Overzetten foto's op Ipad

Allerlei...
Gebruikersavatar

jev
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 06 okt 2014, 11:51
Locatie: tussen Hoogland en Hooglanderveen

Re: Overzetten foto's op Ipad

Bericht door jev »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dat niet alleen... die oude dingen lusten vaak ook geen kaartjes > 2 GB en al helemaal geen moderne SDXC... (ja, daar kwam ik ook te laat achter :? ).
Gebruikersavatar

Martinpecheur
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 31 aug 2014, 00:12
Voornaam: Martin
Locatie: Borne

Re: Overzetten foto's op Ipad

Bericht door Martinpecheur »

Ben heel benieuwd óf en hoe het ding bevalt!

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: Overzetten foto's op Ipad

Bericht door wblink »

Niet doen.
Ik heb anders gedaan (helaas).
Nou moe.
Willem.

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: Overzetten foto's op Ipad

Bericht door wblink »

Kort over de WD "MyPassport".
Een enorme klier om te installeren op een router, maar gelukt.
Oplader zit er bij (220 -> micro-usb).
Doet verder wattie moet doen. Sd-kaartje erin (Sandisk Extreme Pro 32 GB 280MB/s (duur!, ik heb er nu 2 van)), knopje drukken, klaar. Ik heb geen verdere dure kaartjes nodig. en MOCHTen er snellere komen, valt de investering mee.
"MyPassport" kost wel wat: van 130 voor 500 MB, 170 voor 1 TB, 200 voor 2 TB. Ik heb voor 1 TB gekozen (prijzen zijn overigens net verlaagd, grrrr), dat zijn >30 32 GB kaartjes. Werkt (uiteindelijk) met comp, IPhone en IPad.

Ik ben tevreden. Ik zocht een SD-card copier 1 -> 1, die heb ik niet kunnen vinden (wel 1 -> 3000) en dit is voor mij een goed alternatief.
Onderweg feitelijk weinig nodig, (IPhone of IPad is wel leuk om te zien of eea gelukt is, maar niet noodzakelijk: het werkt perfect)), alleen zo nu en dan een slaapplaats om het ding op te laden. Tijdsbestek kan ik nog niks over zeggen. Wil na wat lichamelijke herstelwerkzaamheden nog naar Churchill in September (nee, dus niet dit jaar, die stap naar de huisarts is een flinke), zal het dan merken.
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: Overzetten foto's op Ipad

Bericht door MacFuji »

Nu heb ik een maandje terug ook een WD My Passport 2 TB gekocht. Natuurlijk thuis getest en maar even gebruikt.
Maar nu ben ik op vakantie en heb sinds jaren maar eens geen MacBook meegenomen ( verkocht en een lens voor gekocht ).
M'n foto nakijken of bewerken doe ik toch het liefst thuis op mijn iMac retina(5120x2880 pixels). Dus ik had wat nodig voor de opslag en Back-up van de foto's. Terug naar de WD, tjonge wat werkt dat makkelijk. De foto's overzetten van de Sd naar de WD gaat heel snel. De foto' s via WiFi op de iPad nakijken gaat ook goed. natuurlijk iets minder snel. Andere documenten bekijken gaat ook heel eenvoudig. Zelfs een MKV film van 5 Gb bekijken op de IPad geen probleem.

je kan ook het WiFi signaal delen. Dus je kan gewoon op de IPad internetten via deze WD en de foto's benaderen. Je hoeft dan niet steeds van WiFi bron te wisselen.

Al met al een handig opslag medium met een plus qua gebruikers gemak en dat je rechtstreeks een SD kaatje er in kan stoppen.
En wat betreft het uitlezen van de Sd kaart en opslaan zijn er meerdere mogelijkheden.

Voor wie ook zoiets nog zoekt, ik kan het erg aanbevelen.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”