Micro USB kabel

Verwijzingen naar andere sites
Gebruikersavatar

jans1960
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 06:48

Re: Micro USB kabel

Bericht door jans1960 »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Pim schreef:Duidelijk.
Denk toch,uit ervaring, dat een kaartje en/of de camera niet slijt door het in en uit halen ervan. Mocht dat wel het geval zijn kun je altijd nog een kabeltje gaan gebruiken.
Zit zo'n kabel trouwens niet in de doos van de XT10?
Nee dus.
En daar mag Fuji zich best voor schamen. Want zelfs Canon, waar je zelfs voor een zonnekap moet betalen, levert de usb kabel er wel bij.

In antwoord op de vraag van de TS:
Overigens is deze kabel niet alleen bedoeld voor het transfereren van de foto's naar de PC, maar kun je hem ook gebruiken voor tethered shooting.
Ik zelf gebruik een kabel van 5 meter en dat geeft geen enkel probleem.
X-T1 - XT20 - XE-1 - 10-24mm - 16-55mm - 18-55mm - 50-140mm - 23mm F2 -35mm F2 - 56mm - 60mm - 90mm
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: Micro USB kabel

Bericht door johant »

Bij de X-Pro1 zat wel een kabeltje ... raar als het bij de X-T10 niet zou zitten.
Gebruikersavatar

Topic Starter
KvdS
Berichten: 227
Lid geworden op: za 14 nov 2015, 06:51
Voornaam: Kees

Re: Micro USB kabel

Bericht door KvdS »

Ja dat leek mij ook al zo vreemd dat het maar max 60 cm zou mogen zijn.

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: Micro USB kabel

Bericht door wblink »

Hi KvdS,

ALS je al een nieuwe USB kabel wilt kopen let er dan op of ie USB 3.0 ondersteund (plastic in de helft van de stekker (ter voorkoming dat je hem er verkeerd om in steekt) is dan BLAUW, ipv WIT 2.0).
Bedenk ook dat USB-C komende is: sneller en (mi belangrijker) je kunt hem erin steken hoe je wilt: geen fout mogelijk.
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

Topic Starter
KvdS
Berichten: 227
Lid geworden op: za 14 nov 2015, 06:51
Voornaam: Kees

Re: Micro USB kabel

Bericht door KvdS »

Zo ver ik mij het herinner zijn de Hama kabels allemaal usb-2
Gebruikersavatar

D.Haaksma
Berichten: 62
Lid geworden op: do 06 aug 2015, 17:55
Locatie: Geen vast
Contacteer:

Re: Micro USB kabel

Bericht door D.Haaksma »

Ik pak gewoon een kabeltje uit mijn bussel, dan de een dan de ander, even nagemeten gebruik zowel een kabeltje van 60 cm (van mijn GPS) en een ander van 1,50 m lang.
Werken alle twee prima op de X10. Beide kabeltjes zijn niets bijzonders, gewoon een goedkope uitgave.
X-T10, 18-55, 55-200, 10-24, 50 mm macro Zeiss Touit, Canon MP-E 65 en allerhande andere macrorommel.
Gebruikersavatar

Topic Starter
KvdS
Berichten: 227
Lid geworden op: za 14 nov 2015, 06:51
Voornaam: Kees

Re: Micro USB kabel

Bericht door KvdS »

Dus gewoon weer reclame praat om je naar een kabel van €15 te praten.
Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: Micro USB kabel

Bericht door Illuminatus »

KvdS schreef:Nou Pim, ik gebruik normaal gesproken ook geen kabel. Ik haal de geheugenkaart uit de Fuji stop hem in een multi card reader en transporteer zo de foto's naar een PC en of Mac. Alleen bekroop mij het gevoel, als ik die kaart vaak uit het slot haal, is dat wel goed voor de geheugenkaart en of de camera?
Vandaar dat ik het transport van de foto's m.b.v. van een usb kabel wil gaan doen.
Eerlijk gezegd zou ik me meer zorgen maken om de micro-usb connector in je camera. Die is gevoeliger voor beschadiging door het in het uithalen, dan de contacten voor de sd kaart. Zeker omdat je ook nog per ongeluk achter een kabel kan blijven hangen, waardoor camera en/of connector door de erop uitgeoefende krachten kan worden beschadigd.
Bedenk ook dat de SD kaart connector geen pinnetjes heeft die kunnen verbuigen zoals bij CF kaarten.
Ik haal al jaren CF en Sd kaarten uit camera's om ze uit te lezen in een kaartlezer, geen enkel probleem.
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Plaats reactie

Terug naar “Links”