Annie - nieuw lid september 2019

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Annie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 17 sep 2019, 19:17
Gender:

Annie - nieuw lid september 2019

Bericht door Annie »

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje heb ik - omdat mijn Nikon het had begeven - een Fujifilm X-T2 toestel. Helaas kan ik er nog niet mee uit de voeten. Met mijn Nikon maakte ik - al zeg ik het zelf - best leuke foto's. Deze X-T2 vind ik echter heel lastig. Een vreselijk dikke gebruiksaanwijzing (ja, ik heb hem óók als pdf-bestand, maar ook daarin zoek ik me vaak rot naar allerlei dingen). Ik heb dus nog veel te leren wat dit toestel betreft. Hopelijk kan ik hier op het forum - ook door vragen en reacties van andere leden - ook nog veel kennis opdoen en zelf vragen stellen. Ik heb al wel een paar vragen, maar ben eerst zelf nog aan het uitzoeken of ik eruit kan komen, want daar leer je het beste van denk ik...

Door onregelmatige werkzaamheden en gezondheidsproblemen weet ik niet of ik het forum zo vaak kan bezoeken als is vereist, maar ik doe mijn best!

Ik vind het overigens leuk om foto's van alledaagse dingen te maken, zoals van mijn huisdieren en de natuur. Misschien kan ik dus ook nog inspiratie opdoen door naar jullie foto's te kijken!
Gebruikersavatar

jossmeets
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 02 aug 2019, 16:49
Voornaam: Jos
Gender:

Re: Annie - nieuw lid september 2019

Bericht door jossmeets »

Ik maak net het tegenovergestelde mee, als Canon full frame fan wist ik soms niet wat ik deed, terwijl nu met mijn X-T3 steeds minder correcties achteraf noodzakelijk zijn, je ziet meteen wat je doet, scherp en prachtige kleuren, maar dat deed Fuji al heel lang goed. Overigens is er de "FRINGER" adapter voor Nikon, maar ook voor Canon om al je oude dure lenzen aan te sluiten, het werkt prima.

succes met je Fuji, het gaat zeker lukken als je daar de tijd voor gaat nemen. Ik lees ook nooit handleidingen, pruts wat aan en kijk naar youtube, daar staat alles
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Annie - nieuw lid september 2019

Bericht door GeorgeF »

Annie elk toestel heeft een leercurve.
Om het snelst je toestel te leren kennen zou ik zeggen doe alles manueel en kijk na elke opname wat goed en fout ging.
Ik kijk nooit in de handleiding alleen als ik ergens tegenaan loop.
Succes en het gaat goedkomen.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 51 times
Been thanked: 22 times
Gender:
Contacteer:

Re: Annie - nieuw lid september 2019

Bericht door MauvdL »

Bij mij duurde het ook even voor ik de X-T2 onder de knie kreeg. Achteraf gezien werd ik heel erg afgeleid van al die extra mogelijkheden die eigenlijk goeddeels alleen direct van invloed zijn op je JPG's.
Ook de nabewerking van de raw-foto's gaf mij in het begin hoofdpijn en die is gedempt doordat er op internet veel over de combi van Fuji en z'n X-Trans sensor te vinden is.
Dus heb geduld, en je zult zien dat je er blij mee zal zijn.
Welkom.
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

Bert
Berichten: 639
Lid geworden op: do 26 jan 2017, 20:56
Voornaam: Bert
Has thanked: 40 times
Been thanked: 59 times
Gender:

Re: Annie - nieuw lid september 2019

Bericht door Bert »

Welkom!!! :duimop:
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Annie - nieuw lid september 2019

Bericht door Ed Post »

jossmeets schreef: wo 25 sep 2019, 20:03 Overigens is er de "FRINGER" adapter voor Nikon, maar ook voor Canon om al je oude dure lenzen aan te sluiten, het werkt prima.
De Fringer adapter voor Nikon is geen AF-adapter, maar wel behoorlijk aan de prijs. Voor veel minder geld zijn er andere adapters verkrijgbaar. Wel opletten of je werkt met AI-lenzen, AF(D) lenzen of de moderne G-lenzen (zonder diafragmaring). Bij de laatste moet je een adapter hebben met extra diafragmaring erop.
De Fringer adapter voor Canon is wel AF en erg goed. Ook hier is er een goedkopere AF variant, o.a. van Viltrox welke ik ook gebruik. Iets mindere mogelijkheden dan de Fringer maar daar is de prijs ook naar.

Er zijn dus mogelijkheden genoeg om je Fuji X-T2 te leren kennen, maar dat maakt het juist leuk. Veel plezier.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

jossmeets
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 02 aug 2019, 16:49
Voornaam: Jos
Gender:

Re: Annie - nieuw lid september 2019

Bericht door jossmeets »

Ik heb zelf Canon full frame camera's met idem Dito lenzen, die idd perfect werken op de Fringer Pro. Een lens van rond €2000 doe je niet zo maar weg, dan mag er best een adapter van €400 komen om dat te voorkomen... zo ook de schitterende Portret 85 mm van Canon..
Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Annie - nieuw lid september 2019

Bericht door rmviewpoint »

Welkom Annie op dit leerrijke forum. Neem je tijd en bij elk onderwerp dat je niet vat, best wat opzoekingswerk verrichten en je erin verdiepen. Het gaat je vast en zeker lukken om je prachtige camera onder de knie te krijgen!
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”