Boekie XT1

Verwijzingen naar andere sites

Cees
fXf sponsor
Berichten: 541
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 08:24
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Boekie XT1

Bericht door Cees »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

wblink schreef:Dat kan best even duren,sorry.

Ik heb mijn leven tijdens werk een bepaalde indeling gegeven, waarin ik nogal wat fora volg: NCN, FUJI (3*), LightRoom, Netatmo, Iculture.
Daarnaast heb ik STAPELS info liggen die schreeuwen om verwerkt te worden in mijn genealogy software. Ik heb een DNA test laten doen in USA en daarmee zoveel zekere verwanten gevonden dat ik daar MAANDEN mee vooruit kan. Het is nu gelukkig slecht weer: dus geen zin om te fietsen (langs de Waal, van terrasje naar terrasje).

Sinds 1-9 ben ik met pensioen en had het idee dat alles nu wel van de grond zou komen: NIET dus. Ik wil niet de hele dag achter de comp zitten, dus beperk dat tot 's ochtends het krantje en 's middags de fora en dan is't op.
Iets met fotografie (bewerken, camara beter leren kennen) gaat weer ten koste van die andere dingen. Ik moet gaan snijden, maar da's moelijk als je de gewoonte al enige tijd hebt.

Ik ga een aanvraag indienen om dagen 48 ipv 24 uur te laten duren.

Misschien is dit een oplossing, Willem 8-)
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... tijd.dhtml
Groet, Cees
Gebruikersavatar

ghermse
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 16:52
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: Boekie XT1

Bericht door ghermse »

Heb nog een mooi boek gedownload voor 9,95 USD over de XT-1 van de schrijver Bil Fortney. Titel "A User’s Guide to the Fuji X-System".
Voor de mensen die geintereseerd zijn stuur maar een PM..... Dan komt het weer goed.
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-H2S - VG-XH - X-T4 - VG-XT4 - XF 10-24mm f/4 R IOS - XF 16-55mm f/2.8 R LM WR - XF 23mm f/1.4 - XF 50mm f/1.0 R WR - XF 56mm f/1.2 R - XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR - XF 150-600mm f/5.6-8.0 R LM OIS WR - XF 200mm f/2 - XF 1.4X f/2
Gebruikersavatar

ghermse
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 16:52
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: Boekie XT1

Bericht door ghermse »

Moet toch wel aangeven dat met boek 1. The complete guide to Fujifilm's X-T1 van Tony Phillips met 540 pagina's en 2. Fuji Guide - Master 3 van Bill Fortney met 207 pagina's geeft dit een complete aanvulling voor ons als Fuji gebruiker.

Maar uiteraard is dit een persoonlijk mening en stelling. Doordat de boeken (beide) in het Engels geschreven zijn zou dit een barrière kunnen opleveren als lezer.
Echter leest het bijna kinderlijk eenvoudig.... Ik ervaar het als aanvulling...
Beide boeken lezen erg prettig en het boek van Bill Fortney beschrijft uitgebreid alle Fuji FX objectieven. Met veel foto's.......

Het is maar een idee en misschien voor andere een tip.......

Quote van Bill Fortney;

Prologue

How should this book be read? What is it’s purpose?

As I will explain in the coming pages I discovered the Fuji X-System when a
physical issue made it impossible for me to continue to shoot the heavy DSLRs
I had shot for the past decade, just as I had shot film SLRs for 30 years before
that!

This is not a book that suggests that the camera system I am using, now, is
better than the camera system you are shooting, whatever system that might
be. No, it’s a review of how to get the most out of this system.

I’m not denying I love the Fuji X-System. I believe it has many advantages, for
me, but photography is about vision, and telling a story, revealing beauty and
sharing experiences, not about equipment!

We use equipment to capture what interest us and what we want to share
with others. Think of this as helpful suggestions, if you happen to shoot the
same system as I do. If you do, I hope my insights will be helpful.

What ever you shoot with, enjoy this incredibly rewarding craft
of photography!
Bill Fortney
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-H2S - VG-XH - X-T4 - VG-XT4 - XF 10-24mm f/4 R IOS - XF 16-55mm f/2.8 R LM WR - XF 23mm f/1.4 - XF 50mm f/1.0 R WR - XF 56mm f/1.2 R - XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR - XF 150-600mm f/5.6-8.0 R LM OIS WR - XF 200mm f/2 - XF 1.4X f/2
Plaats reactie

Terug naar “Links”