Filmpje door eigenaar verschillende duitse kamera fora

Verwijzingen naar andere sites
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Filmpje door eigenaar verschillende duitse kamera fora

Bericht door remoss »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ja Peter, ik vind foto's plaatsen er zeker bij horen. En dat heeft alles te maken dat dat uiteindelijk het doel is van het bezitten van foto apparatuur, de foto's. Als vraagbaak fungeert een forum uiteraard als medium om alles te vragen en je zodoende te bekwamen in het gebruik van de vaak dure spullen, maar uiteindelijk gaat het om de foto's. Anders bezit je maar een mooi kastje met wat objectieven.
En met de foto's en het tonen ervan, inclusief bijbehorende opbouwende opmerkingen, toets je je kennis van het apparaat en de techniek van fotografie, zoals goed belichten, scherptediepte gebruik, compositie enz. Daarnaast kun je vaak aan de foto's eventueel met een verhaal erbij, goed zien dat mensen lol en een leuke dag hebben gehad, gewoon met fotografie, daar kan ik nog het meest van genieten.
Een forum als dit is daar een platform voor. Tja, het is hier alleen niet zo druk, maar dat zie ik op veel andere fora ook wel. Uiteindelijk moeten de gebruikers/leden het forum vullen.
Zelf fotografeer ik nagenoeg niet meer en hou het platform in de lucht voor de leden, echt niet voor mezelf :)
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Filmpje door eigenaar verschillende duitse kamera fora

Bericht door PeterD »

Knap dat je dat doet.Respect hiervoor.Ik fotografeer nog best veel maar plaats weinig.De reden hiervoor heb ik zojuist genoemd.Mijn laatst geplaatste foto,s leveren een enkele reactie.De laatste helemaal geen.
Ik zou er niet wakker van liggen als het forum zou verdwijnen maar wel erg jammer vinden.Ik kijk er bijna dagelijks wel even op.En er zit volgens mij veel kennis.Maar ik kan ook plezier beleven over de discussies m.b.t zonnekap, filters,JPEG,filmsimulaties.Daar word dacht ik best wel op gereageerd.
Maar hoe dan ook: Bedankt voor het nog steeds in de lucht houden van het forum.
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Filmpje door eigenaar verschillende duitse kamera fora

Bericht door André »

Een forum is net als muziek. Als je telkens het zelfde liedje hoort heb je het wel een keer gehoord. Sommigen blijven want ze vinden die plaat zo gaaf. Anderen niet en zoeken een ander stukje muziek om naar te luisteren. Al was het maar voor de variatie. Als je een interessanter en levendiger forum wilt zul je soms een ander plaatje moeten opzetten. Misschien helpt het als je een beknopte cursus foto bespreken gaat doen of een beknopte handleiding maakt. Dat vinden velen moeilijk of doen het niet correct. Dan haken mensen af, denk ik. Ik heb mijn heil gevonden in het club circuit onder de fotobond. Daar worden mijn foto's op een goede manier besproken volgens bepaalde regels en dat zonder bot te zijn, want dat hoeft echt niet en is ook onwenselijk. Daarbij run ik nu tijdens Covid online fotobesprekingen voor een fotoclub en dat loopt als een tierelier. Daar zou je misschien iets mee kunnen doen. Dan trek je mogelijk ook andere mensen aan die daar meer interesse voor hebben en dus meer voor de inhoudt gaan dan voor de techniek er achter. Je zou ook nog thema's kunnen gaan doen waarbij men een maand thema aangeeft en men foto's binnen dat thema maakt en aan elkaar laat zien en er kritiek op kan geven. Geef het een wedstrijdelement. Ik denk dat je daar ook mensen mee kunt trekken.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Plaats reactie

Terug naar “Links”