GPS tracker app voor iPhone - beta ervaringen gevraagd

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gijsmans73
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 apr 2026, 11:16
Voornaam: Gijs
Bewerk mijn foto's: Nee

GPS tracker app voor iPhone - beta ervaringen gevraagd

Bericht door gijsmans73 »

Beste allemaal, happy met Fujifilm hardware maar software niet helemaal tevreden. Dus zelf een GPS tracker app gemaakt voor iPhone. Je start een sessie: locatie wordt opgenomen (ook in de achtergrond). Je kan ook een sessie inplannen (ik vergeet het altijd te starten). Later kan je je fotos automatisch voorzien van de locatie: selecteer fotos in een map, Apple Photos bibliotheek of direct vanaf je camera met USB C kabel.

De locatie wordt aan de JPG bestanden toegevoegd, bij RAW/RAF bestanden wordt er een XMP bestand toegevoegd met de locatie informatie.

De app is gratis en in beta: ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is hier behoefte aan of ben ik de enige (ook prima). En werkt het voor jullie naar behoren?
Dit is de link naar de beta: https://testflight.apple.com/join/VTCAGEQX

Afbeelding - Afbeelding - Afbeelding
Bodies X-T5 X-M5
Primes 18-23-27-56-90
https://www.pathos-software.com/
Gebruikersavatar
hermanium
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 28 mar 2025, 22:40
Voornaam: herman
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: GPS tracker app voor iPhone - beta ervaringen gevraagd

Bericht door hermanium »

Zelf gebruik ik de Fujifilm X-App als het toestel op statief staat.
De iPhone voegt dan automatisch de GPS coördinaten toe aan het RAF bestand.

Welkom op dit forum.
Gebruikersavatar
gijsmans73
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 apr 2026, 11:16
Voornaam: Gijs
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: GPS tracker app voor iPhone - beta ervaringen gevraagd

Bericht door gijsmans73 »

Ja op zich werkt het prima maar met meerdere camera’s buiten snel even een shot, dan vind ik de X-app praktisch niet zo bruikbaar.
Bodies X-T5 X-M5
Primes 18-23-27-56-90
https://www.pathos-software.com/
Plaats reactie

Terug naar “Software/Firmware”