Jos Smeets stelt zich voor

Wie ben je?
Gebruikersavatar

Topic Starter
jossmeets
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 02 aug 2019, 16:49
Voornaam: Jos
Gender:

Jos Smeets stelt zich voor

Bericht door jossmeets »

beste iedereen,

Ik heb sinds kort een Fuji X-T3 door het ontvangen van het virus naar aanleiding van al die berichten, die aanstekelijk werken. Ik ben in het analoge tijdperk ooit gestart met een Nikon Fe camera, erna van alles geprobeerd in het digitale tijdperk om uiteindelijk over te schakelen naar een Canon 60D en nadien via de D5 Mark III naar de D5 Mark IV. Ik heb er gewelidg mooie lenzen bij gekocht, maar merkte toch dat tijdens vakantie trips ik liever niet al dat glaswerk mee sjouw. Uiteindelijk fotografeerde ik het meest nog met een tlussen model (G16) totdat ik links en rechts van die aanstekelijke mensen tegen kwam, die het niet konden laten om uit te leggen dat de overstap naar een systeemcamera toch wel het ultieme einde is. Welnu, dat heb ik dus dan maar gedaan nadat ik wel als echte Hollander het internet afgestruind heb en jawel in Hongkon mijn slag geslaan. Voor een ferm prijsvoordeel heb ik een X-T3 gekcoht met de 16-55 2,8 lens. Deze combi wordt alop geprezen door menig fotojournalist. Ik wil nooit spijt hebben van mijn impulsieve aankopen, dan ga ik ook maar voor wat 'cool' is. Het is tot heden mij super bevallen, grandioos hoe de ergonomie mag uitzien en voor de seneoren onder ons zijn de draaizaken op het toestel toch een stuk makkelijker en beter te zien dan op mednig DSLR camera. Niet dat ik van plan ben om mijn Canon schatten te verkopen, maar de Fuji sjouwt wat makkelijker mee en is voor mij meer een belevenis om uit te proberen en beter al die enthousiastelingen te begrijpen. Tot nu toe kan ik zeggen, dat ik best wel de overstap begrijp ook al wens ik nog geen afstand te doen van al mijn prachtige Canon L lenzen.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Jos Smeets stelt zich voor

Bericht door GeorgeF »

Welkom Jos, je gaat van je nieuwe set veel plezier beleven.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 51 times
Been thanked: 22 times
Gender:
Contacteer:

Re: Jos Smeets stelt zich voor

Bericht door MauvdL »

Hoeveel senioren onder ons hebben met hetzelfde (over)gewicht-excuus al de overstap gemaakt van de bekende grote merken naar Fuji? Nou? :lol:
Maar met dat geringe gewicht lever je geen kwaliteit in. En al helemaal niet met die combi X-T3 + 16-55.
Welkom dus!
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

Bert
Berichten: 639
Lid geworden op: do 26 jan 2017, 20:56
Voornaam: Bert
Has thanked: 40 times
Been thanked: 59 times
Gender:

Re: Jos Smeets stelt zich voor

Bericht door Bert »

Welkom!!! :duimop:
Gebruikersavatar

Topic Starter
jossmeets
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 02 aug 2019, 16:49
Voornaam: Jos
Gender:

Re: Jos Smeets stelt zich voor

Bericht door jossmeets »

Ik moet toegeven dat ik wel vrij snel verslingerd raak aan mijn nieuwe aankoop van de X-T3 en 16-55 mm. Merk wel dat ik nog te kort kom als ik met wat groothoek wil fotograferen en vraag me af, wat dan een tip van jullie zijde is? Wil toch in zeker dezelfde kwaliteit blijven als de 16-55 mm

Ik begrijp nu wellicht voor het eerst wat ik aan het doen ben doordat ik meteen zie, wat de veranderingen te weeg brengen. Aanpassen van instellingen laten nog voor dat ik de foto maak, zien hoe de foto wordt. Dat heb ik tot heden nog nooit mee gemaakt, moest altijd vooraf gokken en gokken is niet bepaald mijn sterke kant. Dus ik ben blij met mijn aanschaf. Merci voor het welkom heten in jullie club..
Gebruikersavatar

Eddy
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 14 mar 2018, 12:38
Voornaam: Eddy
Locatie: Driel
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times
Gender:
Contacteer:

Re: Jos Smeets stelt zich voor

Bericht door Eddy »

De XF 8-16mm is de perfecte, kwalitatief uitstekende, aanvulling op jouw set v.w.b. (super)groothoek. Voor het gebruik van filters (150mm) heb ik een Kase-adapter en verloopringen om de filters op andere objectieven te kunnen gebruiken (o.a. op de XF 16-55mm). Ik heb er veel plezier van!

Het is echter wel een duur objectief, en er zijn goedkopere alternatieven. Zoals de XF 10-24mm.
X-H1 met mooi glaswerk van super-groothoek tot tele
Portfolio: https://eddywestdijk.myportfolio.com
Gebruikersavatar

Topic Starter
jossmeets
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 02 aug 2019, 16:49
Voornaam: Jos
Gender:

Re: Jos Smeets stelt zich voor

Bericht door jossmeets »

hee Eddy, heb net gekeken op je site, wat een super foto's maak jij zeg.... wou dat ik al zo ver ben....

mooi hoor,
Gebruikersavatar

Eddy
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 14 mar 2018, 12:38
Voornaam: Eddy
Locatie: Driel
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times
Gender:
Contacteer:

Re: Jos Smeets stelt zich voor

Bericht door Eddy »

Hoi Jos, dank je!
Kwestie van veel oefenen en uitproberen... en dat vind ik erg leuk, om zo met je hobby bezig te zijn
X-H1 met mooi glaswerk van super-groothoek tot tele
Portfolio: https://eddywestdijk.myportfolio.com
Gebruikersavatar

M@rius
Berichten: 663
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 10:21
Voornaam: Marius
Been thanked: 46 times

Re: Jos Smeets stelt zich voor

Bericht door M@rius »

Welkom Jos...
Gr. Marius...
Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Jos Smeets stelt zich voor

Bericht door rmviewpoint »

Welkom op dit leerrijk forum Jos en veel foto plezier met je uitstekende keuze!
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”