Nostalgie, dit was mijn eerst camera.

Foto's die nergens anders onder vallen
Gebruikersavatar

cwolffensperger
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 22 feb 2016, 15:47
Voornaam: Chris
Gender:
Contacteer:

Re: Nostalgie, dit was mijn eerst camera.

Bericht door cwolffensperger »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Bij mij begonnen met een Praktica MTL 5b, daarna door naar een Minolta Dynax 9xi. Toen over naar digitaal (Nikon d80), en nu weer analoog én digitaal. Mn Leica M3 en M6 en Nikon F2. Digitaal de Fuji X-E1.
Misschien maar eens de Praktica opnieuw afstoffen, en kijken of ie het nog doet!
Gebruikersavatar

jans1960
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 06:48

Re: Nostalgie, dit was mijn eerst camera.

Bericht door jans1960 »

Mijn eerste camera was een Yashica 24 6x6.
Na een aantal jaren werd deze opgevolgd door een Praktica B200.
Na het Praktika tijdperk kocht ik een Minolta, de X700.
Nadat Canon een analoge autofocuscamera (gemak dient de mens nietwaar) op de markt bracht kocht ik de Canon EOS 650.
Daarna heb ik een groot aantal jaren niet meer gefotografeerd.
Toen ik mijn hobby weer oppakte was dat ook meteen mijn eerste digitale camera: een Sony Mavica FD-88 (met 3,5" floppydisk) Deze werd na enige tijd opgevolgd door een Canon compact (naam weet ik niet meer) en vervolgens werd deze weer opgevolgd voor mijn eerste digitale spiegelreflex de Canon 400D.
Deze 400D is in de loop van de jaren opgevolgd door resp. een 40D, 7D, 5D markII en een 6D. Ook had ik voor erbij nog een Canon G7X en een Olympus Pen/
Augustus 2015 heb ik alles van Canon en Olympus verkocht en ben overgestapt op de Fujifilm XT-1, en tot op de dag van vandaag heb ik daar geen moment spijt van gehad.
X-T1 - XT20 - XE-1 - 10-24mm - 16-55mm - 18-55mm - 50-140mm - 23mm F2 -35mm F2 - 56mm - 60mm - 90mm
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Nostalgie, dit was mijn eerst camera.

Bericht door Michele »

Ergens in de jaren '80 begonnen met een Agfa Instamatic. Vervolgens echt leren fotograferen met Ricoh Singlex TLS (nu defect in de verzamelkast).
Afbeelding

Vervolgens een Nikon F501 gekocht van mijn eerste studentenbijbaancenten en daarna verslaafd geraakt aan Nikon F3 en F4S,
Afbeelding
Afbeelding

Met name de F4S was indrukwekkend, maar wel wat traag in de AF en stompzinnig dat ie geen Program Shift had.
Afbeelding
Dus overgestapt op Canon EOS 1 vanwege de lekker snelle AF (handiger op het circuit) en een paar gezellige witte lenzen.
Afbeelding

Na de EOS1 diverse digitale EOS-en gehad totdat ik weer terug kwam bij Nikon met een tweetal D2X-en en een D300. En in 2013 een X-E1 gekocht vanwege de specs en de looks. Lang gewacht op goede opvolgers van de D2X, en zelfs afgelopen voorjaar een D3X gekocht voor een klus en de D2X-en ingeruild, maar uiteindelijk ook de D3X weer geloosd ten faveure van de Fuji X-T1. Voornamelijk uit onvrede dat Nikon niet zoiets bouwde terwijl Fuji bewees dat t kon: topkwaliteit glas koppelen na een meer dan uitstekende cropsensor en een compacte maar perfect te bedienen body.

Voor Nikon F3's blijf ik echter een zwak hebben, 2jaar terug weer eentje gekocht voor omgerekend minder dan niets....
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

Re: Nostalgie, dit was mijn eerst camera.

Bericht door Pim »

Dat asa knopje op die prachtige Ricoh,het is weer terug :D

Mooie verhalen en platen hier.
De straat terug aan de straatfotografie.
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”