Zoutkamp

Mooie plaatsen en steden in beeld
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
HarrieD
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 82 times
Been thanked: 67 times

Zoutkamp

Bericht door HarrieD »

Zoutkamp is ondanks de inpoldering van de vroegere Lauwerszee gelukkig toch een (vissers) havenplaats gebleven en altijd een bezoekje waard. Toen vorige week tussen al het grijze en natte herfstweer toch het zonnetje even door zou komen zijn wij daar dit mooie dorp gereden voor een wandeling, foto's maken en een hapje en een drankje. Tegen het einde van de middag trok de nevel op en kwam inderdaad het zonnetje tevoorschijn. Slechts heel kort voor de avondschemering en de aankomende dikke bewolking, maar het licht maakte het helemaal goed. De eerste foto's zijn gemaakt bij en vanaf de uitkijktoren aan het Zoutkamperril, de volgende foto's zijn gemaakt in de haven en wel de Reitdiepkade. (X-S10 met XF 16-80)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: Zoutkamp

Bericht door PeterD »

Verveeld nooit om dit soort foto's te zien.De eerste twee vind ik de mindere. Misschien door het ontbreken van kleur ?
Gebruikersavatar

Topic Starter
HarrieD
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 82 times
Been thanked: 67 times

Re: Zoutkamp

Bericht door HarrieD »

Bedankt voor je reactie. Het minder kleurrijke lag aan de weersomstandigheden. Wegtrekkende nevel en de zon kwam er net voorzichtig door. Het gaf wel een bijzondere sfeer en zelf vond ik het erg mooi. Vooral de stilte na het "drukke" toeristen- en vaarseizoen.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 571
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 88 times
Contacteer:

Re: Zoutkamp

Bericht door dhrPeter »

Mooie serie, het enige puntje van verbetering zou zijn dat ik de eerste foto wat zou onthoeken zodat die toren niet bijna in het water valt.
Plaats reactie

Terug naar “Plaatsen en steden”