Regenbestendig?

Plaats reactie
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Regenbestendig?

Bericht door dhrPeter »

Degenen die ditn Fujifilm forum al wat langer volgen weten waarschijnlijk dat ik een tijd geleden herhaaldelijk problemen heb gehad met de X-T4. Uiteindelijk heb ik een andere, gereviseerde T4 ontvangen en daar ben ik zeer tevreden mee. Ik heb de gewoonte dat ik als ik thuis naar buiten loop (ik woon landelijk) altijd een camera bij me heb, zelfs als ik de post haal of de eitjes van de kippen.

Zaterdag ochtend had ik een klusje - drie nieuwe Schietwilgjes planten - en had de X-T4 met 80mm macro aan een paal gehangen - zie foto. Later die ochtend moesten we op verjaarsvisite en was de camera even vergeten. Later die ochtend begon het te regenen best wel hard en gedurende zeker twee uur.

Toen het eindelijk droog was en een rondje met de hond op het erf deed zag ik de camera hangen, druipend van het regenwater. Nou heb ik wel vaker met een Olympus camera in de stromende regen gewandeld en heb daar vol vertrouwen in dat het geen problemen geeft. Maar een Fuji camera had ik nog niet eerder aan de elementen blootgesteld.

Ik kan jullie meedelen dat de X-T4 en 80mm macro weerbestendig zijn, na droging met een handdoek en nadrogen in de huiskamer functioneerde alles zoals het hoort en eigenlijk verwachtte ik dat ook. ;)

Afbeelding
hermanium
Voornaam: herman
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Regenbestendig?

Bericht door hermanium »

Dan blijkt die aanduiding 'WR' gelukkig toch geen gimmick te zijn.
Ben wel benieuwd met welke camera je deze foto gemaakt hebt.
dhrPeter
fXf sponsor
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

Ik heb WR nooit als gimmick gezien. Deze foto is gemaakt met de X-T50 met 23mm F/2 WR
PeterD
fXf sponsor

Bericht door PeterD »

Ik was de camera even vergeten. Dat klinkt in mijn ogen nogal nonchalant. Dat erf is dus waarschijnlijk prive waar niemand anders komt want ik zou me rot schrikken. Overigens is WR erg fijn en een hele geruststelling wetende dat het ook zo is.Mijn camera,s hebben dat niet en bij regenachtig weer ben ik vaak aan het prullen met paraplu en raincover.
dhrPeter
fXf sponsor
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

Ha ha, het erf is inderdaad met een hek en een hond "beveiligd" Peter en het is niet mijn gewoonte om camera's rond te laten slingeren.
Pba
Voornaam: Peer

Re: Regenbestendig

Bericht door Pba »

WR is inderdaad zeer goed bij de XT serie vaak in zeer wisselende omstandigheden met mijn XT-1 gewerkt nooit geen problemen
Gelukkig dat je een waakhond hebt anders ???
Plaats reactie

Terug naar “X-T4”