Fuji X-pro2 of XT2

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
ChrisG
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 okt 2014, 10:34
Locatie: Renkum

Fuji X-pro2 of XT2

Bericht door ChrisG »

Nu er twee nieuwe camera's staan te glimmen in de etalage van cameratool vraag ik me af welke je zou moeten kiezen.
De XT2 heeft 4k video maar ik vermoed dat de pro2 dit via een update krijgt. Ik heb met de pro2 gespeeld en hij voelde goed aan.
Wat zouden jullie kiezen en waarom?
Gebruikersavatar

Luna
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 27 jul 2016, 21:27
Voornaam: Luna
Locatie: De Aarde. Meestal.

Re: Fuji X-pro2 of XT2

Bericht door Luna »

Ik heb totaal geen behoefte aan video, een halfuur met een C-T1 gespeeld in de winkel en een weekendje de X-Pro2 gehuurd.
Meteen gekozen voor de X-T2 en zelfs bereid een goeie maand erop te wachten wat een echte marteling is voor mij.
Ik heb nu reeds een lens, tegen eind deze week 4 stuks en nog geen Fuji camera ...

Waarom:
- Ik heb nu een E-M1 en PEN-F, zelfs met de extra grip erop. (blijf ik beide houden hoor). E-M1 fijn met grote en kleine lenzen, PEN-F fijn met kleine proimes en makkelijk mee te nemen. De X-Pro2 (en zeker met grip) verliest dit voordeel van compactheid, is veel groter dan de PEN.
- T2 heeft veel grotere zoeker dan de Pro2 en die OVF mogelijkheid maakte op mij geen indruk bhalve dan een leuk extraatje te zijn.
- T2 heeft ingezoomde PiP (picture in picture) voor het manueel scherpstellen twerwijl de EVF gebruikt wordt. De Pro2 heeft dit enkel wanneer je de EVF gebruikt. Beide hebben wel 2 andere vormen van Focus assist die je in EVF modig kunt gebruiken maar vond die niet zo handig als PiP op zich, wel in combinatie met PiP.
- Je spaart er 100 € mee uit en daarmee kun je eens lekker gaan eten met het vrouwtje of minnares. ;P
Fuji & Fujinon & Samyang & Wotancraft & Hold Fast Gear & Nissin & Sirui & GorillaPod
X-PRO2 & X-T2
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fuji X-pro2 of XT2

Bericht door Michele »

Nee, X-Pro2 krijgt GEEN 4K video via update. Camera is namelijk niet hiervoor ingericht.
Reden volgens Fuji: X-Pro2 heeft een andere doelgroep dan videofilmers.

En voor de mensen hier allerlei theoretische verhandelingen gaan beginnen waarom een X-Pro 2 best 4K via een update kan krijgen: Fuji heeft aangegeven bij de presentatie van de X-Pro2 dat de processor het weliswaar zou kunnen, maar dat de rest van de infrastructuur er bewust niet geschikt voor is gemaakt (daarom bijv. ook slechts USB 2 en geen USB3). Heeft bovendien te maken met koelingsissues en de daarmee samenhangende fysieke afmetingen van de camera.
Choose life, drive Maserati!
Plaats reactie

Terug naar “Camera's algemeen”