THEE

Dingetjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pba
Berichten: 333
Lid geworden op: za 13 mei 2023, 17:38
Voornaam: Peer
Locatie: Diepenveen
Bewerk mijn foto's: Nee

THEE

Bericht door Pba »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arend041
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 10 nov 2024, 11:15
Voornaam: Arend
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: THEE

Bericht door Arend041 »

Door het gebrek aan een referentie heb ik totaal geen inzicht in de grootte van de gekleurde elementen en wat het moet voorstellen.
Arend041
Fujifilm X-T20, Fujinon XF 18-55 f2.8-4, TTArtisan 27mm f2.8
Gebruikersavatar
hermanium
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 28 mar 2025, 22:40
Voornaam: herman
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: THEE

Bericht door hermanium »

' wat het moet voorstellen.'

Thee ?
Gebruikersavatar
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: THEE

Bericht door PeterD »

Dit is vlgs mij zoals de tekst al zegt thee. Gedroogde thee blaadjes dan wel die je met een zeefje in je hete kop water hangt. En deze blaadjes zien er anders uit dan een papieren supermarkt 1 kops zakje.
Vind het mede door het kleurcontrast een geslaagde foto.
Gebruikersavatar
Arend041
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 10 nov 2024, 11:15
Voornaam: Arend
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: THEE

Bericht door Arend041 »

De achterliggende vraag is eigenlijk: hoe fotografeer je een product, zoals thee in dit geval? Doe je dat zonder context of referentie? Of toch meer context e.d. gebruiken?
Arend041
Fujifilm X-T20, Fujinon XF 18-55 f2.8-4, TTArtisan 27mm f2.8
Gebruikersavatar
BertH
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 08 sep 2024, 10:21
Voornaam: Bert
Locatie: BIDDINGHUIZEN
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: THEE

Bericht door BertH »

De gedroogde blauwe bloempjes geven een idee van de grootte van het hoopje. De enige context is de naam van de foto, als je er een thee-ei bij legt is zelfs de titel niet nodig. Tenzij je niet weet wat een thee-ei is...
~~~~~~/\___Flevoland___/\~~~~~~
Gebruikersavatar
Pba
Berichten: 333
Lid geworden op: za 13 mei 2023, 17:38
Voornaam: Peer
Locatie: Diepenveen
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: THEE

Bericht door Pba »

Thee inderdaad om precies te zijn lady grey, een mildere vorm van earl grey.
Dit komt door de toevoeging van korenbloem blaadjes zoal getoond op de foto.
Met context of referentie ben ik niet bezig, ik wilde gewoon weten of het mogelijk was om een mooie foto te maken van thee.
Dit soort idee springen in mijn gedachten en dat creëer ik wat.
Gebruikersavatar
BertH
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 08 sep 2024, 10:21
Voornaam: Bert
Locatie: BIDDINGHUIZEN
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: THEE

Bericht door BertH »

…….om een mooie foto te maken van thee.,,,,,,

en dat is gelukt ~O)
~~~~~~/\___Flevoland___/\~~~~~~
Plaats reactie

Terug naar “Productfotografie”