Plotseling wordt de lens in gezoomt

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ronald-raw
Berichten: 67
Lid geworden op: di 10 mar 2020, 08:06
Voornaam: Ronald-raw
Been thanked: 2 times

Plotseling wordt de lens in gezoomt

Bericht door Ronald-raw »

Ik merk vaak dat tijdens het fotograferen de camera plotseling inzoomt. Telkens moet ik de lens terugdraaien naar de oorspronkelijke stand. Ondanks dat ik de handleiding al een paar keer heb geraadpleegd, kan ik nergens de oplossing vinden. Hopelijk kan iemand helpen?
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: Plotseling wordt de lens in gezoomt

Bericht door PeterD »

Ik heb maar 1 lens die zelf inzoomt en dat is het elektronische 15-45 lensje.En dat doet hij alleen als de camera zichzelf uitschakelt ivm met batterijbesparing.Dat kun je zelf instellen bij energiebeheer.
Dat lijkt nog het meest op het probleem wat je omschrijft.Bij mijn andere lenzen schakelt de camera zich ook uit maar de lens blijft in dezelfde stand staan.
Of je moet het uitzakken van een lens bedoelen maar dat is weer iets anders want je zegt dat de camera inzoomt.Allicht handig om camera en lens model te vermelden.Anderen weten er misschien meer van.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3071
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Plotseling wordt de lens in gezoomt

Bericht door Patrick »

Dit is de afdeling X100V. Die heeft toch een vast objectief waarmee je niet kan inzoomen?
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Plotseling wordt de lens in gezoomt

Bericht door André »

Er zit een digitale zoom in de X100V die je kunt bedienen met de focus ring als de camera in AF-S staat. Wat er vermoedelijk gebeurd is dat je met de wijsvinger tegen de focus ring aankomt waardoor die iets verdraait en dus inzoomt. Dan heb je 2 mogelijke oplossingen. Goed letten op de plaatsing van je vingers of in het menu uitschakelen onder steeksleutel, toets/schijfinstelling en dan 2e blad, regelring intell. Daar kun je kiezen uit standaart, WB, Filmsim, Digi tele converter of uit. Dus het kan uit.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ronald-raw
Berichten: 67
Lid geworden op: di 10 mar 2020, 08:06
Voornaam: Ronald-raw
Been thanked: 2 times

Re: Plotseling wordt de lens in gezoomt

Bericht door Ronald-raw »

Bedankt
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Plotseling wordt de lens in gezoomt

Bericht door André »

Graag gedaan.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Plaats reactie

Terug naar “X100V”