Luxe probleem, welke "kitlens"

Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Luxe probleem, welke "kitlens"

Bericht door Patrick »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Gefeliciteerd. De T2 is een geweldige camera. De 18-55 is een prima objectief en met de combinatie ga je veel plezier beleven.

Overweeg ook zeker een van de geweldige primes die te koop zijn. Dan zie je, hoe goed dit op zich al is, helemaal wat voor moois je nu in handen hebt!

Wel foto's plaatsen, hè? Dat gebeurt sowieso al te weinig hier op het forum.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

FreeFuji
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 22:11
Voornaam: Free
Locatie: Waasland (Begië)
Gender:

Re: Luxe probleem, welke "kitlens"

Bericht door FreeFuji »

Ik heb al enkele maanden mijn canon (apsc)met verschillende L lenzen geruild voor de XT2 met kit-lens 18-55mm fantastische lens , handzaam en mooie kwaliteit. Daarnaast heb ik ook de 100-400, zware lens maar omdat het fotograferen van vogels een stukje van de hobby is, is deze aanschaffen de investering waard. Verder nog een oude Xe1 met de 35mm 1.4 en gek genoeg ondanks zijn trage werking nog steeds een pracht camera om veel bij te hebben.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Luxe probleem, welke "kitlens"

Bericht door GeorgeF »

Inky ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Fuji X-T2 i.c.m. de 18-55mm.
Bevalt deze set?
Wat vind jij de + en de - punten?

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

robcctje
fXf sponsor
Berichten: 362
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 20:19
Locatie: Gildehaus Duitsland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Luxe probleem, welke "kitlens"

Bericht door robcctje »

George ze is zo blij met haar Fuji,ze heeft geen tijd te reageren. :D

Gr Rob

Topic Starter
Inky
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 12 dec 2016, 20:58
Voornaam: Ingrid
Locatie: Oosterhout (NBr.)

Re: Luxe probleem, welke "kitlens"

Bericht door Inky »

George ze is zo blij met haar Fuji,ze heeft geen tijd te reageren.
Inderdaad George en Rob. Veel te druk geweest met fotograferen! :D
Ik heb inmiddels een half jaar met Fuji mogen spelen en dat bevalt me meer dan goed. Eerlijk is eerlijk, ik heb vooral aan de EVF even moeten wennen, maar nu zie ik alleen maar voordelen. De camera is heel intuïtief te bedienen en dat ging dan ook als vanzelf. In het menu was het soms wel even dwalen en zoeken voor ik gevonden had wat ik zocht, maar nu alles naar wens is ingesteld, hoef ik daar ook niet meer zo veel in te rommelen. (Ik heb ook even een Olympus OMD EM10 MII mogen gebruiken, maar dat was echt een menustructuur-ramp. Bovendien was het gewoon qua feeling, handeling en formaat niet mijn camera) Het menu van de Nikon is trouwens ook niet op alle punten altijd even overzichtelijk/duidelijk.

Ik merk dat ik nu ik niet meer met mijn Nikon uitrusting op pad hoef, ik ook veel makkelijker mijn camera meeneem en dus ook weer veel meer fotografeer. Scheelt gewoon een boel in gewicht en volume. Ik ben zelf niet zo groot en met de X-T2 en 18-55mm ben ik zelf ook wat meer in balans dan met de Nikon D750 en 24-70 f/2.8 :lol:
De eerste vakantie zonder Nikon was spannend, ik dacht echt dat ik 'm zou gaan missen, maar mooi niet. Ik was vooral bang dat de Fuji misschien iets minder qua beeldkwaliteit zou leveren dan wat ik gewend was met mijn FF-Nikon en dat ik de autofocus snelheid van mijn Nikon zou gaan missen, maar niks van dat. Een echte pixelpeeper ziet misschien wel verschil in IQ, maar ik als leek in elk geval niet. Op de AF-snelheid van de Fuji heb ik ook helemaal niks aan te merken. Eerlijk gezegd heb ik sinds ik mijn Fuji heb, mijn Nikon D750 amper nog aangeraakt. Ik denk dat ik mijn Nikon-gear dan ook binnenkort maar ga verkopen. Vraag me niet waarom, maar ik moet er eerst nog even "emotioneel afscheid" van gaan nemen voor ik dat over mijn hart kan krijgen.

Mis ik ook nog wat? Ja...een beetje meer groothoek, maar dat komt vast een keer goed. Tot op heden ben ik een heel tevreden en gelukkig mens met mijn Fuji X-T2 en 18-55mm en mijn 60mm f/2.4
Welkom op mijn Flickr

MVG Ingrid
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Luxe probleem, welke "kitlens"

Bericht door Patrick »

De 10-24/4 is een uitstekende oplossing voor je "iets meer groothoek". Of als je echt alleen maar "iets meer" wil, dan zijn er de meer dan uitstekende 16/1.4 en 14/2.8!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3

Topic Starter
Inky
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 12 dec 2016, 20:58
Voornaam: Ingrid
Locatie: Oosterhout (NBr.)

Re: Luxe probleem, welke "kitlens"

Bericht door Inky »

Dank je Patrick. Ik zit inderdaad aan de 10-24/4 te denken vanwege het bredere bereik, maar eerst de emotionele stap overwinnen om mijn Nikon spullen te verkopen/in te ruilen
Welkom op mijn Flickr

MVG Ingrid
Plaats reactie

Terug naar “Camera's algemeen”