toch ook eens een bericht

Gebruikersavatar

JHMU
fXf sponsor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 05 dec 2014, 16:09
Locatie: Soest

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door JHMU »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Precies de man die ik hebben moet, en ik hoop dat ik er nu uit kom. Het gaat over DE X-Pro1 en jawel blz 20 "De hybridezoeker gebruiken" Ik heb begrepen dat je 3 soorten hebt OVF(die jij noemt/gebruikt)EVF en LCD. Maar hoe krijg ik die, moet ik eerst iets doen met de "View mode" Help me svp Jan
Gebruikersavatar

Jimmy
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 08 apr 2015, 12:30

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door Jimmy »

Ik heb ook een X-Pro1.
Je moet beginnen met ten eerste via 'Viewmode' te kiezen voor 'oogsensor'.
Daarmee kan de X-Pro1 'zien' op het moment dat je camera voor je gezicht houdt om dus door de zoeker te kijken.
Het LCD aan de achterkant van de camera gaat dan uit en op de zoeker zie of het zelfde 'liveview' beeld of het optische zoeker actief worden.
Met je oog door de zoeker kijkend kun je middels het hendeltje aan voorkant camerabody met je middenvinger naar je toe halend 'switchen' tussen de weergave modus OVF/EVF.
Wil je nog info die je er terugziet aanpassen, kan via 'display instellen op maat' in het rode menue, let op dat je op de achterzijde van de body met het knopje 'disp back' kies voor 'C' voor aangepast.
Ik hoop dat dit jouw vragen beantwoord.

groet,
Jimmy
Gebruikersavatar

JHMU
fXf sponsor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 05 dec 2014, 16:09
Locatie: Soest

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door JHMU »

Als je dit leest wordt het duidelijk, "je voorliefde voor de X-Pro1"
Nu mijn vraag Bij wie mag ik langs komen voor uitleg? Jan ;)

De Hybrid Viewfinder-technologie stelt fotografen in staat om een keuze te maken tussen een scherpe, intuïtieve optische zoeker (OVF) en een uiterst nauwkeurige elektronische zoeker (EVF), compleet met voorbeelden van de scherptediepte en witbalans. De X-Pro1 neemt het concept zelfs verder, waarbij gebruik wordt gemaakt van verschillende optische vergrotingen en fotoformaten om een nauwkeurige compositie mogelijk te maken met elk van de XF-objectieven in het systeem, zelf in de stand OVF.
Als een XF-objectief op de behuizing van de camera is geplaatst, wordt de meest geschikte van de twee zoeker vergrotingen met het juiste fotoformaat gecombineerd. Hierdoor geeft de X-Pro1 fotografen via de scherpe, kwalitatief hoogstaande optische zoeker, een instinctief beeld van het onderwerp.

Toch nog een vraag. Hoe zie je of je OVF of EVF gebruikt? Knopje 'disp back' kies voor 'C' voor aangepast, Staat nu bij mij op A hoe ga ik naar B, en wat is het verschil?.
Kan ik de info nog ergens lezen in manual? Je hebt je wat op de hals gehaald.


Heb er wel een rommeltje van gemaakt sorry was niet de bedoeling Jan
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door Patrick »

Het verschil tussen de EVF en OVF zie je direct als je erdoorheen kijkt... :-)
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

JHMU
fXf sponsor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 05 dec 2014, 16:09
Locatie: Soest

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door JHMU »

Helaas ik niet, en nogmaals hoe kom ik van A naar B.
Het is voor jullie allemaal "een fluitje van een cent" helaas is dit niet voor mij weg gelegd even door zetten :?:

Om een lof rede te lezen bezoek http://www.shoot.be. Het artikel begint met
Met de X-Pro1 mikt Fujifilm op de foto liefhebber die droomt van een Leica voor een haalbare prijs. Is deze systeem camera een voltreffer? Gewoon even lezen.

Topic Starter
JohnMoeleker
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:30
Locatie: Den Haag

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door JohnMoeleker »

Als je de elektronische zoeker hebt ingeschakeld is het net of je naar een mini-tv schermpje kijkt. Er komt duidelijk kunstmatig licht in beeld
De optische zoeker lijkt op de zoeker van een ouder analoog toestel: geen toegevoegd licht
In een half donkere ruimte is het verschil het best waarneembaar
(Een ex-Fuji x pro 1 gebruiker)
Nikon D810, Sony RX1R II
Plaats reactie

Terug naar “X-Pro1”