Me Foto statiefjes.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Me Foto statiefjes.

Bericht door André »

Normaal is het wel zo dat zwaarder en groter beter is maar, om nu een X-E1 of X-T1 of andere X serie camera op een Gitzo van 1,7 M te zetten is ook weer een beetje buitenproportioneel. Dus ga je op zoek naar een kleinere en lichtere oplossing die werkt en ook niet al te duur wordt.
Die meen ik te hebben gevonden in de Me Foto Backpacker.

Afbeelding

Ik vond het toch een beetje erg vreemd om een licht camera systeem te gebruiken om er dan een zwaar statief onder te zetten. ;)
Mijn rug is me dankbaar. Opvallend mooi is dat de Fuji grip onder mijn X-E1 ook heel netjes, als gegoten, in de snelkoppeling past.
Dus echt Acra Swiss, Novoflex en Fuji grip compatible. De afmeting is idd lekker compact. Die past heel mooi op de bagagedrager van mijn vouwfietsje.

Neen het is geen Gitzo kwaliteit. Alhoewel de constructie verrassend degelijk is. Alle elementen van de pootjes passen als gegoten in elkaar en schuiven erg makkelijk in en uit. De stoppers waarmee je de spreiding van de poten bepaald hebben geen veertjes en dus moet je ze zelf openen en weer sluiten. Dat is geen probleem en gaat lekker makkelijk. De pootje hebben ronde sluitingen zoals bij de betere statieven. Vast is dan ook echt vast. De punten zijn voorzien van rubberen dopjes.
Zolang je de centrale kolom niet uitschuift is het prima. Doe je dat wel heb je bij de minst geringe aanraking trillingdoorgifte naar de camera.
Dat is eigenlijk ook wel logisch en heb je zelfs met het duurste statief dus niets nieuws. Dus buiten met wind de midden kolom ingeschoven laten lijkt het beste om te doen. Ook beter voor je compositie :mrgreen:

Zoals te zien zijn ze verkrijgbaar in diverse kleuren maar ook diverse typen. Ik heb voor de mijne 119 euro betaald.
Dit type is de backpacker. http://www.mefoto.com/products/backpacker.aspx
Er zit nog een type, de Road Tripp, boven waarbij de midden kolom inschuifbaar en zelfs uitneembaar is en waarbij je 1 poot als monopod kunt gebruiken.
Die is uiteraard ook ietsje duurder en zwaarder.
http://www.mefoto.com/products/roadtrip.aspx
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Me Foto statiefjes.

Bericht door Ed Post »

Bedankt voor je review.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

robcctje
fXf sponsor
Berichten: 362
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 20:19
Locatie: Gildehaus Duitsland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Me Foto statiefjes.

Bericht door robcctje »

Bedankt Andre voor deze uitleg.

Gr Rob
Gebruikersavatar

Topic Starter
André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Me Foto statiefjes.

Bericht door André »

Graag gedaan mensen. Zodra ik meer gebruikservaringen heb opgedaan zal ik ze er bij zetten. Uiteraard is het goed als andere gebruikers van dit statiefje dit ook doen. Hoe meer ervaringen er bekend worden hoe beter het beeld kloppend zal zijn. :mrgreen:
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Frank
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 00:05
Locatie: Panningen

Re: Me Foto statiefjes.

Bericht door Frank »

Het statief wat ik geruime tijd gebruikt heb hoewel niet voor de Fujifilm is het Sirui T-005KX + C10 statief. Mijn huidige Benro C2570T is echter niet veel zwaarder maar wel een stuk steviger en stabieler. Als ik geen statief in bezit had zou ik wel het Sirui of iets in die aard weer kopen.
"Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben".
Gebruikersavatar

Gino
Berichten: 108
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 07:33

Re: Me Foto statiefjes.

Bericht door Gino »

Zoals ik al eerder gezegd heb in het aankoop draadje heb ik dus hetzelfde statiefje als André en ben daar zeer tevreden over.
Ik kan mij volledig vinden in André's review en heb eigenlijk weinig toe te voegen.
Bij mij gaat het statiefje ook meestal mee op de motor i.c.m. de Fuji set en dat werkt voorbeeldig.
Heb er zelfs de Nikon D3s met 24-70mm erop gehad en ook dat kan in geval van nood.
Met vriendelijke groet, Gino

jolanda
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 08 okt 2014, 11:15

Re: Me Foto statiefjes.

Bericht door jolanda »

en ik heb dit statief ook. Lekker lichtgewicht en klein opvouwbaar. Ideaal.
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Me Foto statiefjes.

Bericht door Ed Post »

Een dergelijk statief is dus ook naar mij onderweg.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

Topic Starter
André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Me Foto statiefjes.

Bericht door André »

Een goede keuze. :mrgreen:
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

ghermse
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 16:52
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: Me Foto statiefjes.

Bericht door ghermse »

Echt fantastisch product. Heb zelf de RoadTrip (MeFOTO A1350Q1 statief Blue) ivm met de XF 50-140mm f/2.8.
Maar echt een TOP aankoop geweest dit statief.
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-H2S - VG-XH - X-T4 - VG-XT4 - XF 10-24mm f/4 R IOS - XF 16-55mm f/2.8 R LM WR - XF 23mm f/1.4 - XF 50mm f/1.0 R WR - XF 56mm f/1.2 R - XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR - XF 150-600mm f/5.6-8.0 R LM OIS WR - XF 200mm f/2 - XF 1.4X f/2
Plaats reactie

Terug naar “3e partij Accessoires”