuurlijk, maar vooral omdat Nikon mijlenver achterliep in de ontwikkeling van mirrorless.
Achteraf vind ik de Nikon Zf erg goed en smoelt ook lekker. Maar ja, had ik op die camera gewacht dan betaalde ik meer dan het dubbele voor dat mooie Z-glas.
En tenslotte, dan had ik niet zo'n prima setje van 8 lenzen gehad als ik nu heb. Maar dat is persoonlijk
X-E4 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm