Nieuwe Fuji Fan

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Bernard
Berichten: 6
Lid geworden op: do 26 dec 2019, 19:06
Voornaam: Bernard
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times
Gender:

Nieuwe Fuji Fan

Bericht door Bernard »

Hallo allemaal.

Ik ben deze week overgestapt van Nikon Full frame naar Fuji. Downsizen laten we maar zeggen. Ik heb mijn D850 en D750 en mijn hele stapel lenzen ingeruild voor een Fuji XT3.
Aangemoedigd door een collega en een neef. Ik wil niet te veel inleveren op kwaliteit, maar wel in gewicht en volume.

Op mijn reis naar Amerika in 2013 kreeg weer de enorme behoefte om te gaan fotograferen. Veel gelezen en de keuze was gevallen op een Nikon 5200. Deze werd na een jaar ingeruild voor een D750 en daar kwam vorig jaar een D850 bij. Serieus spul. Alle vormen van fotografie vind ik leuk. Maar bij mijn laatste vakantie was ik het gesjouw helemaal zat.

Met een rugzak van 13 kg op mijn rug rond zeulen, zonder mooie fotogenieke momenten deed bij mij iets knappen. Ik had er geen zin meer in.

Nikon beviel mij erg goed, ik ken elk knopje en kan alles blindelings vinden. Maar ja als je hem in de kast laat liggen heb je er ook niets aan. Ik was onder de indruk van de Fuji foto’s. Prachtige foto’s op flickr. De prijzen van Fuji zijn betaalbaar in vergelijking met wat ik gewend ben. Alles is heerlijk compact. De vrees van een te kleine body kan eenvoudig worden opgelost met een grip. Daar kunnen ook gelijk 2 accu’s in. Ik kick op scherpe foto’s. Dat zit wel snor bij Fuji.

Ook denk ik dat de spiegel zijn laatste tijd heeft gehad. Dus echt alles ingeruild en daarvoor allemaal Fuji spul aangeschaft. Het aanbod van lenzen was ook wat ik ongeveer had. Ik mis geen lens die niet aan te schaffen is. Ik hoop over enige tijd te kunnen zeggen dat ik er geen spijt van heb gehad. Maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Nu kan ik met een heerlijk compact lensje en de kleine xt3 heerlijk naar de Efteling met de kleinkinderen zonder mij een bult te tillen.
En dan die body. Wat een parel. Heerlijk retro met die draaiknoppen. Het omschakelen valt mij reuze mee.

Ik hoop op dit forum veel te kunnen leren van andere Fuji liefhebbers. Wie weet komen we elkaar een keer tegen.

Ik ben 61 jaar en woon in Brabant.

Groet Bernard.
Fuji X-T3, XF10-24, XF18-55, XF16-55, XF50-140, XF100-400, XF27, grip, Godox XPRO-F Godox AD200, Godox V1 en een berg gadgets.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Nieuwe Fuji Fan

Bericht door GeorgeF »

Bernard van harte welkom.
Je verhaal klinkt mij bekend in de oren.
Veel succes met je nieuwe spul.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Nieuwe Fuji Fan

Bericht door remoss »

Welkom op fXf Bernard :duimop:
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Sykkelhus
fXf sponsor
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 04 nov 2019, 20:42
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times
Gender:
Contacteer:

Re: Nieuwe Fuji Fan

Bericht door Sykkelhus »

Ik ben niet zo lang geleden overgestapt ,bevalt mij prima,
veel plezier met je nieuwe fuji

Groet Henk Kleijberg
Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 51 times
Been thanked: 22 times
Gender:
Contacteer:

Re: Nieuwe Fuji Fan

Bericht door MauvdL »

Welkom Bernard.
Ook voor mij was het Nikon-gewicht reden om over te stappen. Dat is al weer anderhalf jaar geleden. De aanpassingsproblemen heb ik wel met enige moeite moeten overwinnen, maar spijt? Never.
Ik heb nog wel een D300s met 35mm achter de hand gehouden, maar die is uiteindelijk nooit meer gebruikt.
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

Bert
Berichten: 639
Lid geworden op: do 26 jan 2017, 20:56
Voornaam: Bert
Has thanked: 40 times
Been thanked: 59 times
Gender:

Re: Nieuwe Fuji Fan

Bericht door Bert »

Welkom!!! :duimop:
Gebruikersavatar

Gervi
Berichten: 10
Lid geworden op: di 18 sep 2018, 20:13
Voornaam: Gerwin
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: Nieuwe Fuji Fan

Bericht door Gervi »

Hoi Bernard,
Wat je schrijft klinkt mij ook heel bekent in de oren.
Nou mag je een heel systeem gaan ontdekken en daar heb je toch een hoop tijd voor nodig.
Veel plezier en leer ze.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Nieuwe Fuji Fan

Bericht door Patrick »

Voor mij was het naast het gewicht en het formaat ook de manier van werken met een systeemcamera en het feit dat dit soort camera's erg bij mijn soort fotografie past. Ik heb nog een Nikon D700 liggen, maar die komt zelden uit de kast. Niet nodig. Met mijn XT-2 (en T1) kan ik net zo lezen en schrijven als met mijn Nikon vroeger. En de kwaliteit van zowel de bodies en de objectieven is geweldig.

Ik zou als ik je set zo zie ook een wat langere prime erbij kopen. Goede kans dat je verder durft te downsizen!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”