Voorstellen

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Rob
Berichten: 7
Lid geworden op: do 21 mar 2024, 13:37
Voornaam: Rob
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Voorstellen

Bericht door Rob »

Goedenavond,

Ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben in de jaren '70 begonnen met fotografie. Eerste "echte" camera was meteen een hele mooie: Nikon F2. Vele jaren gebruikt. Ook lang een Nikon gebruikt van mijn werkgever. Daarna is de fotografie beetje op de achtergrond geraakt. iPhones waren goed genoeg voor de huis, tuin en kinder fotografie. Nu begint toch weer de kriebel om met een echte camera bezig te zijn (gepensioneerd en tijd genoeg) en de Fujifilm kwaliteiten met de filmsimulaties zijn doorslaggevend.

Ik heb me op de wachtlijst laten plaatsen voor een zwarte X100VI. Later zag ik beschrijving van de Limited Edition, wel een bijzonder fraai ding. Heb me aangemeld voor notificatie.
Ik kreeg vanmorgen vroeg een email van de Fujifilm webshop dat deze camera's op voorraad waren. Onmiddelijk bestelling geplaatst en zowaar: het is gelukt. Kreeg de indruk dat ze in 5 minuten alweer uitverkocht waren. Levering verwacht binnen 5 dagen.

Nu twijfel ik of ik de limited Edition ga gebruiken of toch een zwarte uitvoering aanschaf. Wat je noemt een luxe probleem. :D

vriendelijke groet, Rob
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 570
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 87 times
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door dhrPeter »

Welkom op het forum Rob, welke versie je ook gaat gebruiken - het gaat uiteindelijk om het plaatje dat er uit komt. Veel fotoplezier!
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 82 times
Been thanked: 66 times

Re: Voorstellen

Bericht door HarrieD »

Welkom op dit forum en natuurlijk benieuwd naar de plaatjes die je schiet met deze mooie camera. De filmsimulaties zijn een mooie toevoeging maar zelf gebruik ik het zelden of nooit. Staat bij mij op Provia, maar ik fotografeer in RAW en dan zijn de filmsimulaties in mijn ogen minder relevant.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 368
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 55 times
Been thanked: 26 times
Gender:
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door MauvdL »

Welkom Rob.

Bekend verhaal. Mijn F2 kocht ik in 1977 en dat was toen écht een flinke uitgave.
Enfin, zie waar ik nu zit...
En voor luxe problemen kan je hier terecht: Bodemloze zwarte gat (Aankoop draadje) :D
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3851
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door remoss »

Welkom op fXf Rob. Ik heb zelf net een zwarte X100VI in bezit gekregen en de eerste plaatjes hier geplaatst. Fijn toestel. Ik zou er gewoon lekker mee gaan fotograferen.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3071
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Patrick »

Welkom Rob!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Pba
Berichten: 45
Lid geworden op: za 13 mei 2023, 17:38
Voornaam: Peer
Locatie: Diepenveen
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Voorstellen

Bericht door Pba »

Welkom Rob
Gebruikersavatar

Topic Starter
Rob
Berichten: 7
Lid geworden op: do 21 mar 2024, 13:37
Voornaam: Rob
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Re: Voorstellen

Bericht door Rob »

dhrPeter schreef: do 21 mar 2024, 22:12 Welkom op het forum Rob, welke versie je ook gaat gebruiken - het gaat uiteindelijk om het plaatje dat er uit komt. Veel fotoplezier!
Dank voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk dat het om de plaatjes gaat. Het maakt niet uit met welke camera je dat doet.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Rob
Berichten: 7
Lid geworden op: do 21 mar 2024, 13:37
Voornaam: Rob
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Re: Voorstellen

Bericht door Rob »

HarrieD schreef: vr 22 mar 2024, 10:02 Welkom op dit forum en natuurlijk benieuwd naar de plaatjes die je schiet met deze mooie camera. De filmsimulaties zijn een mooie toevoeging maar zelf gebruik ik het zelden of nooit. Staat bij mij op Provia, maar ik fotografeer in RAW en dan zijn de filmsimulaties in mijn ogen minder relevant.
Tot nu toe kom ik niet verder dan de uitsnede aanpassen en helderheid / witbalans corrigeren. Ik ben wel van plan me te gaan verdiepen in de verschillende beeldbewerkings programma's. Leuk voor de lange winteravonden. Eerst maar eens de stad afstruinen om plaatjes te schieten en de camera te leren kennen. :-P
Gebruikersavatar

Topic Starter
Rob
Berichten: 7
Lid geworden op: do 21 mar 2024, 13:37
Voornaam: Rob
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Re: Voorstellen

Bericht door Rob »

MauvdL schreef: vr 22 mar 2024, 11:03 Welkom Rob.

Bekend verhaal. Mijn F2 kocht ik in 1977 en dat was toen écht een flinke uitgave.
Enfin, zie waar ik nu zit...
En voor luxe problemen kan je hier terecht: Bodemloze zwarte gat (Aankoop draadje) :D
Ik begin bewust met een camera met vaste lens. Cursus zelfbeheersing voor beginners.
Ik ken mezelf: mooie groothoek, lichte tele voor portret, beeltje langere tele, zoom is ook wel handig ... ;)
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”