Nieuw in de Fuji-hoek

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
mikekiwi
Berichten: 43
Lid geworden op: di 18 sep 2018, 21:58
Locatie: Alphen aan den Rijn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Gender:

Nieuw in de Fuji-hoek

Bericht door mikekiwi »

Hoi!

Michael hier, 46 jaar oud en nu ongeveer 25 jaar serieus (maar niet professioneel) aan het fotograferen, met wat ups en downs.

Ik heb vrijwel alle beschikbare merken en systemen gebruikt in het verleden, zowel analoog (kleinbeeld en middenformaat) als digitaal (ongeveer alle sensorformaten behalve middenformaat).

Na een periode van minder tijd en inspiratie en een eerdere downgrade naar een 1 "-bridgecamera(Panasonic DMC-FZ1000) is het weer beginnen te kriebelen.
Na een zorgvuldige evaluatie van mijn budget, mijn behoeften en vereisten, was de uitkomst dat mirrorless APS-C voor mij de sweetspot is.
En omdat ik graag handmatige bediening en veel knoppen en maatwerk met een relatief kleine camera heb, was Fuji de manier om te gaan.

Een paar weken geleden heb ik de sprong gewaagd en een X-T20 met 18-55 lens aangeschaft. Inmiddels ook een XC50-230 gekocht en een tweede body (X-T1 met grip) die ik recent voor een mooie prijs op de kop kon tikken. Vóór aanschaf van de X-T20 zat ik namelijk al te twijfelen tussen deze en de X-T1, de extra knoppen en grotere zoeker (ben brildrager) van de X-T1 trokken me ook wel aan. Heb de X-T1 net in huis en weet nog niet wat het gaat worden. Wie weet beide inwisselen voor de X-T2 nu deze op de tweedehands markt wat goedkoper aan het worden is.

Dus wat staat er nu nog op de wishlist? Ik wil me meer in het CloseUp/Macro-departement ontwikkelen. Heb nu al wel wat oudere macro lenzen in huis (Canon FD 50/3.5 met 1:1 adapter en Minolta 35-70 3.5 macro), maar de 60/2.4 is toch wel een heel aantrekkelijke lens.

Ook heb ik inmiddels de adapters in huis om mijn Takumar en andere MD mount lenzen te kunnen gebruiken.

Als je sommige van mijn foto's tot nu toe wilt zien, dan zijn dit mijn instagram-accounts (het Fuji-aandeel is nog niet zo groot, zal de komende tijd gaan groeien):

Zwart en wit (Acros, here I come! :) ) -> @monochromichael
Een beetje meer kleur: -> @lowspark
Instalinks:
@monochromichael -> Kleurloos
@lowspark_pf -> Portret-account
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Nieuw in de Fuji-hoek

Bericht door Patrick »

Welkom Michael!

Fraaie beelden gezien via de genoemde links. Zou leuk zijn een keer met je te lopen met een van de uitjes!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Bert
Berichten: 639
Lid geworden op: do 26 jan 2017, 20:56
Voornaam: Bert
Has thanked: 40 times
Been thanked: 59 times
Gender:

Re: Nieuw in de Fuji-hoek

Bericht door Bert »

Welkom!!! :duimop:
Gebruikersavatar

Topic Starter
mikekiwi
Berichten: 43
Lid geworden op: di 18 sep 2018, 21:58
Locatie: Alphen aan den Rijn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Gender:

Re: Nieuw in de Fuji-hoek

Bericht door mikekiwi »

Patrick schreef: wo 19 sep 2018, 15:57 Welkom Michael!

Fraaie beelden gezien via de genoemde links. Zou leuk zijn een keer met je te lopen met een van de uitjes!
Dank Patrick, zeker, lijkt me leuk!
Bert schreef: wo 19 sep 2018, 17:23Welkom!!! :duimop:
Dank je Bert! :-bd
Instalinks:
@monochromichael -> Kleurloos
@lowspark_pf -> Portret-account
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Nieuw in de Fuji-hoek

Bericht door GeorgeF »

Welkom Michael je zal zeker je draai wel vinden hier.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
mikekiwi
Berichten: 43
Lid geworden op: di 18 sep 2018, 21:58
Locatie: Alphen aan den Rijn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Gender:

Re: Nieuw in de Fuji-hoek

Bericht door mikekiwi »

Dank je George!
Instalinks:
@monochromichael -> Kleurloos
@lowspark_pf -> Portret-account
Gebruikersavatar

Leon1980EastWood
Ex-fXf
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 06 jul 2018, 22:23
Voornaam: Leon
Been thanked: 5 times

Re: Nieuw in de Fuji-hoek

Bericht door Leon1980EastWood »

Welkom Micheal,

Hoe bevalt de xt-20 ivm je bril. Ik ben namelijk ook brildragend en neig toch naar de xt-20 vanwege dat deze camera toch wat handzamer is. Zelf zeul ik al jaren met zwaar Canon spul en dat ben ik een beetje beu aan het worden.

Veel plezier hier op het forum
Gebruikersavatar

Topic Starter
mikekiwi
Berichten: 43
Lid geworden op: di 18 sep 2018, 21:58
Locatie: Alphen aan den Rijn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Gender:

Re: Nieuw in de Fuji-hoek

Bericht door mikekiwi »

Leon1980EastWood schreef: zo 23 sep 2018, 15:36 Welkom Micheal,

Hoe bevalt de xt-20 ivm je bril. Ik ben namelijk ook brildragend en neig toch naar de xt-20 vanwege dat deze camera toch wat handzamer is. Zelf zeul ik al jaren met zwaar Canon spul en dat ben ik een beetje beu aan het worden.

Veel plezier hier op het forum
Dank je! Als je sec naar de X-T20 kijkt, kan ik daar ook met bril goed mee uit de voeten. Als je echter de zoeker van - in mijn geval - de X-T1 ernaast zet en gaat gebruiken dan heeft die toch wel mijn voorkeur. Je hebt dan een beter zicht op het beeld en kunt met handmatig focussen ook nog een extra ingezoomd beeldje ernaast zetten.

Je hebt ook 2 instellingen op de X-T1 (neem aan dat het bij de X-T2 ook zo is), waarbij je kunt kiezen of het beeld de zoeker vult of dat je een zwart kader hebt. Vooral dat laatste geeft met bril op een prima zoekerbeeld waarin je alles overziet. Ik raad je aan om het zelf ook eens te proberen.
Als je in omgeving Alphen a/d Rijn woont ben je van harte welkom om het een keer te testen.
Instalinks:
@monochromichael -> Kleurloos
@lowspark_pf -> Portret-account
Gebruikersavatar

Leon1980EastWood
Ex-fXf
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 06 jul 2018, 22:23
Voornaam: Leon
Been thanked: 5 times

Re: Nieuw in de Fuji-hoek

Bericht door Leon1980EastWood »

Bedankt voor je reactie. Het is voor mij 55 km rijden dus niet echt om de hoek maar wie weet dat ik ooit nog eens langs kom. Toch bedankt voor de uitnodiging.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Nieuw in de Fuji-hoek

Bericht door remoss »

Welkom op fXf, Michael en veel plezier met de X-T20 set!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”