Kikker
- PeterD
- fXf sponsor
- Bewerk mijn foto's: Nee
Kikker
Ik heb jaren geleden een klein vijvertje in mijn tuin geplaatst. Vrij snel zag ik er kikkers ,libellen etc. Net zo snel waren ze weer verdwenen. En op de paar goudvisjes na heb ik ook jaren niks anders meer gezien. En dan enkele dagen geleden zie ik ineens deze prachtig gekleurde kikker. En als liefhebber van kleur moet ik daar natuurlijk een foto van maken.

- HarrieD
- Voornaam: Harrie
- Bewerk mijn foto's: Ja
Re: Kikker
Deze Kermit heeft terecht een plaatsje verdiend op fujix.nl. Het zijn zulke mooie diertjes en hebben het enorm zwaar met de toegenomen ooievaar populatie in ons land.
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300, Viltrox 25/1.7
- PeterD
- fXf sponsor
Hetzelfde hoorde ik m.b.t. het ijs vogeltje in een waterrijk gebied met veel reigers.De ijsvogel had het ook zwaar en er waren er inmiddels veel verdwenen in dit specifieke gebied langs het Hollands Diep.En deze kikker is idd een schitterend diertje.
Bedankt.
Bedankt.
- FujifilmRob
- Voornaam: Rob
- PeterD
- fXf sponsor
Bedankt, lens was de Sigma 100-400 die ik recent heb aangeschaft op de Fuji XT 50.
- FujifilmRob
- Voornaam: Rob
Fuji lenzen zijn beslist het summum, maar volgens mij doet deze lens niet onder (of is misschien beter!). Behoorlijk scherp.
- PeterD
- fXf sponsor
De originele Fuji zal achter de komma beter zijn. Maar die is nieuw 2x zo duur, zwaarder en is een joekel van een lens.
Dat zijn ook de Fuji 150-600 en Tamron 150-500 waar ik ook naar gekeken heb. Flink duurder en vooral groter en zwaarder.
De voordelen van de Sigma wogen voor mij zwaarder dan de nadelen. Als je prijs/kwaliteit mee rekent helemaal.
Een klein nadeel waarop Sigma wat achter kan blijven is de AF. Met name bij oudere Fuji X camera,s. Ook een nadeel wat ik zelf veel groter vind is het ontbreken van een statief gondel en die heb je eigenlijk wel nodig. Hij draait ook net de andere kant op dan Fuji bij in/uit zoomen en er zit geen diafragma ring op. Voor mij geen punt.
Ik gebruik hem op de Fuji XT 50 en ben er in de korte tijd dat ik hem heb erg tevreden mee.
Optisch is er weinig mis met de Sigma. Los daarvan vind ik het een mooie slanke lens die nog goed te hanteren is en waar voor zijn geld biedt.
De foto van de kikker is uit de hand genomen met 1/1900 sec, ISO 1000 en F6.3 op 370mm
Dat zijn ook de Fuji 150-600 en Tamron 150-500 waar ik ook naar gekeken heb. Flink duurder en vooral groter en zwaarder.
De voordelen van de Sigma wogen voor mij zwaarder dan de nadelen. Als je prijs/kwaliteit mee rekent helemaal.
Een klein nadeel waarop Sigma wat achter kan blijven is de AF. Met name bij oudere Fuji X camera,s. Ook een nadeel wat ik zelf veel groter vind is het ontbreken van een statief gondel en die heb je eigenlijk wel nodig. Hij draait ook net de andere kant op dan Fuji bij in/uit zoomen en er zit geen diafragma ring op. Voor mij geen punt.
Ik gebruik hem op de Fuji XT 50 en ben er in de korte tijd dat ik hem heb erg tevreden mee.
Optisch is er weinig mis met de Sigma. Los daarvan vind ik het een mooie slanke lens die nog goed te hanteren is en waar voor zijn geld biedt.
De foto van de kikker is uit de hand genomen met 1/1900 sec, ISO 1000 en F6.3 op 370mm