Freeze na firmware update (4.3->5.0)

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
edwinvanwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 14:30
Voornaam: Edwin
Contacteer:

Freeze na firmware update (4.3->5.0)

Bericht door edwinvanwijk »

Zojuist heb ik firmware versie 5.0 gedownload en op mijn camera geïnstalleerd. Ik krijg nu na het maken van een foto of 4 a 5 steeds een freeze. Het focus hulplicht blijft branden en de laatst gemaakte foto blijft in beeld. Zelfs het uitschakelen van de camera werkt dan niet meer; de batterij moet dan uit de body om verder te kunnen.

Ik weet niet 100% of het door de update komt, maar heb het probleem nog niet eerder ondervonden. Komt dit bij iemand bekend voor?
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: Freeze na firmware update (4.3->5.0)

Bericht door MacFuji »

Download even een nieuwe firmware (wel even in je download map de oude verwijderen)
En probeer dan of je die opnieuw kan installeren. Dat wil soms wel lukken. Het kan zijn dat
bij het wegschrijven iets niet goed is gegaan.

Het is in ieder geval het proberen waard.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: Freeze na firmware update (4.3->5.0)

Bericht door MacFuji »

Optie 2 kan zijn, dat je SD kaartje een beetje moeite heeft.
Soms geeft een "brak" SD kaartje rare problemen. Kijk even met een andere SD kaart en zeker formatteer hem in de camera!
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Topic Starter
edwinvanwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 14:30
Voornaam: Edwin
Contacteer:

Re: Freeze na firmware update (4.3->5.0)

Bericht door edwinvanwijk »

Ik heb hetzelfde probleem in een groep op Facebook voorgelegd. Ik heb inmiddels een reproduceerbaar scenario die in ieder geval ook bij 1 ander persoon hetzelfde probleem opleverde.

Ik heb het probleem alleen in de volgende situatie: Face & Eye detection aan en Weergave op 1,5 seconde of Continue. Verder schiet ik in RAW+Fine JPEG. Probleem doet zich vervolgens na het nemen van enkele foto's voor als de face detectie ook werkelijk aan is (dus als je een gezicht fotografeert).

Ik heb de update al een aantal keren opnieuw gedaan, ook met een ander SD kaartje, geformatteerd in de camera en met software op mijn mac om eventuele extra bestanden te verwijderen zodat ook dat niet in de weg kan zitten. Ik ben toch bang dat er een bug in de software zit.
Plaats reactie

Terug naar “X-T1”