Een kitlensje........

Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Een kitlensje........

Bericht door André »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ja, vakantieset. Waarom ook niet.
Beter dan een hele koffer mee slepen. Toch een beetje onderdeel van het bestaansrecht van dit mooie spul.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

FujiMoetie
Berichten: 302
Lid geworden op: za 17 jan 2015, 17:34
Locatie: Heemskerk

Re: Een kitlensje........

Bericht door FujiMoetie »

Een kitlens heet natuurlijk zo omdat hij als kit komt, niet omdat hij perse slecht is :-) dat ze om de prijs te drukken goedkopere lenzen zijn gaan maken is spijtig :P maar geef ze eens ongelijk. 80% van de mensen ziet het verschil niet.
Kitlenzen zij ook meestal wel scherp in het midden, meestal zijn de hoeken, bouw en de coating wat minder. Maar dat Fuji zulk goed spul maakt spreekt me wel aan.
Fujifilm X-PRO2 | XF 16 F1.4 R WR | XF 35 F2 R WR
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Een kitlensje........

Bericht door arnold_w »

De 24-105 f/4L van Canon werd destijds ook als "kitlens" verkocht met de 5D mark II, is ook echt geen verkeerde lens, maar de naam kitlens roept veelal associaties op met goedkope plastic lensjes. Ik denk dat (los van de bouw en gebrek aan weather sealing) de XF 18-55 zich optisch mag meten met de EF 24-105, sterker nog, ik denk dat de Fuji optisch nog iets beter is.

Als je nagaat dat de 18-55 los wordt verkocht voor 599,= dan kun je toch moeilijk van een kitlensje spreken, het is gewoon een volwaardig objectief.
Het predicaat "kitlens" zou beter passen bij de XC 16-50.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

hannovandijk
Berichten: 20
Lid geworden op: do 28 aug 2014, 13:07
Gender:
Contacteer:

Re: Een kitlensje........

Bericht door hannovandijk »

Toen ik vorig jaar overgestapt ben naar de Fujifilm X-E1 heb ik daar eerst een 16-50 bij gekocht. Aanstaande vrijdag ga ik die inruilen en koop er een 18-55 voor terug. Steeds een stapje voorwaarts. Ik lees veel lovende commentaren over deze lens. Ben zeer benieuwd.
Plaats reactie

Terug naar “XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS”