World Living Statues Ede/Arnhem 27-28 sept.

Leuke evenementen die de moeite waard zijn om te fotograferen, deel ze met de rest.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
andrejanssen
fXf sponsor
Berichten: 176
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:46
Voornaam: Andre
Locatie: Amersfoort
Gender:
Contacteer:

World Living Statues Ede/Arnhem 27-28 sept.

Bericht door andrejanssen »

Tip voor een van de mooiste (vind ik tenminste) evenementen om je Fuji eens flink te keer te laten gaan.

http://www.worldstatues.nl/

Ik kom hier al jaren en helaas heb ik dit evenement vorig jaar moeten missen omdat ik het niet kon opbrengen een middag te gaan lopen met mijn D600 en lenzen. Dat is nu geen excuses meer, dus ik ga weer dit jaar.

Het is een ontzettend gaaf evenement en je kijkt je ogen uit. Op de andere statues evenementen lopen, of staan eigenlijk meestal tussen de 10 en de 25 statues, Arnhem is totaal anders. Meer dan 100 beelden zijn te bewonderen en dan tel ik het kinderplein nog niet mee. Daar vind je ook tientallen standbeelden. Daarom begrijp ik niet dat dit festijn maar 4 uur duurt. Het is echt onmogelijk alles te zien en laat staan op de plaat vast te leggen. De enorme drukte (ruim 300.000 bezoekers afgelopen jaar) werkt ook niet echt mee. En helaas ook op dit evenement de onbegrijpelijke grote nummers op grote vellen papier voor de beelden. Hier is al veel over geklaagd en ik hoop dat ze dat dit jaar anders doen. Nu ben ik persoonlijk een portret liefhebber, dus meestal heb ik er niet zoveel last van.

Maar ondanks deze minpunten is het echt een geweldige ervaring om naar toe te gaan. Tips die ik kan geven, start gewoon ergens de looproute en volg die. Begin echt om 13,00 uur als je zoveel mogelijk wilt zien. Ga dus niet als een kip zonder kop het centrum door lopen, want dan mis je veel. Alles zien is ook met de looproute onmogelijk (als je foto's wilt maken). Neem gewoon op de koop toe dat je absoluut een aantal fraaie beelden gaat missen. Tip 2, Sla het Kinderplein NIET over. Ik besteed hier meestal wel 1 a 2 uur aan. Wat die kinderen neer weten te zetten is echt heel erg leuk.

Kom dus op tijd en geniet en fotografeer gewoon zoveel als mogelijk is.

Alvast heel veel plezier gewenst, en hopelijk droog weer.
Fuji X-T1 : 18-55 : 55-200 : 27 : 35 : 56 : FLITSER

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: World Living Statues Ede/Arnhem 27-28 sept.

Bericht door wblink »

Helemaal gelijk André.
Ik ga het voor het 10e jaar ozo toch weer bekijken.
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: World Living Statues Ede/Arnhem 27-28 sept.

Bericht door remoss »

Bedankt voor de tip André!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”