In dubio over mijn X-T1 starterskit.

Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: In dubio over mijn X-T1 starterskit.

Bericht door GeorgeF »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Martin dat is een goed idee
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

KvdS
Berichten: 227
Lid geworden op: za 14 nov 2015, 06:51
Voornaam: Kees

Re: In dubio over mijn X-T1 starterskit.

Bericht door KvdS »

Als je vooral naar de X-T1 kijkt ipv van de X_T2, kijk dan ook eens naar de X-T10.
Dan hou je geld over kan je direct ook naar een mooie prime kijken.
En als je Fuji eerst uit wilt proberen kijk dan ook naar tweede hands.
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: In dubio over mijn X-T1 starterskit.

Bericht door johant »

Ik heb een demo X-T1 kit gekocht, met de 18-135mm. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik die 18-135mm ga houden. Het is een fors objectief, en ik heb mijn Canon spul juist verkocht vanwege de omvang en het gewicht.

Aan de andere kant; ik ga morgen op zakenreis, en ik wil maar één camera en één objectief meenemen. Met de 18-135mm kan ik natuurlijk wel het meeste afdekken. En het is een WR objectief, dus redelijk beschermd tegen vocht en stof.

Maar voor fotowandelingen enzo neem ik het liefst een of twee primes mee.
Gebruikersavatar

Topic Starter
RuudP
Berichten: 7
Lid geworden op: za 27 aug 2016, 09:55
Voornaam: Ruud

Re: In dubio over mijn X-T1 starterskit.

Bericht door RuudP »

Martinpecheur schreef:Iedereen geeft hier nu wel z'n advies, maar ik zou, voor dat te doen, eerst wel eens van TS willen weten welk soort fotografie hij ( voornamelijk) bedrijft.
En is dat vooral in 'n eigen omgeving of gaat de camera veel mee op reis?
Relevante vragen lijken me....

Beiden, eigenlijk. Ik vind het leuk om wandelingen te maken in mijn omgeving, en daarbij komt van alles voorbij: straatfotografie, natuurfotografie (bossen), maar ook architectuur. Ik maak niet iedere maand een reis of citytrip, maar als ik ergens naartoe ga, gaat de camera sowieso altijd mee. Heb tijdens mijn Vietnam vakantie afgelopen zomer echter ervaren dat ik niet langer een DSLR (Canon) wil meedragen-en slepen. Vandaar de overstap op een van de compacte Fuji kits.
Gebruikersavatar

Topic Starter
RuudP
Berichten: 7
Lid geworden op: za 27 aug 2016, 09:55
Voornaam: Ruud

Re: In dubio over mijn X-T1 starterskit.

Bericht door RuudP »

johant schreef:Ik heb een demo X-T1 kit gekocht, met de 18-135mm. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik die 18-135mm ga houden. Het is een fors objectief, en ik heb mijn Canon spul juist verkocht vanwege de omvang en het gewicht.

Aan de andere kant; ik ga morgen op zakenreis, en ik wil maar één camera en één objectief meenemen. Met de 18-135mm kan ik natuurlijk wel het meeste afdekken. En het is een WR objectief, dus redelijk beschermd tegen vocht en stof.

Maar voor fotowandelingen enzo neem ik het liefst een of twee primes mee.
Het lijkt me inderdaad ook leuk om juist gelimiteerd te zijn met een prime tijdens een wandeling. Dat je bv. de 14 of 23mm lens gebruikt en jezelf dwingt om een goede compositie te maken met deze brandpuntsafstand.

Ik heb vaak het gevoel dat ik voor iedere situatie die ik (misschien) tegenkom een geschikte lens moet hebben (ik zal vast niet de enige zijn).
Gebruikersavatar

Topic Starter
RuudP
Berichten: 7
Lid geworden op: za 27 aug 2016, 09:55
Voornaam: Ruud

Re: In dubio over mijn X-T1 starterskit.

Bericht door RuudP »

KvdS schreef:Als je vooral naar de X-T1 kijkt ipv van de X_T2, kijk dan ook eens naar de X-T10.
Dan hou je geld over kan je direct ook naar een mooie prime kijken.
En als je Fuji eerst uit wilt proberen kijk dan ook naar tweede hands.
Thanks voor je feedback, maar de X-10 is helaas te klein voor mijn grote handen. Om diezelfde reden ook de X100T weggestreept.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 24 aug 2016, 11:08
Voornaam: Jos
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: In dubio over mijn X-T1 starterskit.

