Birmese gastarbeiders In Thailand.

Portretten en zo
Plaats reactie
PeterD
fXf sponsor
Bewerk mijn foto's: Nee

Birmese gastarbeiders In Thailand.

Bericht door PeterD »

Bij langdurige bouwprojecten in Thailand zie je vaak dat de bouwvakkers ver van huis zijn en verblijven in tijdelijke opgezette nederzettingen bij de bouwplaats.Dat geldt helemaal voor Birmese gastarbeiders.Ze leven in gammele van blikken golfplaten opgezette onderkomens.Na lang aarzelen heb ik zo,n nederzetting bezocht.Ik wist niet wat ik kon verwachten.Mijn ervaring is dat de armsten je vaak vriendelijker ontvangen dan de rijkeren die eerder geneigd zijn je een afwijzende snauw te geven.Dat was ook nu zo.Vol verbazing werd ik bekeken en daarna kwam die lach.
Vrouwen en mannen gaan overdag werken.Maar er zijn ook vrouwen die achterblijven om op de soms erg kleine kinderen te passen.Je hoeft niet jaloers te zijn op de leefomstandigheden.Primitief en als het flink had geregend is het er een grote modderpoel.Ik heb er een paar avonden gefotografeerd en de laatste avond heb ik een paar grote flessen Cola meegenomen.Ze waren er blij mee.
De foto,s heb ik gemaakt op einde van de werkdag.Zowel ik kleur als in zwart-wit.Enkele zwart-wit foto,s heb ik op het LC forum geplaatst.

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Contacteer:

Re: Birmese gastarbeiders In Thailand.

Bericht door dhrPeter »

Wat mij betreft is de zwart/wit serie sterker qua beeld Peter, ik mis hier het portretje van de eerste foto van die serie.
HenkV
fXf sponsor
Voornaam: Henk

Bericht door HenkV »

Mooie serie documentaire fotografie, beelden bevestigen de informatie die je erbij levert. Woon jij daar, in Thailand, of zit je daar voor je werk of ben je op vakantie en het er zo maar op gewaagd om deze serie te maken?
Met vriendelijke groet,
Henk Vos

Fuji 18mm F 1.4 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR

Website: https://henkvos.smugmug.com
PeterD
fXf sponsor

Bericht door PeterD »

dhrPeter schreef: ma 03 jun 2024, 18:05 Wat mij betreft is de zwart/wit serie sterker qua beeld Peter, ik mis hier het portretje van de eerste foto van die serie.
Het portretje heb ik alleen ik zwart-wit.Begon te fotograferen met Filmsimulatie Acros.Later heb ik bracketing gebruikt met Filmsimulatie Provia en Acros.Juist om zelf ook te kunnen zien wat ik nou mooier vind .Kleur of zwart/wit.Dit soort reportageachtige beelden doen het waarschijnlijk in zwart-wit ook beter.Het is tijdlozer en armoe en ellende is van alledag.Dank voor je respons.
PeterD
fXf sponsor

Bericht door PeterD »

HenkV schreef: ma 03 jun 2024, 19:20 Mooie serie documentaire fotografie, beelden bevestigen de informatie die je erbij levert. Woon jij daar, in Thailand, of zit je daar voor je werk of ben je op vakantie en het er zo maar op gewaagd om deze serie te maken?
Ik woon er niet en werk er niet.Maar ik ben er vaak en ga op zoek juist naar die plekken die een andere kant van Thailand laten zien.Volkswijken,buitenwijken of zoals hier huisvesting van Birmese arbeiders.Thailand heeft wat dat betreft veel te bieden.Plekken waar de doorsnee toerist niet komt en die je niet in de kleurrijke witte stranden/mooie hotels brochures ziet.Er is nog veel te ontdekken.Dank voor je reactie.
remoss
fXf beheer
Voornaam: René
Contacteer:

Bericht door remoss »

Deze kleuren serie vind ik ook erg fraai. Het geeft een andere sfeer weer, ondanks dezelfde omstandigheden, dan de z/w, minder heftig zo lijkt het. Mooi om te zien.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
PeterD
fXf sponsor

Bericht door PeterD »

Je reactie geeft goed weer waarom ik zelf ook telkens twijfel bij dit soort opnamen tussen kleur of zwart-wit.Het zal voor ieder persoonlijk ook een kwestie van smaak zijn.Dank voor je reactie.
HarrieD
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja

Bericht door HarrieD »

Prachtige serie en inderdaad, niet de beelden uit de reisfolders van Thailand.
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300, Viltrox 25/1.7
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”