Bericht door Jos »

RuudP schreef:Ik heb vaak het gevoel dat ik voor iedere situatie die ik (misschien) tegenkom een geschikte lens moet hebben (ik zal vast niet de enige zijn).
Heel herkenbaar Ruud; soms los ik dat op door bewust met één lens op stap te gaan en mezelf op di manier te dwingen met 'de ogen van groothoek' een te kijken.

Groet, Jos
Fotowerk? Klik hier of daar ;<)
Gebruikersavatar

RiggoleM
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 12:27

Re: In dubio over mijn X-T1 starterskit.

Bericht door RiggoleM »

RuudP schreef:Thanks voor je feedback, maar de X-10 is helaas te klein voor mijn grote handen. Om diezelfde reden ook de X100T weggestreept.
Ik heb regelmatig een vriend zijn X100S (met lederen behuizing) vast en die voelt niet echt klein aan hoor. Ik heb ook de X-T10 gehad en die was inderdaad wat te klein.
Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF18-55 - XF55-200 - Samyang 12mm f/2.0- XF23 f/1.4 - XF35 f/1.4 - Nissin i40
Gebruikersavatar

Olliepippie
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 aug 2014, 08:31
Locatie: Waalre

Re: In dubio over mijn X-T1 starterskit.

Bericht door Olliepippie »

Ik zou lekker de X-T2 nemen met 18-55. Heb je een dijk van een camera en kun je voorlopig met één van de beste kitlenzen die er is vooruit.
De X-T1 is binnenkort toch yesteryears camera. Heb zelf ook een X-T1 hoor en ben er erg tevreden over maar waarom zou je niet de nieuwere X-T2 nemen nu die er is? Daarna langzaam glas uitbreiden en zien waar het (financiele) schip strand :lol:
Groet,

Michel.
Gebruikersavatar

Topic Starter
RuudP
Berichten: 7
Lid geworden op: za 27 aug 2016, 09:55
Voornaam: Ruud

Re: In dubio over mijn X-T1 starterskit.

Bericht door RuudP »

RiggoleM schreef:
RuudP schreef:Thanks voor je feedback, maar de X-10 is helaas te klein voor mijn grote handen. Om diezelfde reden ook de X100T weggestreept.
Ik heb regelmatig een vriend zijn X100S (met lederen behuizing) vast en die voelt niet echt klein aan hoor. Ik heb ook de X-T10 gehad en die was inderdaad wat te klein.
Hmm, misschien heb ik ook te snel geoordeeld hoor, maar als ik een een snelle 23mm lens wil pak ik denk ik toch liever een X-T1 or X-T2 met de nieuwe 23mm f/2 WR. Mocht ik die brandspuntsafstand ooit moe worden kan ik tenminste switchen naar een andere lens. De X100 serie lijkt een perfecte camera om overal mee naar toe te nemen, maar ik zou 'm liever niet als enige camera willen hebben denk ik..
Gebruikersavatar

Topic Starter
RuudP
Berichten: 7
Lid geworden op: za 27 aug 2016, 09:55
Voornaam: Ruud

Re: In dubio over mijn X-T1 starterskit.

Bericht door RuudP »

Olliepippie schreef:Ik zou lekker de X-T2 nemen met 18-55. Heb je een dijk van een camera en kun je voorlopig met één van de beste kitlenzen die er is vooruit.
De X-T1 is binnenkort toch yesteryears camera. Heb zelf ook een X-T1 hoor en ben er erg tevreden over maar waarom zou je niet de nieuwere X-T2 nemen nu die er is? Daarna langzaam glas uitbreiden en zien waar het (financiele) schip strand :lol:
Haha, de keuze is natuurlijk een typisch luxeprobleem. Tevens heb je de eeuwige discussie tussen body/lenzen. Pak je het vlaggenschip met een 'kitlens', of pak je een ouder model met betere lenzen..
Plaats reactie

Terug naar “Objectieven algemeen”